Wat vindt u de leukste werkzaamheden als verkeersregelaar?

Auteur Topic: Wat vindt u de leukste werkzaamheden als verkeersregelaar?  (gelezen 7855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2015, 17:44:34
Leuke dingen:
* om en om
* kruising
* evenementen
* IM
* wegwerkzaamheden: Het enige wat ik af en toe minder vindt, is dat bij wegwerkzaamheden de vrachtwagen chauffeurs geen overleg doen, met wat ze van plan zijn.. resultaat ineens al het verkeer een chaos. Meestal spreek ik dan met de uitvoerder af, als een vrachtwagen chauffeur iets wil, overleg eerst, kijken we samen wat het beste is, om de doorstroom te behouden. Meestal is dit gelukkig voldoende om een leuke dienst te kunnen draaien.

Minder leuke:
* Beton wacht / staan bij een afsluiting van borden

Als ik op de weg sta, oordeel ik eerst of er wel iets geregeld moet worden. Immers als het goed loopt, ga ik de weg niet op. Als er vervolgens wordt geroepen dat ik niks aan het doen ben, dan zeg ik altijd.. het monitoren van het verkeer is een onderdeel van verkeer regelen. Zolang het goed loopt ga ik de weg niet op, want als ik de weg op ga, ga ik de nu goed lopende stroom ontregelen.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2015, 02:13:30
Het leukste om te doen vind ik altijd op de 1e zaterdag van Mei.
Het Mei-Boom planten bij ons in het dorp.
En omdat de boom in een bos ongeveer 15 Kilometer verder wordt gekapt en met een feestelijke colonne terug naar het dorp getransporteerd.

Hierbij heb ik continu afwisselingen.
Mijn belangrijkste taak is dan ook om zo ver mogelijk voorop te rijden en te zorgen dat het tegemoetkomend wegverkeer omgeleid wordt.
Aan de kant zetten is geen optie in verband met de vele bochten en smalle wegen.

Hierbij komt ook het beveiligen van drukke kruisingen.
Daarvan zijn er 2 in de hele route.


En door het jaar heen hier en daar nog wat kruimelwerk.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2015, 19:48:31
Vooral de evenementen. Wat thetwin84 zei, vooral voor de mensen waar je het voordoet.

Ik sta bijna altijd bij evenementen in H.I.Ambacht en bij FC Dordrecht of andere evenementen in Dordrecht. Het is gewoon leuk om te doen.

Vooral het begeleiden van grote groepen, van punt naar punt gaan. Of de iets wat grotere kruisingen.  

Zie: www.verkeersregelaarhia.nl
Groeten,  Tazbrw


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Reactie #13 Gepost op: 3 maart 2015, 09:28:15
Ach, eigenlijk doe ik hetzelfde als HIT. Het opbouwen, onderhouden en regelen. Ik ben snel in mijn element als er problemen opgelost moeten worden, maar vaak is het ook noodzakelijk om als chef hek te staan wachten.
Wat een algemeen probleem is, is de gebrekkige handhaving voor ons, alsook het feit dat wij nauwelijks serieus worden genomen, door de veelvoudigheid aan amateurisme door veel collega's op de weg.

Ondanks alles ben ik nog steeds op de weg te vinden, op alle tijdstippen van de dag en onder alle weersomstandigheden  098uo
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #14 Gepost op: 4 maart 2015, 00:19:45
Dat ligt aan het probleem dat de amateurs (evenementenverkeersregelaars) een gedegen praktijkinstructie missen.
En daar bij komt ook dat alleen het mogen gebruiken van een stopteken en een oprij teken in de praktijk te beperkt is.
Die mogen wat mij betreft ook wat uitgebreider zijn.
Wat ook een groot probleem is vind ik, dat tijdens theorierijlessen veel te weinig aandacht is voor het nut en de betekenis van de aanwijzingen wat je door een verkeersregelaar kan krijgen.
Want vaak merk ik ook dat weggebruikers de tekens niet snappen (of willen snappen)


