Twitter: ricardo smit @ricophoto
Grote brand op boerderij te Vianen ondergetekende en diverse fotocollegas moeten vluchten voor razende boer met stuk hout in hand
Ik was hierbij, een van die collega's ben ik.
Mijn tweet:
Sjoerd van Reenen @Sjoerdvreenen
Bij het fotograferen van brand te Vianen weggejaagd. Was samen met diverse collega's. Ziedende boer, gepaard met slagwapen.
Wij stonden aan het begin op een plek waar je amper wat zag. Veel rook, verder niks. Overleg met de persvoorlichter (en die weer met de AGS en de OvD) leerde ons dat we aan de andere kant van de weg/boerderij meer zouden zien. We mochten daar heen gaan, mits we bovenwinds bleven staan. Prima. Wij omgereden, en inderdaad was hier meer te zien. Echter, het beste zicht was vanuit de weilanden, ter hoogte van de kuilvoeropslag, geheel uit de wind. Hier zijn wij dus heengegaan. Op het moment dat de boer dit ziet word hij razend, al schreeuwend en gewapend met een stok/staaf van minimaal 1 meter lengte kwam hij op ons af. Wij hebben het op een lopen gezet, met die boer viel niet te praten. Uiteindelijk is de boer afgedropen, een van ons heeft nog met de vrouw van die boer (die was een stuk rustiger) gepraat, verder was er niks meer. Even met elkaar nagepraat, zoiets maak je natuurlijk niet elke keer mee.
Natuurlijk is het logisch dat de beste man boos was. Zijn schuur en vee gingen in vlammen op, en als er dan ook nog van die fotografen op je terrein komen, dan barst de bom. Maar om nou met een slagwapen zo achter ons aan te komen rennen is ook niet gepast. Ik heb er niet aan getwijfeld dat hij werkelijk in staat is om een flinke mep uit te delen.