Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2013/2014

Auteur Topic: Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2013/2014  (gelezen 217176 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #510 Gepost op: 11 januari 2014, 22:11:51
Hoorde hem ook en ik woon buiten Zuilen


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #511 Gepost op: 11 januari 2014, 22:46:44
-Politie Rdam West ‏@politieRdam_W 2m
Netjes een imposante bezoeker van de stad uitgezwaaid met vuurwerk #norwegiangetaway. Maandag weer terug ^mb ^js

Ook nog een legale vuurwerk-actie rond 22.00 uur vanavond  O0
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #512 Gepost op: 11 januari 2014, 23:00:14
Citaat van: Live link=msg=1234748 date=1389043750
Citaat van: Fireball link=msg=1234595 date=1389015311
Onderzoek naar vuurwerkincident met gewonden

In Hilversum hebben tijdens de jaarwisseling zeven mensen gehoorbeschadiging opgelopen doordat iemand zwaar vuurwerk in hun midden gooide. De politie meldt maandag dat er een onderzoek loopt naar het incident. De zeven personen stonden met oud en nieuw even na middernacht bij een horecazaak aan de Koninginneweg.
Waarschijnlijk heeft iemand vanaf een balkon vuurwerk gegooid, dat in het groepje ontplofte, aldus de politie. De politie heeft toen in een woning wel mensen gehoord, maar er is nog niemand aangehouden. De zeven slachtoffers moeten volgens de politie binnenkort nog verder medisch onderzocht worden.

http://www.nu.nl/binnenland/3668681/onderzoek-vuurwerkincident-met-gewonden.html
Politie zoekt getuigen vuurwerkincident

http://www.politie.nl/nieuws/2014/januari/6/03-politie-zoekt-getuigen-vuurwerkincident.html
Laatste update: 06-01-2014 | 13:09

Hilversum - De politie is een onderzoek gestart nadat zeven slachtoffers aangifte hebben gedaan van mishandeling c.q. letsel door schuld. De slachtoffers kregen op nieuwjaarsdag, door een nog onbekende dader, een stuk zwaar vuurwerk naar zich toe gegooid.

Rond 00.05 uur stond een groepje mensen op straat bij een horecazaak aan de Koninginneweg. Dit was nabij het marktterrein op Langgewenst. In het groepje werd, vermoedelijk vanaf het balkon van een woning, een stuk zwaar vuurwerk gegooid. Het ontplofte in het midden van de groep waarna tenminste zeven mensen gewond raakten. Twee van hen kregen stukjes vuurwerk tegen zich aan en liepen hierdoor enkele wondjes op.

Gehoorschade
De knal van het vuurwerk alsmede de opvolgende drukgolf was zo intens dat iedereen uit de groep hierdoor werd getroffen. Alle slachtoffers blijken, naar het nu lijkt, gehoorschade te hebben opgelopen. Zij moeten binnenkort voor verdere medische behandeling onderzocht worden.

Recherche vraagt om beeldmateriaal
Kort na het incident hebben agenten onderzoek gedaan in een woning aan de Koninginneweg. Hierbij zijn meerdere personen gehoord. Het onderzoeksteam heeft behoefte aan getuigen. Mogelijk dat er zelfs mensen zijn die op de locatie rond dat tijdstip met hun mobiele telefoon of handycam opnames hebben gemaakt van het vuurwerk en of de omgeving.

Help mee de dader(s) te pakken
Hebt u informatie over dit incident waarbij zeven personen gewond zijn geraakt? Hebt u beeldmateriaal waarop mogelijk te zien is wat er is gebeurd? Help dan mee om daders) te pakken en de slachtoffers te helpen. Bel met het basisteam recherche van Hilversum via: 0900-8844

Wilt u liever anoniem uw tip kwijt? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem via: 0800-7000

Verdachte vuurwerkincident Koninginneweg aangehouden

http://www.politie.nl/nieuws/2014/januari/11/03-verdachte-vuurwerkincident-koninginneweg-aangehouden.html
Laatste update: 11-01-2014 | 09:16

Hilversum - Een 23-jarige Hilversummer is aangehouden als verdachte van het vuurwerkincident tijdens Oud&Nieuw op de Koninginneweg.