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #15 Gepost op: 4 maart 2015, 01:03:03
Citaat van: NS1607 link=msg=1334778 date=1425424785
Wat ook een groot probleem is vind ik, dat tijdens theorierijlessen veel te weinig aandacht is voor het nut en de betekenis van de aanwijzingen wat je door een verkeersregelaar kan krijgen.
Want vaak merk ik ook dat weggebruikers de tekens niet snappen (of willen snappen)

Wat ik vaak tegenkom, en dat zijn beroepsregelaars, zijn regelaars die als een zoutzak tegen een paal hangen en niets doen. Plots lopen ze de rijbaan op en geven een onbeduidend vreemd en zaaiend teken en verwachten dan dat de weggebruiker datgene doet wat de vkr wil.
Als de beste man/vrouw duidelijk aanwezig is, en dan hoeft hij nog niet eens iets te doen, valt hij/zij beter op en op het moment dat dan een officieel teken volgt, wordt hierop vrij adequaat gereageerd.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #16 Gepost op: 4 maart 2015, 01:12:20
Bert ook dat is een probleem bij sommige VKR figuren.
Je zou dan denken dat die eerder voor zoutzak dan voor VKR gestudeerd hebben.

Daarom ben ik ook van mening dat zowel vrijwillige evenementen VKR's  als beroeps een gedegen maar ook in praktisch alle lijnen dezelfde opleiding krijgen.
Bij een evenementen VKR lijkt het er op dat men vaak voor de goedkoost mogelijke oplossing gekozen heeft.
En dat zaait natuurlijk ook een tweestrijd bij de gemiddelde weggebruiker.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


VKR Drenthe

  • Beroeps VKR
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #17 Gepost op: 4 maart 2015, 07:45:58
Citaat van: NS1607 link=msg=1334783 date=1425427940

Daarom ben ik ook van mening dat zowel vrijwillige evenementen VKR's  als beroeps een gedegen maar ook in praktisch alle lijnen dezelfde opleiding krijgen.


Jos.

Op zich goed plan, maar vergeet niet dat sommigen maar voor 1 evenement per jaar op de weg staan en wanneer deze een opleiding moeten gaan volgen die wij gehad hebben word het al onaantrekkelijk voor de vereniging of persoon in kwestie zelf want er zit natuurlijk een kostenplaatje aan vast.

Persoonlijk denk ik dat de verenigingen of gemeentes waar evenenten VKR werkzaam zijn 1x per jaar de club eens een praktijk dagje moeten gaan geven. Daar komt bij dat bij evenementen deze personen meestal bij een hek gezet worden om deze af en toe te openen, uitzonderingen daar gelaten. Het zal altijd een "strijd" blijven tussen deze 2 groepen vrees ik...
Mvg, Bert


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #18 Gepost op: 4 maart 2015, 18:12:55
Ik heb afgelopen jaar de Roparun mogen begeleiden(als evenementen vkr), maar op mijn post stond ik ook met iemand van traffic control. Ik heb nog nooit zo'n leuke dag gehad met het lachen.
Maar om even terug te komen. Die 'strijd', merkte ik weinig van. We doen hetzelfde.

Qua cursus. Wij doen zelf ook wel ''cursussen''. Daarbij krijgen wij eens per jaar een dag praktijktraining onder leiding van 2 agenten(kerninstructeurs). En uiteraard die hele ''moeilijke'' e-learning.

Of het geld kost. Kan je zelf in de hand houden ;-)
Groeten,  Tazbrw


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #19 Gepost op: 4 maart 2015, 18:23:53
Ik vindt, heb je een dienst van 8 uur, dan sta je er ook 8 uur als vkr. Natuurlijk kan je soms diensten hebben waar je niks of niet veel hoeft te doen, maar ga dan in je auto zitten of in ieder geval uit het zicht van bestuurders. Heb je die mogelijkheid niet, sta dan gewoon rechtop en monitor het verkeer. Ook voor een uitvoerder (de bron van inkomsten voor de vele volledig bevoegde) lijk je dan nuttig bezig te zijn.

Als je rechtop langs de weg staat, heb je ook makkelijker een officieel teken gegeven en ben je sneller op de weg (soms wel nodig met sommige wegwerkers, die denken dat je wel naar hun pijpen danst).
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.