"Strongbow"
Ik denk dat jouw werkgever nooit naar zo'n dag zou komen en dat weet je zelf ook!! Want een discussie aan gaan zal hij nooit! Hij legt enkel regels op die jij als teamleider mag uitvoeren, kijk maar naar die schijnvertoningen van een teamleiders vergaderingen.
Of om nog een voorbeeld te noemen een OR.
Els
Dat er bij mijn werkgever (Medi-Expresse) dingen kunnen/mogen veranderen klopt.
Wij zijn het dan ook lang niet altijd met de werkgever eens, laat daar géén misverstand over bestaan, maar dat er géén ruimte voor discussie zou zijn is gewoon niet waar.
De teamleidersvergadering waar jij op doelde is géén schijnvertoning. Er worden daar regelmatig discussies gevoerd met het managment. Ook buiten deze vergaderingen is het altijd voor een teamleider, maar eigenlijk voor elke chauffeur, mogelijk om bij de werkgever aan te kloppen.
Het is een primaire taak van de teamleider om zijn teamleden operationeel aan te sturen, het is dan ook logisch dat wij op teamleiders vergaderingen op de hoogte worden gebracht/geinstrueerd van (nieuwe) regels. Die wij inderdaad vervolgens overbrengen op de teamleden.
Ik begrijp dus jouw opmerkingen m.b.t. deze teamleidersvergaderingen niet.
Ook je opmerking m.b.t. de OR begrijp ik niet zo.
Als je zo goed op de hoogte bent van het werken bij Medi-Expresse zou je ook moeten weten dat er een belangrijke reden is waarom een centrale OR moeilijk realiseerbaar is.
Ik geloof (maar dat moet je mijn werkgever zelf maar vragen
) dat deze inderdaad niet staat te springen om een OR c.q. PVT op te laten richten. Dat zou ik als werkgever ook lang niet altijd even prettig vinden, maar er is niemand die nu tegen jou zou zeggen dat deze er nooit zal komen.
Tot het moment dat er inderdaad sprake kan zijn van de oprichting van een PVT of OR zijn het de teamleiders die verantwoordelijk zijn voor het behartigen van het belang van de overige teamleden.
Dat is inderdaad géén ideale situatie, het zijn namelijk dezelfde teamleiders die ook de belangen van het managment c.q. de huisartsenpost dienen te behartigen.
Het is uiteindelijk grotendeels aan de teamleider zelf om hier op een juiste manier mee om te gaan.
In de (niet zo verre...) toekomst zal dit uiteindelijk ookallemaal wel veranderen.
Maar, heeft er iemand eigenlijk de moeite genomen om mijn werkgever uit te nodigen?
Nogmaals, IK vind dat er bij mijn werkgever ook best wel wat kan/mag/moet veranderen. Er zijn voorbeelden genoeg te bedenken, bijvoorbeeld de "samenwerking" met het personeel.
Ik vind echter dat een open forum niet de juiste weg is om mijn werkgever hier op te wijzen. Hier geef ik alleen kritiek in algemene zin, dus tegen/op alle werkgevers.
Enfin, om dit alles kort samen te vatten: Ik hoop dus dat er binnen afzienbare tijd een open discussie zal plaats vinden waar
alle betrokkenen (Medi-Expresse, MediTAxi, CNV, FNV, etc.) aanwezig zullen zijn.
p.s. voor alle teamleden die meelezen: "Nee, dit ellelange betoog heeft niets te maken met het feit dat binnenkort mijn eigen functioneringsgesprek zal plaats vinden" :laugh: