Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport

Auteur Topic: Discussie omtrent nut en noodzaak van een OvD-Medisch Transport  (gelezen 76383 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #150 Gepost op: 24 juni 2013, 19:31:52
Citaat van: VKRC link=msg=1177244 date=1372087356
@Luke_BNV  O0 O0 O0

@024: Onder calamiteiten versta ik "een medewerker die aangereden/gewond is" - Önveilige Situaties" ect ect. Alles waar ik als werkgever verantwoordelijk voor gehouden kan worden en in het kader van mijn VGM taakstellingen moet uitvoeren. Tevens neem ik (Of mijn collega) als gesprekspartner plaats in overleggen....Toevallig van het weekend nog met Copi in Ijsselstijn. (Was mijn collega, niet ikke)

Maar maak dat eens concreet dan wat betreft dat copi verhaal. Wat was er gaande in ijsselstijn, en wat was jullie rol bij het copi? Is het een landelijk werkende club, en zo ja, waarom kent dan niet iedereen binnen de acute hulpverlening jullie?

Hoe worden jullie geallarmeerd? Gebruiken jullie c2000? Hoe snel zijn jullie ter plaatse? Zijn er bestaande protocollen waarin jullie in opgenomen zijn?

Word eens concreet ipv alleen maar uitspreken wat graag zou willen zijn, en zou willen doen. Het blijft voor mij nogmaals een beetje hobby-achtig overkomen... Het spelen met treintjes en denken dat je machinist bent, maakt je nog geen machinist, ook al heb je je verkleed als zodanig.....


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #151 Gepost op: 24 juni 2013, 20:07:55
Er moet mij toch iets van het hart in deze discussies, een discussie is pas een discussie als er normaal wordt gesproken over waarom of waarom niet. Ook om de standpunten van een ander te weten te komen. niet om je zin door te drijven omdat jij denkt dat je specialist bent of omdat je denkt dat jouw visie de enig juiste is en daar halsstarrig aan blijft vast houden ook al zijn de argumenten door specialisten op dat gebied onderschreven en bewezen

Verder vind ik het stotend dat ik opmerkingen hoor over "wannabee" waar het gaat om een bedrijf dat wel zorgt dat er iemand is om dat zakje bloed te versturen.
Dat het hier gaat om een commercieel bedrijf ja dat vind ik ook jammer, maar ga dan ook alles met OGS overheid maken.

MET-r is een bedrijf dat toch al heel wat jaartjes mee draait en zo zijn sporen heeft verdiend, wanneer dit niet zo zou zijn kan een dergelijk bedrijf zich ook niet handhaven in onze regelmaatschappij. Een bedrijf zwart maken omdat jouw visie niet zo is kan iedereen.

Persoonlijk vind ik dat piketdiensten van welke aard dan ook geen OGS zouden moeten hebben, deze komen alleen ter plaatse als er al personele inzet is en nemen dan de taak over van de al aanwezige leidinggevende. Een piket dienst om een voertuig over te nemen is ook in mijn ogen onzin, zorg dan voor een wachtruimte ter plaatse ja dit is duurder maar daar zijn de aanbestedingen voor.

Citaat van: 024 link=msg=1177241 date=1372086729
In hetzelfde dorp wonen veel artsen. Een groot deel van deze mensen moet met spoed naar het ziekenhuis. Soms is het van groter belang dat deze arts snel in het ziekenhuis komt dan dat het zakje bloed komt. De opgeroepen arts moet zich houden aan alle verkeersregels omdat ze rijden met hun eigen auto of op de fiets stappen (als dat sneller is).
Verder zat ik op deze opmerking van u al te wachten. Niet in de laatste plaats omdat alles wat afwijkt van uw instelling belachelijk gemaakt schijnt te moeten worden. Zie de topics over "flauwvallen" ten opzichte van neurologen, "gezondheidszorg goedkoper" als het gaat om de lonen goedkoper te maken moet iedereen het ontgelden die commentaar heeft. Kunt u ook met open visie kijken? Kijken zonder iemand gelijk te betichten van "wannabee", "niet specialist", "vak onbekwaam" enz. Ik moet eerlijk bekennen dat een discussie waar u aan deel neemt geen discussie meer is maar meer een bodemloze put waar u nooit de argumenten van een ander wilt zien.