Een 23-jarige Hilversummer is zaterdagochtend 11 januari in Hilversum aangehouden. Hij wordt verdacht van het gooien van vuurwerk naar een groepje mensen afgelopen nieuwjaarsdag op de Koninginneweg in Hilversum. Uiteindelijk zijn er negen aangiftes binnen gekomen van mensen die slachtoffer zijn geworden bij dit incident.

Op basis van meerdere getuigenverklaringen is de recherche bij deze verdachte gekomen. Op de oproep eerder deze week voor het aanleveren van beeldmateriaal kwamen geen reacties. Mochten er alsnog mensen zijn die beeldmateriaal van het incident hebben, worden zij verzocht contact op te nemen via het nummer 0900 8844. Anoniem melding doen is mogelijk bij Meld Misdaad Anoniem 0800 7000.

Het onderzoek wordt voortgezet. De verdachte wordt dit weekend gehoord op het politiebureau. Op dit moment worden geen verdere mededelingen gedaan in verband met het lopende onderzoek.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Oproep getuigen voor vernieling bij tehuis

http://www.politie.nl/nieuws/2014/januari/11/03-nieuwegein-oproep-getuige-voor-vernieling-bij-tehuis.html
Laatste update: 11-01-2014 | 10:49

Nieuwegein - Bij een verzorgingsinstelling aan de Diepenbrocklaan is op vrijdag 10 januari schade aan de zijgevel ontstaan door vermoedelijk zwaar vuurwerk. Door de explosie, rond 21.05 uur, raakte niemand gewond. Wel werden drie grote ramen vernield en ontstond schade aan de houten zijgevel.

Onderzoek
De politie verricht ter plekke nader onderzoek en roept getuigen of personen met meer informatie op, om zich te melden bij de politie in Nieuwegein via tel. 0900-8844 of anoniem via 0800-7000.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie zoekt getuigen van brandstichting

http://www.politie.nl/nieuws/2014/januari/11/02-tiel-politie-zoekt-getuigen.html
Laatste update: 11-01-2014 | 16:08 Woordvoering: Oost-Nederland

Tiel - Rond 07.45 uur zaterdagmorgen werd de bewoner van een woning aan de Nieuwe Tielseweg opgeschrikt door een harde knal. De voordeur bleek vernield en de woning stond vol rook, vermoedelijk als gevolg van vuurwerk. Na de melding was de politie snel aanwezig. Agenten hebben in de woning de bewoner aangeroepen, die bleek ongedeerd. In de omgeving is nog uitgekeken naar (een) eventuele verdachte(n), maar er werd niemand meer aangetroffen. De politie is bezig met een onderzoek en roept getuigen op om zich te melden.

De brandweer heeft met warmtebeeld gekeken, er bleek geen vuur in de woning. De recherche en forensische opsporing zijn meteen met een onderzoek gestart. Ook is er een buurtonderzoek gedaan. De politie vermoedt dat het gaat om ontploft vuurwerk. De bewoner heeft aangifte gedaan van brandstichting of vernieling.

Getuigen die rond het genoemde tijdstip iets verdachts bij de woning of in de directe omgeving hebben gezien, worden verzocht om contact op te nemen met de Districtsrecherche in Tiel via telefoon 0900-8844.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Onvoorwaardelijke celstraffen wegens gebruik geweld tegen agenten in Amsterdam

http://www.om.nl/actueel/nieuws-persberichten/@162100/celstraffen-wegens/
10 januari 2014 - Arrondissementsparket Amsterdam

Vanmiddag is tijdens een snelrechtzitting een 31-jarige man die tijdens de jaarwisseling in Amsterdam een agent tegen het hoofd heeft geschopt, veroordeeld tot zes maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf en het betalen van een schadevergoeding van 350 euro aan het slachtoffer. Dat is conform de eis van de officier van justitie.

