Bremmie zou dat even simpel gedacht niet kunnen door een wetsartikel te maken in de desbetreffende wetsdeel van dat land ?
Lijkt me sterk dat als het bij ons kan het ergens anders niet zou kunnen.
Tuurlijk, beste Enrico
. Dat is het probleem ook niet. Wetten maken kan iedereen. Maar een goede wet in elkaar flansen is iets anders, vooral als je er blijkbaar geen behoefte aan hebt.
Als land A een bepaalde instantie of beroepsgroep in het leven heeft geroepen, waar we in land B helemaal niets mee hebben, zullen we echt niet staan te springen om een EU-regel die ons dit beroepsgroep opdringt
.
Wat wel kan, is communiceren. Ze hebben daaro in Brussel ook de nodige departementen en diverse landelijke ministers om te overleggen. Landen met de beroepsgroep VKR kunnen bij hun andere collega's hun ervaringen met deze beroepsgroepen delen en de voor (en nadelen) ervan delen.
Ook ten aanzien van de opmerking van Lt. Col. ME over de Duitse automobilisten die wel een andere variant van VKR kennen, althans een andere werkwijze hanteren. Als de landen bekend raken met elkaars werkwijzen, helpt het al heel wat misverstanden uit de wereld.
En inderdaad, ik zou ook pissig worden als er een om-en-om VRI is opgesteld, maar dat de vkr 'zomaar' ingrijpt, maar dan wel in mijn nadeel, waardoor ik nog langer moet blijven staan wachten.
Ik wil geen voorbarig oordeel vellen, temeer omdat ik de situatie ter plekke niet ken en dus ook de genomen verkeersmaatregelen, maar ik krijg toch het gevoel dat de getroffen verkeersmaatregelen niet geheel zijn doorgeredeneerd.
Anders waren de getroffen maatregelen wel juist, maar hebben de verkeersregelaars hun best gedaan om het te versjitteren.
Als er iemand is die er zijn licht over kan laten schijnen, graag.