Wonen in andere gemeente ???

Auteur Topic: Wonen in andere gemeente ???  (gelezen 4661 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heidebrandje

• Gast
Gepost op: 13 mei 2005, 14:40:39
IK ben benieuwd hoe dat bij korpsen in andere gemeente is. Bij ons hebben we een paar man bij de brandweer zitten die wonen in Hilversum en zitten bij de brandweer Bussum.

Gebeurd dat meer ik heb het over vrijwilligers/partimer's

LindaB

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2005, 16:26:52
Bij ons (Enkhuizen) moet je wel wonen in Enkhuizen. Je mag wel werken buiten de stad maar niet wonen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2005, 16:41:45
ja hoor,hier in Eemnes woont een vrijwilliger van de brandweer Laren.Dus het kan nog gekker,want hij zit ook bij ons  ;D

AJAX

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2005, 17:13:18
ja hoor,hier in Eemnes woont een vrijwilliger van de brandweer Laren.Dus het kan nog gekker,want hij zit ook bij ons  ;D

1 vrijwilliger er wonen er 4 in Eemnes maar ze wonen niet alleen in Eemnes er wonen er ook nog in Blaricum Huizen Naarden en Hilversum.  En de rest woont gewoon in Laren

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2005, 17:27:37
Bij Leidschendam-Voorburg en Zoetermeer is het volgens mij zo dat een bepaald percentage buiten de gemeente mag wonen, wat voor percentage weet ik niet mara ze hebben natuurlijk liever dat je in de gemeente zelf woont. Bij de brandweer Den Haag maakt het niet uit waar je woont, als je maar gewoon op tijd bent voor je diensten (is overigens alleen beroeps die in drie ploegen draaien).

Groeten Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

janneman82

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2005, 19:23:21
IK ben benieuwd hoe dat bij korpsen in andere gemeente is. Bij ons hebben we een paar man bij de brandweer zitten die wonen in Hilversum en zitten bij de brandweer Bussum.

hhm die heren zullen dan denk nooit de eerste uitruk halen want vanuit het centrum in hilversum is het toch al gauw zo'n 5 minuten rijden (als het rustig is, en dat is het dus nooit in hilversum)

AJAX

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2005, 14:31:49

Ik hoorde gisteravond dat er binnen kort ook een van bussum bij ons korps komt.

Dus dan hebben we bemanning uit

Laren
Blaricum
Eemnes
Huizen
Hilversum
Naarden
Bussum

Heidebrandje

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2005, 19:25:05
Raar kunnen die mensen niet gewoon bij hun eigen brandweer in hun eigen gemeente ????

Blommie

• Forum gebruiker
  • Hulpverlener zowel vrijwillig als beroepsmatig
Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2005, 19:46:33
Bij het korps waar ik lid van ben is een collega actief die op 25km woont. Echter deze persoon is tijdens kantooruren wel inzetbaar en omdat tijdens deze uren de bemensing steeds minder wordt is er gekozen voor deze opzet.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2005, 22:08:33
Bij het korps waar ik lid van ben is een collega actief die op 25km woont. Echter deze persoon is tijdens kantooruren wel inzetbaar en omdat tijdens deze uren de bemensing steeds minder wordt is er gekozen voor deze opzet.
dat is meestal een reden om een brandweerman/vrouw die in die plaats werkt,maar ergens anders woont toch aan te nemen.

Die mensen zijn minimaal 8 uur per dag beschikbaar op de uren dat het moelijk is om een voertuig vol te krijgen.
Dat is ook de reden dat een collega van brandweer Laren bij ons zit,hij werkt overdag bij ons op het dorp dus prima inzetbaar dan