Bbl of Bol?

Auteur Topic: Bbl of Bol?  (gelezen 2683 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Susannah

  • Gast
Gepost op: 14 mei 2005, 20:52:46
Hay!

Ik had weer een vraag.
Volgend jaar moet ik kiezen wat voor soort opleiding ik wil gaan volgen.(natuurlijk verpleegkundige :)) Maar als je door wil leren tot ambulace verpleegkundige,maakt het dan ook uit of je nou een Bbl-opleiding volgt,of een Bol opleiding?  ???

Heeft iemand een idee wat nou de beste keuze is? ::)




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2005, 22:16:03
Als je naar je toekomstbeeld kijkt maakt het niet veel uit welke variant je doet.

BBL= Werken in een instelling (ziekenhuis etc.) en leren. Je krijgt betaald maar heb je verder te houden aan vakantiedagen die je van de baas krijgt enz enz. Je bent dan een werknemer.

BOL= Full-time student. Je krijgt van alles wat te zien. En je hebt gewoon vakantie zoals iedereen op school.

BBL -wat meer klinische ervaring.
BOL -van alles wat zien.


ambulance mark

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2005, 13:04:36
ik heb ergens een vacature voor ambulance verpleegkundige gezien waar ze naar hbo verzorging vragen, dus dan zou je al minimaal bol (voltijd) moeten hebben.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2005, 13:08:13
ik heb ergens een vacature voor ambulance verpleegkundige gezien waar ze naar hbo verzorging vragen, dus dan zou je al minimaal bol (voltijd) moeten hebben.

Volgens mij bestaat HBO-verzorging niet. Daarbij maakt het niet uit welke variant je doet (BBL of BOL) want op beide wordt je op HBO opgeleid (er is ook een MBO-variant)

Pedro


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2005, 14:18:28
Volgens mij bestaat HBO-verzorging niet. Daarbij maakt het niet uit welke variant je doet (BBL of BOL) want op beide wordt je op HBO opgeleid (er is ook een MBO-variant)

Pedro

HBO-verzorging bestaat inderdaad niet, verzorging is niveau 3, hbo-v (verpleegkunde) is niveau 5.

En volgens mij is dat BBL en BOL van toepassing op de MBO-V (niveau 4).
Ik doe zelf de HBO-V en daarbij wordt alleen gesproken over voltijd en duaal.

Waarbij duaal dus 't zelfde is als BBL wat Gerard hierboven al beschrijft.
Ik ben dus werknemer van het ziekenhuis hier, werk gemiddeld 3 a 4 dagen in de week in 't ziekenhuis, en ga dan nog (soms) 1 dag in de week naar school.  Rest van de tijd wordt op de ambulance opgemaakt  :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2005, 14:25:22
Rest van de tijd wordt op de ambulance opgemaakt  :P

Ach, soms heb je er van die mazzelpikkies tussen zitten.  ;)

Wat ik nog vergeten was te vertellen is dat je bij de BOL variant het laatste jaar kunt kiezen.

-Klinische zorg.
-Kinder/ kraam zorg.
-Psyschiatrie/ verstandelijk gehandicapten zorg.

Het laatste jaar heet dan ook het differentiatiejaar genoemd.

Kijk anders eens  op www.gobnet.nl

Hier staat heel veel informatie over allerlei beroepen in de zorgsector.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2005, 17:13:00
ik heb ergens een vacature voor ambulance verpleegkundige gezien waar ze naar hbo verzorging vragen, dus dan zou je al minimaal bol (voltijd) moeten hebben.

HBO-Verzorging bestaat niet, wel HBO-Verpleegkunde  , maarja wat niet is kan natuurlijk komen ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Susannah

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 mei 2005, 14:08:55
Hartelijk bedankt voor de antwoorden!!
Heb er wel wat aan gehad hoor :D ;)

Bedankt voor de moeite!! :D :laugh: