Met alle respect, ik heb filmpjes gezien vanuit onze regio (VP Haaglanden) die gigantische stukken afleggen voor een begeleiding met alleen 2 of 3 motoren. Files, zowel op snelwegen als in de 'grote stad' worden professioneel aangepakt, evenals drukke kruispunten en andere situaties onderweg.
Dit gebeurt ook vaak ad hoc, waarbij motorrijders op voorhand al door de MK naar bepaalde incidenten worden gedirrigeerd voor het geval een begeleiding noodzakelijk is. Hier wordt ook een perfect glijdend transport begeleid, maar dan door een relatief kleine inzet.
Ik mag dan nog wel een aspirant zijn (schijnbaar heeft dat invloed op de mate waarin je serieus genomen wordt, dus meld het maar even), maar ik heb nog nooit meegemaakt dat wij met 5 auto's en een blik agenten hele kruispunten gaan afzetten en ook nog een kermis-stoet achter de ambu aan laten rijden. Sterker nog, wij krijgen niet eens toestemming om achter de ambu aan te rijden met OGS als je collega erin ligt te knokken.
Ik ben dan ook benieuwd waarom ze het in Rotterdam zo groots aanpakken, zijn er simpelweg te weinig motorrijders beschikbaar of is dit gewoon de manier van begeleiden daar? Dit doet overigens niet af aan het feit of het goed of fout is, het uiteindelijke doel is om de patient zo snel en veilig mogelijk van A naar B te krijgen en ik ben er van overtuigd dat ze dat in Rotterdam heel goed kunnen.