In een land waar ook tijdens IM alles vast ligt, nee. Alleen de door de overheid aangewezen diensten en organisatie's en dan nog met speciaal daarvoor ingerichte voertuigen.
Maar dit gaat meer over de werking van MET-r lijken dan op waar een OVD-m voor kan zorgen.
Een OVD bij bedrijven kan zorgdragen voor een juiste inzet van materieel en de juiste inschatting van welk materieel, eigenlijk net als bij de overige hulpdiensten. En er is geen enkele OVD die jou gaat zeggen dat zij de taak van een andere OVD kunnen overnemen simpelweg omdat zij niet de kennis heeft over al het materieel.
Dat klopt het gaat over die Officier van Dienst-M.
Als bezorgde en belastingbetalende burger wil ik graag weten waarom we deze persoon nodig hebben. Ik krijg het idee dat ik belasting betaal waarmee we incompetente politie officieren, brandweerofficieren en ambulance officieren aan het vreten houden.
Het is mij al duidelijk geworden dat de MMT arts bepaalt of transfusie noodzakelijk is. Is het onmogelijk dat de MMT arts dit aangeeft bij ambulancepersoneel of bij een agent die zorg draagt dat er als de bliksem bloed wordt gehaald bij een naburig ziekenhuis? Vroeger kon je voor heel veel van dit soort zaken even een agent aan de broekspijp trekken en dan kwam het wel goed. Het is toch niet zo dat al deze professionals tegenwoordig angstig om zich heen kijken en eerst de officier van METR moeten raadplegen?
Zijn de officieren en leidinggevenden van de parate hulpdiensten niet in staat om te coordineren dat er even een zakje bloed wordt opgepikt? Als ze dat niet kunnen en er een expert van METR bij nodig hebben stel ik voor om het (semi-) overheidspersoneel met leidinggevende taken de bijstand in te trappen. Het is vreemd als ik belasting moet betalen voor hulpverleningsdiensten die weer private experts inhuren voor dit soort simpele dingen.
Het kan natuurlijk ook dat METR zich belangrijker maakt dan ze werkelijk zijn en niemand zit te wachten op deze officier omdat de reguliere hulpverleningsdiensten alleen maar wat vervoer ingehuurd hebben en verder helemaal niets.