GRIP 2 Zeer Grote brand (fabrikant aanmaakblokjes Fire-up) Laarakkerweg - Oisterwijk 20-06-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer Grote brand (fabrikant aanmaakblokjes Fire-up) Laarakkerweg - Oisterwijk 20-06-2013  (gelezen 17008 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: JJ75 link=msg=1176047 date=1371808880
Snap je dat ik ik het gevoel hiervan krijg dat de overheid mij informeren bij een calamiteit helemaal niet belangrijk vind terwijl ik nou net een burger ben die wel naar binnen gaat als de sirene gaat. Het volk dat naar buiten gaat bij de sirene vind nl-alert ook niet belangrijk en is daar geen lid van.

Ik zou het graag positief benaderen. De overheid doet haar best zoveel mogelijk manieren te creeeren om de burgers op een snelle manier te bereiken en te informeren. In het geval van NL-Alert is de overheid voor een deel afhankelijk van de medewerking van providers en de burgers zelf. Ondanks dat nog niet iedereen "meewerkt", is de overheid NL-Alert al gaan gebruiken om de minderheid tegemoet te komen en in de hoop dat deze groep mensen dan vanzelf groeit.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Dimeg link=msg=1176053 date=1371810482
Het voornaamste verschil is dat je bij NL-alert niet aan hoeft te melden. Bij het afgaan van het WAS is er alleen een sirene en geen verdere informatie. Dit wordt bij een NL-alert bericht wel gegeven. Daarbij komt dat dit incident in de vroege ochtend afspeelt waardoor veel mensen al binnen waren (in bed). Het is dan de vraag of het meerwaarde heeft om iedereen te wekken door middel van een sirene, waarna mensen zelf op zoek moeten naar verdere informatie. Ik ben van mening dat het informeren via twitter, NL-alert en regionale media in dit geval de beste methode is.
Een dag met hoge temperaturen??? Ramen open? 1 op de 14 nog maar aangemeld? 'k weet ik kan zeuren dus laten we er verder in dit topic mee stoppen.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: JJ75 link=msg=1176082 date=1371818753
Een dag met hoge temperaturen??? Ramen open? 1 op de 14 nog maar aangemeld? 'k weet ik kan zeuren dus laten we er verder in dit topic mee stoppen.

ik begrijp niet wat je steeds roept over aanmelden. Het is geen burgernet voor NL-alert hoef je niet aan te melden.


Zeebonk

  • Student Scheikundige Technologie TU/e | BHV'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
p2kflex
15:10:13 21-06-13GROUP-2PRIO 2 6931 LAARAKKERWEG 30 OISTERWIJK Nacontrole (INC: 09)
1200672BRW Midden- en West-Brabant (Oisterwijk) (Bevelvoerder)
1200676BRW Midden- en West-Brabant (Oisterwijk) (Blusploeg 1)
1200677BRW Midden- en West-Brabant (Oisterwijk) (Blusploeg 2)
1200678BRW Midden- en West-Brabant (Oisterwijk) (Blusploeg 3)
1201955BRW Midden- en West-Brabant (Oisterwijk) (Lichtkrant)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Je telefoon er geschikt voor maken is bijna hetzelfde als aanmelden O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: JJ75 link=msg=1176047 date=1371808880
Snap je dat ik ik het gevoel hiervan krijg dat de overheid mij informeren bij een calamiteit helemaal niet belangrijk vind terwijl ik nou net een burger ben die wel naar binnen gaat als de sirene gaat. Het volk dat naar buiten gaat bij de sirene vind nl-alert ook niet belangrijk en is daar geen lid van.
De overheid doet haar best om de burger te informeren, maar bij communicatie draait het om de zender en de ontvanger. Als de burger niet luistert houdt het een keer op. De overheid heeft meerdere kanalen om mensen te informeren.
Bij rampen en grote incidenten zijn er altijd mensen die lopen te mekkeren over een gebrek aan communicatie of te late alarmering. De overheid doet het bijna nooit goed; als ze meteen de sirenes aanzetten is de rampenzender niet in de lucht en snappen mensen niet wat ze moeten doen. Als ze wachten totdat de rampenzender in de lucht is dan heeft de rampenzender niet genoeg informatie omdat de hulpdiensten nog bezig zijn om info te verzamelen. Als ze wachten totdat er genoeg informatie is dan beginnen mensen te zeiken dat het te laat is want op twitter wisten mensen twee uur voor het incident al te melden "dat er brand is"...

Het ligt gewoon aan de mentaliteit van de mens. De mensen op dit forum zullen naar binnen gaan en de deuren sluiten, maar een deel van de bevolking gaat kijken waar de groen-paarse rookwolk vandaan komt...


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Oke als jullie ook doorgaan: Een overheid die ervoor kiest alleen een systeem te gebruiken met een laag ontvangstbereik en niet telefoon producenten verplicht toestellen geschikt te maken doet dus niet zijn best mij te informeren met een heel gewoon recent nokia toestel met alleen maar knopjes voor de bediening. Over 5 tot 10 jaar oke maar nu kunnen veel mensen ook al willen ze wel de telefoon geschikt maken niet eens nl-alert ontvangen. Ik vind dat een overheid hierover meer moet nadenken en ook in dit soort kleinschalige gevaarsituaties ook een smsbom mogelijk moet maken. In hoeveel van de nl-alert situaties tot nu toe was er niet voldoende cappaciteit in het mobiele netwerk??


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: JJ75 link=msg=1176124 date=1371829641
In hoeveel van de nl-alert situaties tot nu toe was er niet voldoende cappaciteit in het mobiele netwerk??

Okee en nu denk ik echt dat het verstandig is om onderstaand topic (al dan niet nogmaals) te lezen. NL-Alert werkt met cellbroadcasting en dat is totaal onafhankelijk van de beschikbaarheid van het netwerk, aangezien dit via gereserveerde kanalen gaat. Zolang jij de naam van je provider in je scherm ziet dan kun je NL-Alert ontvangen, ook al kan het netwerk op dat moment geen nieuwe gesprekken/SMSjes meer aan.

Cell broadcast: 'NL Alert' via telefoon aanvulling op alarmsirenes


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Zowel mijn telefoon als provider zijn niet geschikt dus dat schiet niet op : -)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Jos v L link=msg=1176167 date=1371837580
Zowel mijn telefoon als provider zijn niet geschikt dus dat schiet niet op : -)

Dat begrijp ik nog steeds niet, want CellBroadcasting is heel erg basic. Welke provider is dat?