Een 43-jarige man die ervan verdacht werd tijdens de jaarwisseling twee agenten te hebben gebeten, is veroordeeld  tot twee maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Ook moet de man nog een eerdere voorwaardelijke straf van drie weken én een eerdere voorwaardelijke straf van 13 dagen uitzitten. Daarnaast moet de man het slachtoffer een schadevergoeding van 200 euro betalen. De officier van justitie had een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van vier maanden geëist en een schadevergoeding van 300 euro.

Beide verdachten waren vorige week vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris die ze in bewaring stelde, beiden zaten dus sinds tijdens de jaarwisseling waren aangehouden  in voorlopige hechtenis.

OM Amsterdam kreeg rond deze jaarwisseling 26 ‘Oud & Nieuw-gerelateerde zaken' binnen. In het merendeel van de zaken is inmiddels een afdoeningsbeslissing genomen. De stand van zaken per 10 januari:

1 veroordeling (3/01) tot 3 dagen cel voor spugen en slaan medewerker NS
2 veroordelingen (10/01) tot 2 maanden en 6 maanden onvoorwaardelijk wegens gebruik geweld tegen agenten
7 personen gedagvaard voor reguliere (politierechter)zitting
3 OM-beschikkingen van € 350,= tot € 600,= voor beledigen agenten
1 zaak van vernieling afgedaan met boete van € 300,= en schadevergoeding van € 300,=
1 zaak van vernieling afgedaan met boete van € 300,=
3 zaken geseponeerd wegens gebrek aan bewijs
1 zaak voorwaardelijk geseponeerd plus schadevergoeding voor het slachtoffer
7 zaken nog in onderzoek, meestal omdat de schade nog moet worden vastgesteld.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
‘De gevaarzetting is groter tijdens de jaarwisseling’
 
http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten/Op-de-rol/Pages/De-gevaarzetting-is-groter-tijdens-de-jaarwisseling.aspx

Waar: Politierechter Utrecht
De zaak: Drie mannen hebben zich misdragen tijdens de jaarwisseling en politieagenten belaagd en bedreigd.
Uitspraak: Alle drie schuldig.

Als buurtbewoners op oudejaarsavond allerlei spullen op de hoek van de J.S. de Rijkstraat en de Van der Marckstraat in de Utrechtse wijk Zuilen bij elkaar gooien, dan weet iedereen wat er staat te gebeuren. Daar gaat de fik in en verder moet je maar afwachten. Sommigen, al dan niet beneveld, wachten niet af en roepen de ellende over de buurt af. Rond half een 's nachts brandt de kruising en rukt de brandweer uit. Hét moment om een veldslag te ontketenen, want stel je toch eens voor: de brandweer die een brand blust. En dus smijten de relschoppers met glas en vuurwerk. De politie moet eraan te pas komen om de brandweer zijn werk te kunnen laten doen. Er volgen aanhoudingen, de ME wordt op linie gezet en een aanhoudingseenheid gaat op zoek naar de onruststokers.

Verschijnen
En daar lopen ze tegen de drie mannen op die vandaag (3 januari) op de eerste supersnelrechtzitting in Utrecht voor de politierechter moeten verschijnen. Zit er doorgaans geen mens op de publieke tribune, vandaag is het afgeladen vol in de zittingszaal van politierechter Pieter van Riemsdijk. Tussen het publiek en de drie verdachten met hun advocaten, zijn acht politieagenten geposteerd. Oordopjes in. De drie mannen hebben het er volgens het Openbaar Ministerie ook naar gemaakt. Ze hebben politieagenten bedreigd, uitgescholden, bestookt en geslagen.

Rijtje
Politierechter Van Riemsdijk gaat het rijtje af. “Laten we eens kijken wat u wordt verweten.” Links voor hem zit de 19-jarige N.G uit Utrecht. Hij zou vuurwerk naar politieagenten hebben gegooid. “Heel zwaar vuurwerk, zegt de politie. Was het zwaar vuurwerk en hebt u naar de politie gegooid?”, wil de rechter weten. N.G is een jongen van weinig woorden, maar nee, het was geen zwaar vuurwerk en hij heeft de rotjes ook niet met opzet naar de politie gegooid.

