Dat is wel een goeie vraag
Persoonlijk denk ik dat de straalpijp erg veel moeite gaat hebben met de druk en je cafs slaat volgens mij kapot door te veel lucht erin te mengen (gok ik)
Hiervan ga ik er vanuit dat er dan gebruik gemaakt wordt van een Akron model LD straalpijp.
Je kan wel premix opbrengen met een LD straalpijp, met een 1% bijmeng van SVM kan je heel goed stroo branden blussen.
Door de lightwater heeft het een hoog doordringend vermogen.
De reden waarom ik deze vraag stelde was nav een oefening in fort markenbinnen. Aldaar met one-seven geoefend. Eerst de normale knockdown met de geboorde straalpijp. Daarna eens wezen "klooien" met de andere kop, daarin gaat het schuim gedeeltelijk kapot, maar het wordt ook heel fijn, daar kun je dus, volgens mij een beter resultaat bereiken.
Dit omdat we het uitgeprobeerd hebben en je dan eigenlijk gewoon een hogedruk straal hebt, met daarin bijgemengd schuim.
Ik begrijp dat het niet de ideale manier is van het gebruik van CAFS, maar het zou wel een bijdrage geven aan een mogelijk veiligere manier van werken met CAFS... Misschien wel iets om te gaan proberen...
Just wondering...