Snap je dat ik ik het gevoel hiervan krijg dat de overheid mij informeren bij een calamiteit helemaal niet belangrijk vind terwijl ik nou net een burger ben die wel naar binnen gaat als de sirene gaat. Het volk dat naar buiten gaat bij de sirene vind nl-alert ook niet belangrijk en is daar geen lid van.
De overheid doet haar best om de burger te informeren, maar bij communicatie draait het om de zender en de ontvanger. Als de burger niet luistert houdt het een keer op. De overheid heeft meerdere kanalen om mensen te informeren.
Bij rampen en grote incidenten zijn er altijd mensen die lopen te mekkeren over een gebrek aan communicatie of te late alarmering. De overheid doet het bijna nooit goed; als ze meteen de sirenes aanzetten is de rampenzender niet in de lucht en snappen mensen niet wat ze moeten doen. Als ze wachten totdat de rampenzender in de lucht is dan heeft de rampenzender niet genoeg informatie omdat de hulpdiensten nog bezig zijn om info te verzamelen. Als ze wachten totdat er genoeg informatie is dan beginnen mensen te zeiken dat het te laat is want op twitter wisten mensen twee uur voor het incident al te melden "dat er brand is"...
Het ligt gewoon aan de mentaliteit van de mens. De mensen op dit forum zullen naar binnen gaan en de deuren sluiten, maar een deel van de bevolking gaat kijken waar de groen-paarse rookwolk vandaan komt...