Teksten Matrixborden Politie, Douane KMAR en Defensie

Auteur Topic: Teksten Matrixborden Politie, Douane KMAR en Defensie  (gelezen 13835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Gepost op: 26 juni 2013, 22:52:57
Beste forumleden,

Ik ben benieuwd naar wat voor soort teksten zoal gebruikt worden op diverse politie, douane, KMar en Defensievoertuigen. Graag zou ik ook eventueel beeldmateriaal hiervan willen zien.
Alvast bedankt


Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2013, 22:58:28
Hallo Bart,

Welke teksten bedoel jij precies? Want op deze wijze denk ik aan de matrix van de politietransparant, de lichtkrant op een aanhangwagen of juist teksten welke zijn aangebracht op een dienstauto zoals "Officier van Dienst".


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2013, 23:06:00
Zoal de tekstmatrixen in de wagen (zoals bijv STOP POLITIE) maar ook de matrix teksten op tekstkarren van deze diensten. Ik ben namelijk best benieuwd naar wat men in het land via deze borden duidelijk kan maken. Ik heb ze zelf tot nu toe alleen maar met STOP POLITIE en VOLGEN POLITIE gezien.
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2013, 23:51:09
De nieuwere KMAR voertuigen zijn allemaal uitgerust met Full-Led matrix van Honac.
Deze hebben de standaard tekst STOP/VOLGEN POLITIE in het Nederlands, Engels, Duits, en in sommige ook in het Frans.
Verder zijn ze uitgerust met teksten zoals :
-Afstand houden
-Ongeval
-Verkeers-Controle
-mistlicht uit
-Gordelplicht
-Matig Snelheid
-Rechts houden
En een traffic advisor.
Het kan zijn dat ik er nog een paar mis.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2013, 00:02:22
http://www.youtube.com/watch?v=fnFcutkx4rk

Bron Fopneus @ Youtube.

Belgische balk, maar vergelijkbare teksten met sommige Nederlandse korpsen.
De nieuwe balken binnen Politie Nederland kennen alleen maar de optie's STOP/VOLGEN POLITIE. De noodhulp '"DHV" busjes hebben wél een volledige tekstkrant op de achterzijde.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2013, 00:18:43
Ik heb een aantal jaar terug, op een opvallende Mercedes C-klasse combi, de tekst "Lichten-defect" (of iets dat daar heel erg op lijkt) gezien. Zijn hier nog voertuigen mee uitgerust?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140


Bart015

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • Semper Fi
Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2013, 11:19:22
Citaat van: R.3144 link=msg=1178061 date=1372283469
De nieuwere KMAR voertuigen zijn allemaal uitgerust met Full-Led matrix van Honac.
Deze hebben de standaard tekst STOP/VOLGEN POLITIE in het Nederlands, Engels, Duits, en in sommige ook in het Frans.
Verder zijn ze uitgerust met teksten zoals :
-Afstand houden
-Ongeval
-Verkeers-Controle
-mistlicht uit
-Gordelplicht
-Matig Snelheid
-Rechts houden
En een traffic advisor.
Het kan zijn dat ik er nog een paar mis.


Erg variabel dus, ik weet ook dat dit voor een groot aantal nieuwere politievoertuigen ook geldt dat zij meerdere teksten hebben echter heb ik ze niet tot nauwelijks in het openbaar gezien. Zijn hier wel al beelden van?
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2013, 15:35:45
Citaat van: BartStudentFO link=msg=1178169 date=1372324762

Erg variabel dus, ik weet ook dat dit voor een groot aantal nieuwere politievoertuigen ook geldt dat zij meerdere teksten hebben echter heb ik ze niet tot nauwelijks in het openbaar gezien. Zijn hier wel al beelden van?

Niet dat ik weet, ik zal eens een filmpje schieten als ik tijd heb... Overigens heb ik bij politie noodhulpvoertuigen topics wel eens foto's gezien waar 'ie op "Ongeval >>>" stond.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2013, 15:57:22
Citaat van: Venture link=msg=1178255 date=1372340145
Niet dat ik weet, ik zal eens een filmpje schieten als ik tijd heb... Overigens heb ik bij politie noodhulpvoertuigen topics wel eens foto's gezien waar 'ie op "Ongeval >>>" stond.
(1:25)
Vrachtwagen zwaar beschadig door te laag viaduct Rotterdam inzet: Politie en Takelbedrijf Steenhoven
Remcotjuhhh