Beste Mods, als u dit wilt verwijderen doet u dat met plezier. Maar op deze manier discussiëren ontneemt wel het plezier van het forum. :-\ :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #152 Gepost op: 24 juni 2013, 20:12:45
Ik begin de discussies zo een beetje ook wel beu te worden. 't Begint allemaal erg voorspelbaar te worden.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #153 Gepost op: 24 juni 2013, 20:19:21
Citaat van: HIT link=msg=1177291 date=1372097275

Verder zat ik op deze opmerking van u al te wachten. Niet in de laatste plaats omdat alles wat afwijkt van uw instelling belachelijk gemaakt schijnt te moeten worden. Zie de topics over "flauwvallen" ten opzichte van neurologen, "gezondheidszorg goedkoper" als het gaat om de lonen goedkoper te maken moet iedereen het ontgelden die commentaar heeft. Kunt u ook met open visie kijken? Kijken zonder iemand gelijk te betichten van "wannabee", "niet specialist", "vak onbekwaam" enz. Ik moet eerlijk bekennen dat een discussie waar u aan deel neemt geen discussie meer is maar meer een bodemloze put waar u nooit de argumenten van een ander wilt zien.

Beste Mods, als u dit wilt verwijderen doet u dat met plezier. Maar op deze manier discussiëren ontneemt wel het plezier van het forum. :-\ :-\

Ik sta open voor de argumenten, echter lees ik ze nergens. In plaats van mij de les te gaan lezen had je ook even kunnen posten waarom de chauffeur van MET-R met zwaailichten en sirenes vanaf woonadres naar zijn werk moet gaan om daarna in een uitrukvoertuig te stappen terwijl de vrijwillige brandweermannen van Groesbeek met eigen vervoer naar de brandweerkazerne moeten gaan om daar in het uitrukvoertuig te stappen.

De discussies waar ik in aan deel neem hoeven geen bodemloze put te zijn als iemand door antwoord te geven of een logische verklaring aan te dragen de put dempt.


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #154 Gepost op: 24 juni 2013, 20:37:18
Die wannabee smaak komt bij mij omdat er veel wordt geroepen, maar geen concrete antwoorden komen. Daarbij komt dat ik geen directe kritiek heb over het bedrijf, maar over die OVD functie....
Maar overtuig mij dan eens met concrete antwoorden op eerder gestelde vragen.... Misschien dat ik dan als OVD-G nog eens wijzer wordt......


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #155 Gepost op: 24 juni 2013, 20:56:33
Citaat van: 024 link=msg=1177300 date=1372097961
Ik sta open voor de argumenten, echter lees ik ze nergens. In plaats van mij de les te gaan lezen had je ook even kunnen posten waarom de chauffeur van MET-R met zwaailichten en sirenes vanaf woonadres naar zijn werk moet gaan om daarna in een uitrukvoertuig te stappen terwijl de vrijwillige brandweermannen van Groesbeek met eigen vervoer naar de brandweerkazerne moeten gaan om daar in het uitrukvoertuig te stappen.
Psst:
Citaat van: HIT link=msg=1177291 date=1372097275
Persoonlijk vind ik dat piketdiensten van welke aard dan ook geen OGS zouden moeten hebben, deze komen alleen ter plaatse als er al personele inzet is en nemen dan de taak over van de al aanwezige leidinggevende. Een piket dienst om een voertuig over te nemen is ook in mijn ogen onzin, zorg dan voor een wachtruimte ter plaatse ja dit is duurder maar daar zijn de aanbestedingen voor.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #156 Gepost op: 24 juni 2013, 21:00:53
Citaat van: Frank. link=msg=1177312 date=1372100193
Psst:

Pssst, ik lees wel dat hij het persoonlijk ook onzin vindt. Echter staat dat niet gelijk aan een redelijk argument waarom het toelaatbaar is dat dit bedrijf schijnbaar als enige wel met zwaailicht naar het werk gaat, terwijl de met spoed opgeroepen ME-er met zijn eigen Seat Ibiza naar het politiebureau moet rijden.

