C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 15222 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

C2000UTRECHT

  • Gast
Gepost op: 10 mei 2005, 22:19:15
Ik dacht maar zo laat ik ook eens een berichtje plaatsen over C2000. We hebben het hier dagelijks over binnen de famillie en sinds 9 mei is Utrecht helaas ook over op dit systeem.
Maar goed, hoe ze het ook doen, hoe ze het ook willen ik ben van mening dat een mogelijkheid om mee te luisteren niet zo lang op zich laat wachten Ik bedoel het blijft een draadloos netwerk, hoe je het ook went of keert een draadloos netwerk kan je best binnenkomen.
Er zijn deskundigen en hobbyisten die er druk mee bezig zijn. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat iemand die mee heeft gewerkt of werkzaam is binnen het C2000 project wellicht eens wat info lekt, en dat hoeft niet express, maar we vertellen bijvoorbeeld allemaal wel eens wat aan de buurman :-) en al die kleine beetjes zullen best meehelpen.
Zolang we maar blijven vertellen het kan niet, het gaat niet, en het is onkraakbaar dan gaat het zeker niet lukken. Eenvoudig denken is in alle gevallen de juiste oplossing. Ook bij C2000.
Neem bijvoorbeeld SECA2 een super beveiligd systeem voor Pay TV erg veel geld ingestoken, kaartwissel geweest alle abonnees een nieuwe kaart enz.... SECA2 is een hele stevige beveiliging, maar binnen twee jaar al voor de helft gekraakt! Dus ook voor C2000 is er hoop! Windows heeft toch ook een 128 bits encryptie? kunnen we daar het TETRA signaal niet invoeren en de hele handel omkeren?
Groet uit Utrecht
 ;)




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2005, 22:22:19
Dream on  ::)

Groeten uit Utrecht  ;D


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2005, 23:07:04
Neem bijvoorbeeld SECA2 een super beveiligd systeem voor Pay TV erg veel geld ingestoken, kaartwissel geweest alle abonnees een nieuwe kaart enz.... SECA2 is een hele stevige beveiliging, maar binnen twee jaar al voor de helft gekraakt! Dus ook voor C2000 is er hoop! Windows heeft toch ook een 128 bits encryptie? kunnen we daar het TETRA signaal niet invoeren en de hele handel omkeren?
Leuke vergelijkingen....  8)
Het Tetra signaal kan je goed vergelijken met het GSM signaal. Is dat al "gekraakt"? Nee dus... en er is echt wel vraag naar hoor. Ik stel voor dat je je eens goed gaat verdiepen in Tetra en C2000, en wil dan je mening nog wel eens horen. Kijk ook eens op www.scannerforum.nl, daar staat heel veel info over C2000.

Bart


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2005, 23:54:14
Het Tetra signaal kan je goed vergelijken met het GSM signaal. Is dat al "gekraakt"? Nee dus... en er is echt wel vraag naar hoor.

Juist, beter kun je niet niet verwoorden. GSM bestaat al een jaar of 12. Vraag eens aan de experts hoe goed dit beveiligd is. Geloof me, dat is heel goed beveiligd. De mate van beveiliging is dermate hoog dat als deze op korte termijn gekraakt zou worden, in 1 klap vrijwel de gehele digitale wereld zo lek als een mandje is....

Groeten, Peter.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2005, 00:01:52
Ik dacht maar zo laat ik ook eens een berichtje plaatsen over C2000. We hebben het hier dagelijks over binnen de famillie en sinds 9 mei is Utrecht helaas ook over op dit systeem.
Maar goed, hoe ze het ook doen, hoe ze het ook willen ik ben van mening dat een mogelijkheid om mee te luisteren niet zo lang op zich laat wachten Ik bedoel het blijft een draadloos netwerk, hoe je het ook went of keert een draadloos netwerk kan je best binnenkomen.
Er zijn deskundigen en hobbyisten die er druk mee bezig zijn. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat iemand die mee heeft gewerkt of werkzaam is binnen het C2000 project wellicht eens wat info lekt, en dat hoeft niet express, maar we vertellen bijvoorbeeld allemaal wel eens wat aan de buurman :-) en al die kleine beetjes zullen best meehelpen.
Zolang we maar blijven vertellen het kan niet, het gaat niet, en het is onkraakbaar dan gaat het zeker niet lukken. Eenvoudig denken is in alle gevallen de juiste oplossing. Ook bij C2000.
Neem bijvoorbeeld SECA2 een super beveiligd systeem voor Pay TV erg veel geld ingestoken, kaartwissel geweest alle abonnees een nieuwe kaart enz.... SECA2 is een hele stevige beveiliging, maar binnen twee jaar al voor de helft gekraakt! Dus ook voor C2000 is er hoop! Windows heeft toch ook een 128 bits encryptie? kunnen we daar het TETRA signaal niet invoeren en de hele handel omkeren?
Groet uit Utrecht
 ;)
weltrusten he


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2005, 11:06:00
Juist, beter kun je niet niet verwoorden.

Van wie zou ik het toch hebben  ;) ;D

Groetjes,

Bart


C2000Utrecht

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2005, 13:59:15
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat niet te moeilijk denken de oplossing is. in elk systeem wordt wat vergeten of minder beveiligd.
Als ze een GSM kunnen clonen waarom dan niet een TETRA radio, kan je toch meeliften op een bestaand systeem.
Als de voordeur op slot zit kan je wellicht wel via de achterdeur naar binnen ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2005, 14:02:28
Als er ontwikkelingen zijn houden we ons aanbevolen!!  ;)

Nog een Utrechter


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2005, 15:56:00
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat niet te moeilijk denken de oplossing is. in elk systeem wordt wat vergeten of minder beveiligd.

Wat ik nu ga zeggen moet je niet persoonlijk opvatten, maar het is en blijft toch wel apart dat de mensen zonder de juiste kennis "ervan overtuigd" zijn dat het kraken mogelijk moet zijn, terwijl de mensen die een ruime kennis van datacommunicatie en encryptie hebben (wees gerust, daar zal ik mezelf niet toe rekenen ;D ) die zeggen dat je er beter niet aan kunt beginnen. Dus waar blijft die scanner, als het echt zo makkelijk zou zijn  ;)

Als ze een GSM kunnen clonen waarom dan niet een TETRA radio, kan je toch meeliften op een bestaand systeem.

Zo werkt het dus helaas niet. Bij GSM valt er meer te hacken dan bij C2000, omdat GSM een commercieel systeem is, ze willen zoveel mogelijk mensen op het netwerk hebben, als er maar gebeld wordt. Bovendien gaat dit om de toegang tot het netwerk, niet om het mee kunnen luisteren, want ook dat is nog steeds niet mogelijk. Bij C2000 zal clonen bij voorbaat al onmogelijk zijn omdat diverse zaken aan elkaar gekoppeld staan, zoals SIM, ESN (apparaatnummer) en het Radio-ID. De SIM kaart van je GSM kun je in elke willekeurige telefoon stoppen, dat is een groot verschil :)

Groeten, Peter.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2005, 16:36:06
terwijl de mensen die een ruime kennis van datacommunicatie en encryptie hebben (wees gerust, daar zal ik mezelf niet toe rekenen ;D )

Niet zo bescheiden Peter, volgens mij mag jij je best tot die groep rekenen, en anders zijn wij hiero allemaal van die ontzettende leken dat we denken dat jij daar toe behoort! ;)

 :D ;)