Maar het wordt steeds minder leuk om verkeer te regelen, niet door het werk maar door .... regelaars. Ook al doe jij je stinkende best, je word afgerekend op die vkr's die er met de pet na gooien.
Maar ook door de overheid die goede opvolging van aangifte's na laat, de blauwe tak doet zijn best maar als je weer zo'n brief van justitie binnen krijgt waarin staat "Vanwege onvoldoende bewijslast wordt er niet overgegaan tot vervolging" dan zakt de moed in je schoenen.
Ook binnen de vrijwilligers van de evenementenvkrs kan het af en toe gek lopen.
Daarvoor heb ik dan ook gebruik gemaakt van mijn Dashcam tijdens het regelen.
Zo heb ik de coordinator van de vrijwilligers kunnen informeren over hoe de vkrs actief zijn, en als het goed gaat hoort hij er niets over van mij maar als ik dingen aantref omdat iemand de pet er naar gooit dan laat ik het hem wel zien.
Verder heb ik afgelopen jaar 1x maal te maken gehad met een incident van een doorrijder tijdens de avond4daagse. Ook dat stond mooi vastgelegd op de dashcam en dit heb ik dan ook aan de politie kunnen overhandigen. Aangezien de agent niet het filmpje mocht opvragen (dat moest dan via het OM) kon ik het hem wel aanbieden. Waardoor hij daar gebruik van kon maken.
Als evenementenvkr maak ik dan ook graag gebruik van mijn dashcam en als het even kan heb ik ook een camera in mijn buurt.
Dit maakt het verschil ook om eventueel een kenteken te noemen als het buiten de camera valt.
Het opschrijven van een kenteken is soms best lastig in snelle situaties, je kunt je snel vergissen dus vind ik het makkelijk om een opname er van te maken met effect dat mijn mede vkr's het ook weten en dat ze me zelf roepen om eventueel opnames te maken.