Voor wat betreft de boeren ben ik het met je eens, maar een hoop boeren hebben tegenwoordig ook wel wat personeel rondlopen. Dat personeel valt gewoon onder bepaalde arbeidsvoorwaarden en ik kan me voorstellen dat daarin iets geschreven wordt over werken op hoogte, werken met beveiligingen in en om silo's etc.
Die jongens die bij boeren werken als knecht of onderhoud doen zijn ook geen Amsterdammers en Rotterdammers hoor. Dat zijn meestal jongens die uit de dorpen uit de omgeving komen en helemaal niets hebben met de rest van de wereld. Ze houden van het werk en leven op de boerderij. Ze willen gewoon hard werken, er is iets van liefde en passie voor de boerderij. Ik denk dat de meeste van die jongens gewoon werken op hoogte zonder al die beveiligingen omdat ze het beschouwen als onzinnig, lastig of voor mietjes
.
De kans is niet zo groot dat die jongens al die veiligheids-dingen gebruiken omdat de boer zegt dat het moet. Het is hun aard en cultuur. De rest van Nederland moet er maar aan wennen dat ooit heel Nederland zo dacht en bestond uit mensen die keihard werkten.
Boeren doen dat in 2013 nog steeds en het personeel van de boer is geen lid van vakbonden en gaat niet janken over veiligheidsbrillen tijdens slijpen, een ontbrekende beschermkap op de kettingzaag. Dat zijn gewoon nog jongens die de kettingzaag aanslingeren en even iets wegzagen.
Als jij daar een dagje meeloopt en je oordoppen in doet en veiligheidsbril op zet voor je iets doorslijpt merk je wel dat ze je uitlachen.