Ik dacht maar zo laat ik ook eens een berichtje plaatsen over C2000. We hebben het hier dagelijks over binnen de famillie en sinds 9 mei is Utrecht helaas ook over op dit systeem.
Maar goed, hoe ze het ook doen, hoe ze het ook willen ik ben van mening dat een mogelijkheid om mee te luisteren niet zo lang op zich laat wachten Ik bedoel het blijft een draadloos netwerk, hoe je het ook went of keert een draadloos netwerk kan je best binnenkomen.
Er zijn deskundigen en hobbyisten die er druk mee bezig zijn. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat iemand die mee heeft gewerkt of werkzaam is binnen het C2000 project wellicht eens wat info lekt, en dat hoeft niet express, maar we vertellen bijvoorbeeld allemaal wel eens wat aan de buurman :-) en al die kleine beetjes zullen best meehelpen.
Zolang we maar blijven vertellen het kan niet, het gaat niet, en het is onkraakbaar dan gaat het zeker niet lukken. Eenvoudig denken is in alle gevallen de juiste oplossing. Ook bij C2000.
Neem bijvoorbeeld SECA2 een super beveiligd systeem voor Pay TV erg veel geld ingestoken, kaartwissel geweest alle abonnees een nieuwe kaart enz.... SECA2 is een hele stevige beveiliging, maar binnen twee jaar al voor de helft gekraakt! Dus ook voor C2000 is er hoop! Windows heeft toch ook een 128 bits encryptie? kunnen we daar het TETRA signaal niet invoeren en de hele handel omkeren?
Groet uit Utrecht