Artikel NRC: ''De arts van de traumaheli is de baas'' (sic)

Auteur Topic: Artikel NRC: ''De arts van de traumaheli is de baas'' (sic)  (gelezen 33395 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 25 juni 2005, 16:28:03
's nachts hebben ze in sommige regio's niet eens een MMT. Dan hangt alles af van de kennis en kunde van het ambulancepersoneel ter plaatse.
Ja maar overdag niet

Citaat
Als je zo vol bent van het MMT heb je daar ook vast wel een mening over. Maar daar hoor je dee rood-gele poppetjes niet over!!!

Ik ben er vol van, maar ik hou ook veel van het werk op de ambu. 8/9 juli zit ik op een ambu-post om even mee te lopen, ik mag dan wel niet mee als ze een uitruk hebben, maar ik mag er wel achteraan fietsen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #81 Gepost op: 25 juni 2005, 16:29:24
's nachts hebben ze in sommige regio's niet eens een MMT. Dan hangt alles af van de kennis en kunde van het ambulancepersoneel ter plaatse.

Of moeten ze met een busje komen,waardoor het dik een half uur duurt,en dus een Ambuverpleegkundige alles zelf moet doen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #82 Gepost op: 25 juni 2005, 16:30:01
Sorry. Geen antwoord op mijn vraag hoor  ???

Waarom ontwijk je het telkens?


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 25 juni 2005, 16:31:07
Sorry. Geen antwoord op mijn vraag hoor  ???

Waarom ontwijk je het telkens?

stel dan eens duidelijk je vraag en dan geen andere vragen eromheen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #84 Gepost op: 25 juni 2005, 16:32:57
's nachts hebben ze in sommige regio's niet eens een MMT. Dan hangt alles af van de kennis en kunde van het ambulancepersoneel ter plaatse.

Als je zo vol bent van het MMT heb je daar ook vast wel een mening over. Maar daar hoor je dee rood-gele poppetjes niet over!!!

Ik wil het nog wel even duidelijk aangeven hoor.  ::)

Als je zo vol bent van het MMT heb je daar ook vast wel een mening over?

Voor de extra duidelijkheid. Deze vraagt hoort bij het citaat.


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 25 juni 2005, 16:34:55
Ik wil het nog wel even duidelijk aangeven hoor.  ::)

Als je zo vol bent van het MMT heb je daar ook vast wel een mening over?

Voor de extra duidelijkheid. Deze vraagt hoort bij het citaat.

ik snap hem, ja ik heb wel een mening over het mmt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #86 Gepost op: 25 juni 2005, 16:35:51
nee, want er word alleen maar gezeurd maar er gebeurd niks

ik denk ook niet dat ze het hebben over het afpikken van werk maar wel over de psychische druk die een vpk krijgt als er een arts meekijkt

Als een vpk zenuwachtig wordt als er iemand 'meekijkt' dan denk ik dat je niet zeker bent van je zelf.... als dat het argument is om geen MMT tp te laten komen is dat een bullsh*t argument..... >:( Als je niet zeker bent van je behandeling dan is het juist een argument om het MMT tp te laten komen....

Het gaat in het gehele leven om COMMUNICATIE. De media is wel de slechtste vorm van communicatie omdat die altijd sensatie willen. Er moeten wel mensen blijven kijken..... :-X. Daarom zal mevrouw Schipper best wel verstandiger uitspraken gedaan hebben alleen zullen die eruitgeknipt zijn of in een andere volgorde gemonteerd zijn...... ;)

Als je juist wil dat er beter samen gewerkt gaat worden moet je er tijd in steken om rechtstreeks te communiceren. Je zal je zelf moeten 'verkopen'. Ga als mmt team eens langs bij de plaatselijke ambu posten en vertel wat  je doet en wanneer je een aanvulling kan zijn op hun kennis. Als je dat een paar keer gedaan hebt en ze roepen je nog niet op dan ga je eens met de leidinggevende spreken van de ambu's. Lukt het dan nog niet dan ga je naar het bestuur van de ambu's. Lukt het dan nog niet, dan zoek je pas de media op!

Als jij ruzie met iemand hebt dan ga je het toch ook niet oplossen door een ingezonden artikel in de krant waarop de tegenpartij weer reageert door een eigen ingezonden artikel in de krant..... Ik geloof niet dat je zoiets op die manier oplost....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #87 Gepost op: 25 juni 2005, 16:38:17
ik snap hem, ja ik heb wel een mening over het mmt
Vertel maar. Ik wil graag de mening weten.

En dan niet over het MMT. Maar over hoe het er 's nachts aan toe gaat. En wat je dan van het ambulancepersoneel vind?


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 25 juni 2005, 16:39:43
Ga als mmt team eens langs bij de plaatselijke ambu posten en vertel wat  je doet en wanneer je een aanvulling kan zijn op hun kennis.

als het goed is moeten ze dat wel geleerd hebben op een cursus. Ook worden ambu-vpk's wel meegenomen voor een dagje op de heli voor een stage. Bij LL4 zijn er standaard op dinsdag en vrijdag stage dagen.


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 25 juni 2005, 16:41:06
Vertel maar. Ik wil graag de mening weten.

En dan niet over het MMT. Maar over hoe het er 's nachts aan toe gaat. En wat je dan van het ambulancepersoneel vind?

's nachts zal het ambupersoneel het zelf moeten opknappen omdat er dan geen andere mogelijkheden zijn