Tsja, als er meer bloed nodig is dan er op voorraad is, of er wordt een patiënt binnengebracht die wat 'speciaals' nodig heeft... Nogal simpel lijkt mij. Het is overigens het ziekenhuis wat bepaald of er met spoed wordt gereden of niet.
Ik snap niet waarom je constant de link blijft leggen met Sanquin. Wij rijden onder andere voor Sanquin, maar doen GEEN woordvoering of wat dan ook voor of namens Sanquin. Wederom een onjuiste aanname!
Ik heb uitgelegd wat de taak is van een OVD. Als je die net zo belangrijk vind als de McDonalds...
Wat heeft de privacy van patiënten hier in godsnaam mee te maken!? Zullen we weer on-topic gaan?
Met wie zou ik nog meer de link moeten leggen, in dit topic is alleen gesproken over een ontevreden ex-klant (RIVM) en de huidige klant Sanquin.
We waren het er inmiddels al over eens dat de zwaailichten te danken zijn aan Sanquin, de OvD pretenties liggen in het verlengde van de zwaailichten van hulpverleningsdiensten zoals brandweer, politie en ambulance.
Ik neem aan dat de er bij verkeersongevallen met een voertuig van METR geen voertuig met een OvD-METR ter plaatse komt met spoed indien het voertuig helemaal niet is ingehuurd op dat moment door Sanquin.
Privacy van patienten heeft niets met dit topic te maken, wel met de forumleden die in andere discussies vinden dat ze als vrije pers alles moet uitspitten en onderzoeken in belang van het volk. Dit is een onderwerp waar ze bij eens kunnen laten zien dat ze geen platvloerse sensatiezoekers zijn, Sanquin is een non-profit organisatie. Ze krijgen het bloed gratis van donoren die hopen dat ze daarmee andere mensen kunnen helpen.
Ik vind het merkwaardig dat het vervoer zo lucratief kan zijn dat METR er een wagenpark op na kan houden waarbij niemand weet of dat wel nodig is. Sanquin is zelf nog niet in staat om precies de criteria van A1 vervoer te definieren. Bij IGZ zijn via WOB verzoeken rapporten op te vragen over inspecties bij Sanquin aangaande de aflevering van bloed. Voorts is er nog steeds kritiek op de hoge lonen van de bestuurders bij Sanquin (verdienen ruim boven de Balkenende norm en overtreffen de topbestuurders van academische ziekenhuizen, terwijl leiding geven aan Sanquin minder complex is dan leiding geven aan academische ziekenhuizen).
Dus inderdaad wel iets voor de kritische vrije pers om eens in te gaan roeren, zeker in tijden waarbij de zorgkosten om laten moeten. Het zakje bloed betalen alle burgers via de zorgpremie. Een zakje bloed is in Nederland niet goedkoop.