ik weet welke klemmen je bedoeld,dat zijn die REFRA-klemmen.Er schijnt zelfs een protocol voor te zijn,wat betreft aanbrengen vandie dingen.Je kan met de manier van het aan de deur klikken van die dingen laten zien aan andere ploegen welke ruimtes al doorzocht zijn
Ik het juiste antwoord voor je vraag.Ik heb de "deurklem nl. zelf ontwikkeld!Deze is in 1999 op de markt gebracht om de veiligheid van de hulpverlener(zeker de brandweer) te verhogen. Door de klem met een systematiek 123 techniek te plaatsen heb je nooit geen problemen met het dichtvallen de deuren en een gewaarborgde ( en gemarkeerde) route veilig naar buiten....De werkwijze staat in de nibra module 103 brandwacht persoonlijke bescherming. Wil je meer weten van de 123 techniek dan kun op mijn website kijken:
www.total-safety.nl of met een zoekmachine zoeken op REFRA deurklem. Je kunt met de 123 -methode, die je kunt downloaden, een oefenavond vullen. en er jullie voordeel mee doen,zeker met de brandweer wedstrijden. Veel succes, ook voor je collega's.