C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 15221 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ikkuh

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 1 juni 2005, 02:06:41
De gespreksgroepen staan gewoon in de porto geprogrammeerd en (op dit moment) is alles vrij te gebruiken zonder tussenkomst van de RAC.

Er zijn protocollen hoe bij inzetten (Brandweer) gebruik kan worden van de diverse gespreksgroepen. (BEV 1, BEV 2, OVD, OVDG enz enz)


Ow is dat zo, nou dan heb ik toch weer iets geleerd vandaag.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #51 Gepost op: 1 juni 2005, 10:27:19
De gespreksgroepen staan gewoon in de porto geprogrammeerd en (op dit moment) is alles vrij te gebruiken zonder tussenkomst van de RAC.

Er zijn protocollen hoe bij inzetten (Brandweer) gebruik kan worden van de diverse gespreksgroepen. (BEV 1, BEV 2, OVD, OVDG enz enz)


Alleen bij een inzet bepaald de AC in welke gespreksgroep je komt  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 1 juni 2005, 11:25:37
Bij ons staan die groepen voorgeprogrammeerd en zijn er afspraken binnen het korps in welke groep we zitten bij een inzet.... ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 3 juni 2005, 19:49:55
Uhmm...wil of noodgedwongen moet werken in TMO door het kleine zend/ontvangst bereik in DMO mode in gebouwen en betonnen ruimtes.
Willen en moeten. Als ik op DMO ga zitten ben ik onbereikbaar voor de meldkamer. En dat is wel het laatste wat ik wil...

Bart


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #54 Gepost op: 3 juni 2005, 23:23:59
Bij ons in de regio is het zo, dat de gespreksgroepen in de TMO verdeeld zijn door de korpsen. Hierop zijn ook standaard de porto's op ingesteld. Verder zijn de DMO kanalen ook verdeeld. Hiervan zijn er meerdere dubbel verdeeld, omdat DMO maar een paar kanaaltjes heeft..


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #55 Gepost op: 4 juni 2005, 16:20:16
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=584168/sc=564176
Zo heeft C2000 tijdens het recente bezoek van ..................bij de terreuroefening Bonfire ,,goed gefunctioneerd''.[/u][/glow]


GOED gefunctioneerd?????? hmmm diegene die dat heeft onderzocht is er duidelijk NIET bijgeweest!  ;) Bonfire zelf was geen ramp, maar de communicatie was pas een ramp... :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #56 Gepost op: 4 juni 2005, 20:09:17
GOED gefunctioneerd?????? hmmm diegene die dat heeft onderzocht is er duidelijk NIET bijgeweest!  ;) Bonfire zelf was geen ramp, maar de communicatie was pas een ramp... :-\
tsja,alleen kan een goed systeem niet zonder goede gebruikers  ::) ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #57 Gepost op: 4 juni 2005, 20:31:14
Wat is de prioriteit die in C2000 gehangen wordt aan een TMO gesprek tussen bevelvoerder en manschap (en visa versa)?? Heeft een gesprek van een OVD (en verder) een hogere prio?

Dus als de kanalen vol zitten wie mag dan eerst  ;D ;D.


Rolf

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 4 juni 2005, 23:17:36
Citaat
Wat is de prioriteit die in C2000 gehangen wordt aan een TMO gesprek tussen bevelvoerder en manschap (en visa versa)?? Heeft een gesprek van een OVD (en verder) een hogere prio?

Je denkt nu iets te zeer aan je eigen voor tuin, je deeld C2000 met andere diensten die er gebruik van maken.

-Politie (met meerdere gesprekst gropen)
-AMBU (in sommige plaatsen met meerdere groepen)
-Brandweer (verschillende korpsen verschillende  groepen)
-GHOR
-K'mar
-Redings diensten op het water
-Parkeerbeheer
-NRK (had vroeger contact met de CPA vaker word er nu een porto of mob uitgegeven voor contact me de CPA)

In het verleden had je voor één dienst één netwerk met BR-10 als koppeling tussen Brandweer en AMBU.
Nu maken bovenstaande gebruikers allemaal gebruik van de zelfde lijnen alleen zien ze dat niet en als gebruiker met prio-status 1 aan het woord is en ook nog wat 2 en 3 dan krijgt de status 4 porto of mobi simpel weg geen gesprekst weg toegewezen.
Het voordeel in deze is dat parkeerbeheer geen takel kan bestellen voor jou fout geparkeerde auto.
Nadeel is dat als je als spuigast in de problemen komt en je krijgt geen gesprek tpegewezen omdat anderen te veel ouwehoeren je bent aangewezen op de nood knop deze gooit alles aan de kant maar dat zie ik je niet doen met handschoennen aan.

Dus hoe meer gebruikers op het netwerk hoe groter de problemen.
De oplossing terug naar wachten op je beurd i.p.v. alles in een eigen hoekje stoppen en bang zijn dat de parkeerwachter hoord dat er een ongeval gebeurd is aan de andere kant van de stad.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #59 Gepost op: 4 juni 2005, 23:39:28
Dus moet ik anders beginnen....

Wie heeft er de meeste prio.... de politieagent (die een kenteken aan bevragen is) of een brandwacht (die meer waterdruk op zijn straal wil hebben)   ;D ;D

Wat is het beleid voor het toekennen van gespreksprio's?? en wie bepaald het / kan het wijzigen??