Relaas
De 29-jarige A. van D. uit Utrecht heeft het volgens de politie helemaal bont gemaakt. De politierechter heeft ook wat meer tijd nodig om diens relaas te schetsen. Het komt erop neer dat hij een agent een kaakslaag zou hebben gegeven en bij zijn aanhouding agenten heeft bedreigd en beledigd. Mannelijke agenten kregen te horen dat ze de hartkanker konden krijgen, een vrouwelijke agent was een ‘kankerhoer’. Hij zou haar ‘helemaal de tering schoppen’ en haar verminken. Niets van waar, aldus A. van D. En nee, hij was ook niet dronken (‘slechts twee glazen wodka’) en ook niet onder de drugs (‘ik gebruik al negen maanden niet meer’). “Ik heb de agenten nog een gelukkig nieuwjaar gewenst en heb ruimte voor ze gemaakt. Toen mijn neefje werd opgepakt, ben ik mij ermee gaan bemoeien. Ik werd meteen op de grond geduwd en naar een politieauto gesleurd. Daar werd ik vervolgens in een nekklem genomen. Ik heb niemand mishandeld, de politie heeft mij mishandeld. Op het politiebureau moest ik mij uitkleden en zijn zes agenten op mij gaan zitten.”

Dom
“Het is erg dom om een agent te slaan”, zegt A. van D. “Dat heb ik dus ook niet gedaan. Ik heb daarom op het politiebureau geen enkele verklaring ondertekend.” Maar er staan wel kruisjes. “Zijn die van u?”, wil de politierechter weten. “Ik heb niets getekend, want ze rotzooien toch met je naam.” “Maar zijn die kruisjes van u”, houdt politierechter Van Riemsdijk aan. “U kunt toch schrijven”? Ja, dat kan A. van D. en ja, die kruisjes zijn van hem. Volgens de politie heeft A. van D. geschopt en geslagen en geschreeuwd, en ja, geeft de politie toe, toen A. van D. de politieagent een kaakslag gaf, sloeg de agent terug en kreeg hij in de politieauto een knietje in zijn dijbeen. “U bent hard aangepakt, dat kan ik zien”, antwoordt de politierechter. Zijn advocate wil de foto wel even zien. “En eigenlijk hoopte ik dat de verwondingen er vandaag nog net zo vreselijk uitzagen als een paar dagen geleden”, zegt ze.

Pijn
De derde verdachte, de 20-jarige I.H uit Bilthoven, zou een agent van een aanhoudingsteam tijdens de schermutselingen in de J.S. de Rijkstraat hebben vastgegrepen en pijn hebben gedaan. “Ik begrijp dat er in het Marokkaans werd gesist dat er insecten tussen jullie liepen. Met insecten wordt de politie bedoeld. U schold ze uit. U zou een agent hebben vastgepakt, maar wat mij opvalt, is dat als er een man met een baard bij u komt, u onmiddellijk stopt en meegaat met de politie. Op het politiebureau zegt u ook dat ‘dit nooit had mogen gebeuren.’ I.H: “Ja, dat heb ik gezegd. Maar ik heb ook gezegd dat ik niemand heb vastgegrepen; ik heb alleen een duwtje gegeven.” De rechter: “Duwtje of vastgrijpen, u had gewoon uw handen thuis moeten hadden. U moet zich er niet mee bemoeien. Wist u dat de confrontatie zocht met een politieagent?” Nee, dat wist I.H pas later.

Bedreigd
Volgens officier van justitie Susanne Terporten illustreren deze drie gevallen de noodzaak van extra harde straffen voor misdragingen tegen mensen met een publieke functie. “De brandweer kon zijn werk niet doen, de politie deed er alles aan om de situatie te de-escaleren, maar werd bedreigd, beledigd en aangevallen.” En zo komt ze op de strafeis, die, zoals luid en duidelijk geafficheerd, veel hoger uitvalt dan normaal. Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie zei niet voor niets, toen hij reageerde op het toegenomen geweld tegen agenten tijdens de afgelopen jaarwisseling, “Je blijft met je poten van onze politieagenten en hulpverleners af.” Een hoge strafeis die volgens Terporten ook nadrukkelijk wordt ondersteund door het gerechtshof in Den Haag, dat begin vorig jaar in hoger beroep in drie zaken oordeelde dat geweld tijdens de jaarwisseling zwaarder kan worden bestraft als dat geweld rechtstreeks verband houdt met de jaarwisseling.

