Het filmpje en de navolgende berichten zijn afgesplitst uit De Politie op Youtube.De arrestatie van de dubieuze "Duikbril" man op schiphol (13-06-2013) door Yanka.De arrestatie van de dubieuze "Duikbril" man op schiphol (13-06-2013) door Yanka.
SAMEN1org·
Gepubliceerd op 18 jun 2013
Agressieve Hagenaar aangehouden na mishandelinghttps://www.facebook.com/KoninklijkeMarechausseeOfficieelKoninklijke Marechaussee (officiële pagina)
14 juni
De Koninklijke Marechaussee op Schiphol heeft gisterenavond een 24-jarige man uit Den Haag aangehouden. De man wordt verdacht van het mishandelen van een marechaussee.
De verdachte sprak op Schiphol Plaza twee surveillerende marechaussees aan en haalde direct daarna uit naar één van hen. Hierbij werd de wachtmeester in zijn gezicht geraakt. De verdachte viel voortdurend aan en heeft daarbij de marechaussees meerdere keren geslagen. Om te man in bedwang te houden is pepperspray gebruikt, dit had geen effect. De verdachte zette een duikbril op en ging verder met het inslaan op de marechaussees.
De verdachte konden worden gevloerd door twee toegesnelde marechaussees. Na een worsteling is de verdachte uiteindelijk geboeid. Bij de fouillering van de kleding van de verdachte werden een mes, wurgstokjes en een schaar aangetroffen.
De marechaussee die in zijn gezicht is geraakt is naar de medische dienst overgebracht, hier werd een zwelling in zijn linkeroog geconstateerd.
De Marechaussee stelt een verder onderzoek in naar de zaak en de aangehouden verdachte.
Motief voor aanval op marechaussees op Schiphol onduidelijk14 jun 2013 09:24 | laatste update: 14 jun 2013 17:29
SCHIPHOL Een 24-jarige man is donderdagavond aangehouden op Schiphol, nadat hij goed voorbereid een gevecht aanging met twee leden van de Koninklijke Marechaussee. Waarom hij dat deed is vrijdagmiddag nog steeds onduidelijk.
De man had niet alleen een mes, een schaar en wurgstokjes bij zich, hij deed zelfs een duikbril op toen hij bespoten werd met pepperspray. De agressieveling uit Den Haag sloeg een surveillerende marechaussee in het gezicht en bleef vervolgens op de man en zijn collega inslaan. Vanwege de duikbril had de gebruikte peperspray geen effect en ging de man door met slaan.
De vechtpartij gebeurde overigens op Schiphol Plaza. Dat is het deel van Schiphol met onder meer winkels waarvoor je niet eerst door de douane hoeft.
De marechaussee heeft ook na het verhoren van de man nog geen idee wat de man bezielde, maar houdt nog wel rekening met een vooraf bedachte actie.
Beelden van de 'duikbrilaanvaller': filmster aangehouden19 jun 2013 13:50 | laatste update: 19 jun 2013 13:58
SCHIPHOL Een vrouw die vorige week donderdag beelden maakte van de aanhouding van de 'duikbrilaanvaller' op Schiphol werd kort na het incident zelf ook gearresteerd.
Ze had niets met het incident te maken en maakte alleen een video met haar mobieltje, meldt ze aan RTV N-H. Ze was op Schiphol om familie op te halen, waaronder haar 4-jarige dochtertje. Door de arrestatie kon ze haar kind niet in de armen sluiten en stond de familie tevergeefs op haar te wachten. Nu, een paar dagen later, schreef ze het hele verhaal op. Naast de arrestatie werd ook haar telefoon in beslag genomen. Die heeft ze nog altijd niet terug.
Het incident
De vechtpartij gebeurde op Schiphol Plaza. De man werd aangehouden nadat hij goed voorbereid een gevecht aanging met twee leden van de Koninklijke Marechaussee. De man had niet alleen een mes, een schaar en wurgstokjes bij zich, hij deed zelfs een duikbril op toen hij bespoten werd met pepperspray. De agressieveling uit Den Haag sloeg een surveillerende marechaussee in het gezicht en bleef vervolgens op de man en zijn collega inslaan. Vanwege de duikbril had de gebruikte peperspray geen effect en ging de man door met slaan. Meerdere marechaussees wisten de man te overmeesteren.
Vrouw aangehouden
De vrouw filmde het incident en wilde de man een nummer van een advocaat geven. Kort na de vechtpartij werd ze opgepakt. De Koninklijke Marechaussee laat aan RTV N-H weten dat de vrouw werd opgepakt omdat het vermoeden bestond dat ze bij de man hoorde. Ze is later op de avond vrijgelaten.
De man zit vast
De man zit nog altijd vast. De marechaussee heeft ook na het verhoren van de man nog geen idee wat de man bezielde, maar houdt nog wel rekening met een vooraf bedachte actie.
Yanka’s verhaal n.a.v. haar arrestatie na het filmen van een arrestatie.
jun 18 2013
Op 12 juni 2013 ging ik naar Schiphol om mijn dochtertje van vier en mijn moeder en vriend op te halen na een vakantie van 8 dagen in Portugal. ...
Op een zeker moment hoorde ik een hoop tumult achter me en zag ik twee mensen van de marechaussee en een donkere man die met elkaar in gevecht waren. Een van de mannen van de marechaussee had een knuppel en sloeg hard op de man in. De andere man van de marechaussee sloeg de man vol met de vuist in het gezicht. De donkere man verdedigde zich en vocht terug. Niet lang erna kwamen er uit alle hoeken mensen van de marechaussee. De man werd met geweld op de grond gegooid. Het werd een flink gevecht waarin de donkere man zich flink verdedigde. Ik vond de wijze waarop dit gebeurde buitenproportioneel en besloot dit vast te leggen met de camera op mijn mobiele telefoon. Het laat helaas slechts ten dele zien wat er gebeurde, waarbij op het moment dat ik aan het filmen was, de Marechaussee mij ook nog verhinderde om wat er gaande was te filmen. Naar mijn weten niet verboden, laat staan strafbaar. Bovendien waarom zou je dat uberhaubt doen, als je niet te verbergen zou hebben?!
...
....
Tijdens het gesprek kwamen er twee mannen van de marechaussee en vroegen naar het filmpje. Ik heb tegen ze gezegd dat ze het filmpje niet kregen. Een van de mannen wilde weten of ik echt alles had gefilmd. Ik antwoordde met nee. Waarop hij vertelde dat deze donkere man vanuit het niets een marechaussee een klap in het gezicht had verkocht. Iets dat ik dus niet kan beamen omdat ik dat niet gezien heb. Ze liepen weg. ...
...
Plots kwamen ze naar mij toe en zeiden dat ik was aangehouden. Ik vroeg op grond waarvan, maar dat wilden ze me niet zeggen.
...
lees verder: http://soulvability.nl/yanka-gate-het-verhaal-van-yanka-van-samen-een-samen-sterk/