GRIP 1 Grote brand (geestelijke gezondheidszorg) Breburg Begijnstraat - Etten-Leur 04-07-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (geestelijke gezondheidszorg) Breburg Begijnstraat - Etten-Leur 04-07-2013  (gelezen 4630 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Heftrucker link=msg=1181010 date=1373013807
Ik zie 2x hetzelfde TS nummer..... Dus ik vraag me af waarop men basseerd dat er 3 TS-sen zouden zijn?

Op basis van "grote brand". Dat ze uiteindelijk niet allemaal ingezet hoeven te zijn staat buiten kijf, maar als er gealarmeerd wordt voor "grote brand" dan zou je logischerwijs verwachten dat er 3 TS'en aan het incident staan gekoppeld. Vervolgens hoeft dat niet allemaal via P2000 zichtbaar te zijn...

Je kunt de vraag ook omdraaien, waarom wordt er grote brand gegeven als men geen derde TS nodig heeft?


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Het gaat me niet over de opschaling....

Er wordt veronderstelt dat de 3 genoemde TS-sen 3 aparte voertuigen zijn.
Terwijl ik in frankie zijn opgemaakte lijstje 2x hetzelfde TS nummer zie namelijk de 5542 ( ik had het in mijn quote nog wel onderstreept).
Dan zie ik 2 TS-sen en geen 3......

Snap je?
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1180942 date=1372973009
Iemand enig idee hoe dit kan?

TS 5542 (Etten Leur) is 1e TS
TS 5541 (Etten Leur) is 2e TS
TS 5542 (Etten Leur) is 3e TS

Hoe kan een korps met maar 2 TS'sen 3 TS'sen inzetten?
Er zijn namelijk ook geen andere korpsen gealarmeerd.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Daarom had ik het al over de 5543, die afgevoerd schijnt te zijn. Het gebeurt vaker dat men met een ander voertuig uitrukt dan in de melding staat. Het via P2000 gealarmeerde voertuig komt dan weer beschikbaar in GMS, zo kun je voor 1 incident meerdere malen hetzelfde voertuig (meestal TS) te zien krijgen. De grote vraag is dan echter met welk voertuig ze zijn uitgerukt, als er geen 3e TS meer is. Tenzij ze tijdelijk een 3e TS in de kazerne hadden staan die volgens GMS niet in dienst stond...


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Ah, okee..... Duidelijk!
Dank je wel!


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Allen,

Van bergenplein 39, is de "originele" hoofdingang, dit terrein is sinds 1930(Antoniusgesticht)  een instelling voor geesteszieken, hier zitten merendeel mensen die niet in de gewone samenleving kunnen functioneren, sommige bevinden er al 30 jaar op het terrein, ook verslaafden wonen daar, er zijn open en gesloten afdelingen en crisisopvang. Begijnstraat 19 is een straat gelegen achter op het terrein van de instelling. Nummer 19 is een gesloten afdeling, met 2 dubbele deuren, die met de hand nog open en dicht worden gedraaid, regelmatig heb ik "bewoners" van 19 in mijn taxi, deze worden standaard begeleid, ze mogen alleen niet weg. Dit alles zal zeker hebben meegespeeld om op te schalen.
Enkele jaren geleden heeft men bij de buren op 21 een matras in brand gestoken en zichzelf opgesloten in de slaapkamer, dit is niet de eerste en zeker niet de laatste keer op het terrein dat zoiets voorkomt.
Betreft de tassen, vroeger hadden we 3 tassen in e-l, nu zijn het er nog 2, maar we hebben een ladder er weer voor terug(vele jaren geleden is de oude ladder naar breda verhuist) hv met groot bepakking hebben we ook nog en een meetwagen, wat niet verwonderlijk is met alle industrie in e-l en omgeving. Er zijn enkele bedrijven in e-l die over een bedrijfsbrandweer beschikken, alleen met uitzondering zullen die het terrein verlaten, 1  van de tassen van de bedrijfsbrandweer heeft een geregistreerd wagen/tas nummer., misschien is dat de 3e tas geweest.(dubbel nummer)
E-l is groot gegroeid, maar als er iets snel en informeel geregeld moet worden is het een dorp, iedereen kent elkaar......
 pim


eengast

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Volgens mij heeft Etten-Leur geen h.v. meer staan en is daar de ladderwagen van Breda voor gekomen anders ben ik wel benieuwd welk voertuig met roepnummer dit is ???


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Citaat van: eengast link=msg=1181108 date=1373043894
Volgens mij heeft Etten-Leur geen h.v. meer staan en is daar de ladderwagen van Breda voor gekomen anders ben ik wel benieuwd welk voertuig met roepnummer dit is ???

Is de hele oude DAF met nummer 5561 er niet meer?


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1181113 date=1373044653
Is de hele oude DAF met nummer 5561 er niet meer?
Of hij er nog staat weet ik niet, maar hij staat in ieder geval niet meer op de uitruk.

Edit:

13:27:51  20-06-13 PRIO 1 5595 5542 6171 LICHTTORENHOOFD 6 ETTEN-LEUR ONGEVAL (GASLEK) (INC: 03)
17:21:43  22-05-13 PRIO 1 5595 5541 6171 HILSEBAAN/BIJ ROTONDE ETTEN-LEUR LETSEL (BEKNELLING: ) (INC: 07)

6171 = HV1 Breda O0
If you can dream it, you can do it.


eengast

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
De 5561 staat er inderdaad niet meer