Straatverbod
Officier van justitie Terporten eist voor de 19-jarige N.G zes maanden gevangenisstraf, waarvan twee maanden voorwaardelijk, en een straatverbod tijdens de komende oud en nieuw-viering wegens een poging tot zware mishandeling en subsidiair bedreiging. De 29-jarige A. van D. wordt poging voor zware mishandeling, belediging en bedreiging ten laste gelegd, waarvoor Terporten vijf maanden cel eist, waarvan één voorwaardelijk en een straatverbod voor de komende jaarwisseling. De 20-jarige I.H ten slotte wordt mishandeling ten laste gelegd en zou daarvoor bestraft moeten worden met een taakstraf van 90 uur.

Rol
Politierechter Van Riemsdijk wil weten hoe de persoonlijke levensomstandigheden zijn. Die spelen immers ook een rol bij het vellen van een oordeel. N.G, die eerder is veroordeeld voor een gewapende diefstal, wil de familiezaak in (ze handelen in scooters) en wil daarom voertuigtechiek gaan studeren. Hij woont nog thuis. De 29-jarige A. van D woont overal en nergens en houdt zich vooral bezig met de verzorging van zijn vader. “Hij heeft een moeilijk karakter. Ik ben de enige van wie hij zorg accepteert”. Hij krijgt hiervoor een persoonsgebonden budget. Of hij al met zijn vader contact heeft gehad? Nee, dat niet, want vanuit de cel mag hij niet bellen. I.H woont nog thuis en volgt een kappersopleiding. Hij heeft geen strafblad.

Wonder
De advocaat van N.G hekelt de typering ‘zware mishandeling’ in de strafeis van de officier van justitie. “Hoezo? Hij heeft rotjes afgestoken en ze misschien richting de politie gegooid. Dat is heel vervelend, maar is dat een poging tot zware mishandeling? Natuurlijk niet. De agenten zouden ambtshalve weten dat het om zwaar vuurwerk ging. Ze beschikken echt over bovenmenselijke kwaliteiten. Ik ben er zo langzamerhand aan gewend geraakt dat rechters daarin geloven. De officier heeft gezegd dat er geen onderzoek is gedaan naar het vuurwerk. We weten dus niets. Zijn er stoeptegels gebarsten? Had iemand kapotte oren? De officier van justitie zegt dat het een wonder is dat er niemand gewond is geraakt. Maar u moet niet geloven in wonderen rechter. Er is niemand gewond geraakt omdat mijn cliënt geen zwaar vuurwerk heeft afgestoken.” En dus moet zijn cliënt worden vrijgesproken van zware mishandeling, vindt hij. Een voorwaardelijke straf of een taakstraf zouden proportioneel zijn.

Moederziel
Van D. en I.H delen een advocate, die weinig kan doen tegen de talloze verklaringen die agenten hebben afgelegd over het (wan)gedrag van A. van D. “Hij lijkt moederziel alleen te staan.” Ze wijst wel op diens goede werk voor zijn zieke vader. “Dan krijg je toch een ander beeld en niet dat van een man die erop los ramt. Mijn cliënt is geen gewelddadig persoon. En ik zou de rechter er ook op willen wijzen dat hij flink is toegetakeld door de politie. De linkerkant van zijn gezicht was onherkenbaar. Waarom zou u hem vier maanden in de bak moeten gooien? Hij is een mantelzorger en is nodig binnen het gezin.” Ze vindt een voorwaardelijke straf, eventueel een taakstraf, redelijk.

