Dat je probeert betere primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden probeert te krijgen, heb ik helemaal geen bezwaar tegen..
Maar de wereld is nu eenmaal niet eerlijk.. En de markt stuurt zich zelf.. En als je nu solliciteerd bij een taxi-bedrijf weet je van te voren dat je in een andere CAO zit, dan dat bij een GGD solliciteerd..
En dat je bijna het zelfde werk doet, en de ander daarvoor beter betaald word, dan is dat nu eenmaal zo..
Als je naar betere arbeidsvoorwaarden wilt, moet je dat op de juiste argumenten doen en niet zeuren over dat de wereld niet eerlijk is.. en dat andere CAO's beter betalen.. Dat wist je namelijk van te voren..
De Functie van HAP chauffeur is relatief nieuw, en kan best wat afgestemd worden.. Maar begin nu niet eens met de arbeidsvoorwaarden maar met de inhoud van je vak. en welke kennis je moet hebben om je vak goed uit te oefenen..
Wat ik erg jammer zou vinden, als een paar innovatieve ondernemers moeten stoppen met de diensten of hun prijzen flink om hoog moeten doen, omdat de salarissen onevenredig moeten stijgen, voor eenzelfde CAO..
Terwijl nog veel andere zaken zijn die je aan de orde kan stellen en waar je de inhoud van je beroep veel meer inhoud kan geven..
En is geld de enige reden waarom je dit vak doet, dan zijn er andere banen, waarmee je met nog minder werken, veel meer kan verdienen..
De reden waarom ik zo reageerde, dat ik een beetje moe word van mensen die alleen kunnen klagen en dat het zogenaamd oneerlijk is dat de een meer krijgt als de ander.
dat is me een gruwel...