Aanhouding aanvaller Marechaussees en filmende dame - Schiphol 13-06-2013

Auteur Topic: Aanhouding aanvaller Marechaussees en filmende dame - Schiphol 13-06-2013  (gelezen 11762 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
tja en weer een gevalletje van ik zie dit en dus zal het wel zo zijn... niet gezien dat de collega's van de kmar in het gezicht worden geslagen en dat deze man dat kennelijk doelbewust heeft gedaan....

Mens ga gewoon je kind ophalen en laat dan de kmar / politie zijn/haar werk doen. Nee lekker uitgaan van je eigen bevindingen. Met je geblaat.... bah bah bah... hypocriet gedoe van dat mens.... >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
De vrouw reageert inderdaad vrij irritant, anderzijds staat ze natuurlijk wel in haar recht en mag ze gewoon filmen. Ik denk (met de nadruk op denk ervan uitgaande dat er niet meer is gebeurd dan filmen) dat de kmar aardig de plank mis slaat.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: Jos v L link=msg=1175450 date=1371682314
De vrouw reageert inderdaad vrij irritant, anderzijds staat ze natuurlijk wel in haar recht en mag ze gewoon filmen. Ik denk (met de nadruk op denk ervan uitgaande dat er niet meer is gebeurd dan filmen) dat de kmar aardig de plank mis slaat.

als ze is aangehouden voor het filmen wel... maar.... ik had er rustig laten filmen... maar wel ondertussen meer afstand gevraagd. 3/ 4 meter meer werkruimte kun je zomaar pakken. Geeft meer rust. Filmen mag van mij, maar wel van een plek die ik op dat moment bepaal. Luister je daar niet naar wordt je aangehouden... KISS....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Als ik het filmpje bekijk en beluister hoor ik nergens zeggen dat ze niet mag filmen... Ze moet kennelijk wel afstand houden, wat ik niet zo gek vind, want ze staat er aardig dicht op. Vervolgens zegt ze "ik wil hem het nummer van een advocaat geven". Dan zou je de conclusie kunnen trekken dat ze bij die man hoort inderdaad.

Verder legt ze de aanhouding vast, waarbij dus verzet gepleegd wordt. Dit is dus bewijsmateriaal en dat is dan vatbaar voor in beslagname. De telefoon is de gegevensdrager en dus wordt deze in beslag genomen.

KISS


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: TDMdR link=msg=1175459 date=1371683977
Als ik het filmpje bekijk en beluister hoor ik nergens zeggen dat ze niet mag filmen... Ze moet kennelijk wel afstand houden, wat ik niet zo gek vind, want ze staat er aardig dicht op. Vervolgens zegt ze "ik wil hem het nummer van een advocaat geven". Dan zou je de conclusie kunnen trekken dat ze bij die man hoort inderdaad.

Verder legt ze de aanhouding vast, waarbij dus verzet gepleegd wordt. Dit is dus bewijsmateriaal en dat is dan vatbaar voor in beslagname. De telefoon is de gegevensdrager en dus wordt deze in beslag genomen.

KISS

Eens, maar dat verklaart nog niet meteen waarom ze wordt aangehouden...

Denk dat we het wel over de strekking eens zijn... irritante mevrouw... die nu haar telefoon kwijt is...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Citaat van: grizz link=msg=1175461 date=1371684368
Eens, maar dat verklaart nog niet meteen waarom ze wordt aangehouden...

Denk dat we het wel over de strekking eens zijn... irritante mevrouw... die nu haar telefoon kwijt is...

Mogelijk dat de KMar zag dat de beelden op internet stonden. Daarmee overtreedt je de regels van de luchthaven. Waardoor je dus gevorderd kan worden om weg te gaan. Doet ze dat niet dan aanhouden voor het niet voldoen aan bevel of vordering.

Maar dat is natuurlijk gewoon speculeren van mij.

Het is idd niet echt duidelijk op welke grond de vrouw is aangehouden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Voor de helderheid: Het is op Schiphol niet strafbaar om te filmen. Er staat wat over vermeld in de huisregels. Huisregels worden niet door de KMar gehandhaafd. Wat in deze huisregels staat heeft als doel de commerciële belangen van Schiphol te beschermen. Allemaal prima, maar puur civiel recht. Het terminalgebouw is tussen 04:00 en 24:00 uur een publieke ruimte waarbinnen men gewoon het recht op vrij informatiegaring heeft.
Uiteraard kan het filmen van bepaalde objecten wel gedrag opleveren dat als verdacht kan worden beshouwd, maar het strafbare feit zal nooit "filmen" zijn, want dat bestaat niet.

V.w.b. de dame van het filmpje: Zoals de woordvoerder aangeeft is ze aangehouden, omdat het vermoeden bestond dat ze bij de man hoorde. Op zich geen vreemde gedachte als je alleen al de open bronnen op internet bekijkt. Ik heb nog niets in het BPS gelezen over deze zaak, maar het bekijken van het Youtube-filmpje en haar Facebook gaf al voldoende aanleiding om te vermoeden dat zij bij de man hoorde.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Ook bijzonder dat ze zich beklaagd dat er iemand voor haar gaat staan als ze staat te filmen. Dat zou in strijd zijn met haar recht. Filmen mag, maar ik mag er ook voor gaan staan ter afscherming...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Citaat van: DiNozzo link=msg=1175529 date=1371714576
Ook bijzonder dat ze zich beklaagd dat er iemand voor haar gaat staan als ze staat te filmen. Dat zou in strijd zijn met haar recht. Filmen mag, maar ik mag er ook voor gaan staan ter afscherming...
Tenzij de enige echte reden dat je precies op die plek gaat staan is het haar onmogelijk maken om te filmen. En dat is duidelijk als je steeds een stapje opzij doet om het haar te beletten te filmen.
greetz,  Enrique


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Enrique link=msg=1175586 date=1371722643
Tenzij de enige echte reden dat je precies op die plek gaat staan is het haar onmogelijk maken om te filmen. En dat is duidelijk als je steeds een stapje opzij doet om het haar te beletten te filmen.
Nee, bij sommige mensen moet je er letterlijk voor gaan staan omdat ze anders stapje voor stapje dichterbij komen. Geef ze een centimeter ruimte en ze piepen er tussendoor.

Bovendien is ze voorzover ik kan zien gewoon een burger/omstander. Ik wordt altijd een beetje kriebelig als omstanders opeens beginnen te roepen dat ze recht hebben op persvrijheid en vrije nieuwsgaring, alsof ze opeens cameraman zijn voor een of andere regionale omroep. Dat lijkt vaak opeens een reden voor ze om dichter bij te mogen komen of om in de weg te gaan lopen.  Het klinkt uiteraard wel heel leuk op je filmpje... ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.