Grote brand (Loods chemiebedrijf BASF) - Ludwigshafen (D) 22-06-2013

Auteur Topic: Grote brand (Loods chemiebedrijf BASF) - Ludwigshafen (D) 22-06-2013  (gelezen 4472 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarceldeVries

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • EHBO-er AED bediener
Een brand heeft een loods van chemiebedrijf BASF in het Duitse Ludwigshaven in de as gelegd. Volgens Duitse media lagen in de loods tonnen piepschuimkorrels opgeslagen. Die zorgden voor een rookpluim van honderden meters hoog.

Foto's en video zie hier: http://www.swr.de/landesschau-aktuell/rp/-/id=1682/nid=1682/did=11627324/1nihvxy/


Wie een gat graaft voor een ander, heeft tenminste werk!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


MarceldeVries

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • EHBO-er AED bediener
Nog video van de brand in Ludwigshaven.

Ludwigshafen Panalpina Lagerhalle brennt | Hafenstraße
Wie een gat graaft voor een ander, heeft tenminste werk!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Miljoenenschade bij brand BASF

In Ludwigshafen in Duitsland heeft een grote brand gewoed in een loods van chemiebedrijf BASF. Op grond van de eerste schattingen loopt de schade in de miljoenen.

Volgens een woordvoerder van het bedrijf lag er 4800 ton aan piepschuimkorrels opgeslagen. Dat leverde een rookwolk van honderden


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Tobias R. ‏@Villalobos68 11u

@Message_11 another view. #brand #ludwigshafen pic.twitter.com/Cv0EfBqMID


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Hier meer informatie en foto's
Op een van de foto's is te zien dat een politie agent goed om zijn gezondheid heeft gedacht.

http://www.hr-online.de/website/rubriken/nachrichten/indexhessen34938.jsp?rubrik=36098&key=standard_document_48803133&seite=1

Wordt de Nederlandse politie agent getraind in gebruik van een gasmaker of wordt het bij een brand in zijn handen gedrukt en veel plezier er mee ??


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Citaat van: Dirtdiver link=msg=1176836 date=1371976466
Hier meer informatie en foto's
Op een van de foto's is te zien dat een politie agent goed om zijn gezondheid heeft gedacht.

http://www.hr-online.de/website/rubriken/nachrichten/indexhessen34938.jsp?rubrik=36098&key=standard_document_48803133&seite=1

Wordt de Nederlandse politie agent getraind in gebruik van een gasmaker of wordt het bij een brand in zijn handen gedrukt en veel plezier er mee ??

Een Nederlandse Politieagent wordt standaard niet getraind in het gebruik van filter- en/of ademluchtmasker om te gebruiken bij brand. Dat is ook niet de rol en plaats voor de Politie. De omgeving ruim afzetten moet dus buiten de gevarenzone. Eigen veiligheid voorop. Het risico met filtermaskers is ook nog dat je de verkeerde filterbus gebruikt, deze over de datum is of verzadigd raakt en niet meer goed werkt.  

Wat mij overigens in de fotoserie nog meer opvalt is dat veel brandweermensen zonder ademlucht werken in de buurt of zelfs in de rook. Ook tijdens het nablussen zie ik geen ademlucht terwijl algemeen bekend is dat er dan ook nog giftige dampen vrijkomen. Bedrijfsblindheid of toch de juiste inschatting van het gevaar?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Ik vermoed dat die brandweermannen daar in veel gevallen ook een filtermasker opzetten wanneer ze buiten in de rook staan.
Go home we got it !!!  We finish what others can't