Ouders
En tja, I.H uit Bilthoven. “Wat doet deze jongeman hier”, vraag zijn advocate zich af. “Hij gaat naar school, viert oud en nieuw bij zijn ouders. Hij had geen idee dat hij een agent duwde. Het was niet meer dan dat. Zou hij zo sterk zijn om een agent met die duw pijn te doen? Het had niet mogen gebeuren, zei hij zelf.” Nee, I.H hoort niet thuis in de gevangenis, vindt ze. Een taakstraf moet voldoende zijn.

Oordeel
Politierechter Pieter van Riemsdijk neemt 45 minuten de tijd om tot een oordeel te komen. Dat de officier van justitie extra hoge strafeisen heeft geformuleerd, kan hij begrijpen. “De gevaarzetting is tijdens de jaarwisseling groter. Rechters in Nederland zijn niet ongevoelig voor het feit dat geweld tegen politieagenten hand over hand toeneemt’’, aldus de politierechter. Justitie zou daar extra hard op reageren, 'en een gewaarschuwd mens telt voor twee'. Maar de Nederlandse rechter is ook onafhankelijk, benadrukt Van Riemsdijk. “Ik bepaal welke straf wordt opgelegd. Ik houd daarbij rekening met de ernst van de feiten, de omstandigheden waaronder ze zijn begaan en de persoon van de verdachte.’’

Vuurwerk
En dus vonnist hij als volgt: N.G krijgt vier weken gevangenisstraf, waarvan twee weken voorwaardelijk. De poging tot het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel is niet vastgesteld omdat niet bekend is met welk vuurwerk hij gooide. Ook komt hij onder toezicht van de reclassering en krijgt hij een straatverbod tijdens de komende jaarwisseling. De veertig uur eerder opgelegde voorwaardelijke werkstraf moet hij alsnog uitvoeren. A. van D. heeft gedaan wat de officier van justitie te berde bracht, maar de strafeis is te fors. Hij krijgt drie maanden gevangenisstraf, waarvan één maand voorwaardelijk. Ook moet hij de vrouwelijke agent een schadevergoeding van 125 euro betalen. I.H heeft zich schuldig gemaakt aan een ‘kleine mishandeling’, aldus politierechter Van Riemsdijk. Hij betuigde spijt en heeft geen strafblad. Daarom een taakstraf van zestig uur, waarvan twintig uur voorwaardelijk. Hij moet de komende jaarwisseling thuis doorbrengen.

Het OM gaat niet in beroep. Een woordvoerder zegt: “Al met al heeft de rechter zwaarder gestraft dan gebruikelijk zou zijn. De rechter heeft zijn vonnissen goed gemotiveerd en een duidelijk signaal gegeven dat geweld tijdens de jaarwisseling zwaarder wordt bestraft”
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #517 Gepost op: 12 januari 2014, 00:08:21
Kabinet ziet niets in verbod consumentenvuurwerk
Kabinet ziet niets in verbod consumentenvuurwerk
Zoomin.TV Nederland
Gepubliceerd op 10 jan 2014
Citaat
In de Tweede Kamer smeden politieke partijen meerderheden om het afsteken van consumentenvuurwerk te vervangen door professioneel vuurwerk. Het Kabinet ziet daar niets in.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #518 Gepost op: 12 januari 2014, 00:09:44
VVD: straatverbod tijdens jaarwisseling Waardenburg
VVD: straatverbod tijdens jaarwisseling Waardenburg
TVGelderland
Gepubliceerd op 10 jan 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #519 Gepost op: 12 januari 2014, 00:14:45
Schade vuurwerk in gemeente Zuidplas jaarwisseling 2013/2014
Schade vuurwerk in gemeente Zuidplas jaarwisseling 2013/2014
omroepzuidplas
Gepubliceerd op 10 jan 2014
Citaat
In de gemeente Zuidplas is tijdens de jaarwisseling voor meer dan 40.000 euro schade aangericht. Omdat de daders nog niet gepakt zijn, is het waarschijnlijk dat de hele gemeenschap opdraait voor de herstelkosten.
Samen sterk in de hulpverlening!