Waarom heeft Bromsnor geen zwaailicht op zijn prive-vehicle zitten? Vertel me dat eens, Frank.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #157 Gepost op: 24 juni 2013, 21:01:32
Citaat van: HIT link=msg=1177291 date=1372097275

Verder zat ik op deze opmerking van u al te wachten. Niet in de laatste plaats omdat alles wat afwijkt van uw instelling belachelijk gemaakt schijnt te moeten worden.
Zonder al te veel offtopic te gaan, ik wilde een soortgelijk bericht als dat van 024 ook al plaatsen. Ik heb ooit een kinderarts van een trambaan geplukt die met (te) hoge snelheid onderweg was naar een ziekenhuis om een baby'tje te opereren. Leg mij maar uit waarom daar geen MET-r auto voor de deur staat...

Er zijn wel meer mensen die met spoed ergens op moeten komen, als dit voor een zak bloed geld, dan kan ik nog wel wat diensten bedenken.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #158 Gepost op: 24 juni 2013, 21:02:28
Citaat
Maar maak dat eens concreet dan wat betreft dat copi verhaal. Wat was er gaande in ijsselstijn, en wat was jullie rol bij het copi? Is het een landelijk werkende club, en zo ja, waarom kent dan niet iedereen binnen de acute hulpverlening jullie?

Hoe worden jullie geallarmeerd? Gebruiken jullie c2000? Hoe snel zijn jullie ter plaatse? Zijn er bestaande protocollen waarin jullie in opgenomen zijn?

Word eens concreet ipv alleen maar uitspreken wat graag zou willen zijn, en zou willen doen. Het blijft voor mij nogmaals een beetje hobby-achtig overkomen... Het spelen met treintjes en denken dat je machinist bent, maakt je nog geen machinist, ook al heb je je verkleed als zodanig.....

Zwaailamp, wij hebben geen OvD (of iets van die strekking)
Maar ik kan het plaatje wat VKRC aan gaat wel concreet maken.
Wij hebben een bedrijfje wat o.a. Verkeersregelaars levert door heel Nederland. Bij een calamiteit KAN het zo zijn dan wij gebeld worden (of een concurrent).
Geen P2000, geen protocollen (Wel raamovereenkomsten), geen OGS, geen machinist jas.
Daar sturen wij dan medewerkers (Bijv. Verkeersregelaars) heen, die op normale wijze naar de plaats toe gaan.
Als het een risicogebeuren is, gaat er vanuit ons bedrijfje ook een leidinggevende heen om te kijken of onze medewerkers zelf geen risico lopen.
Wij moeten ons dan melden bij een Contactpersoon/OvD/Politie/Copi (Omcirkelen hetgeen aanwezig is).
In zo'n overleg kijken de partijen op ons gebied wat verkeerstechnisch noodzakelijk is.
Niet heel spannend, maar wel belangrijk op ons vakgebied.
Geen hobby, puur business en voor de centen.

Ik doe dit ook niet spannende voor dan het feitelijk is.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #159 Gepost op: 24 juni 2013, 21:05:56
Op zich kan ik me voorstellen dat er situaties zijn dan Met-R met urgentie naar Sanquin moet om met dat bloed door te rijden naar een ziekenhuis.
Dat is ook geen probleem, en juridisch helemaal afgekaderd, dat weet ik. Dit gebeurd bij bijzondere bloedgroepen en is erg nuttig.
Maar dat verklaard het hele OvD-M alsmede de hele "Poppenkast" van Met-R niet.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat