GRIP 1 (35 hardlopers onwel) Wethouder Alferinkweg - Zwolle 07-07-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (35 hardlopers onwel) Wethouder Alferinkweg - Zwolle 07-07-2013  (gelezen 3789 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik vind dat de organisatie dit had kunnen voorzien en maatregelen voor had moeten nemen. Ik zou zeggen rekening organisatie.

Enne had dit bij de vergunningbeoordeling en -verlening niet opgemerkt moeten worden door de brandweer en/of gemeente?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Anderzijds gaan er wel een paar mensen fijn een stukje rennen.
En niemand van alle onwelgewordene heeft natuurlijk het weerbericht gezien en dus geen maatreelen genomen voor een plan b.

Zelfredzaamheid is weer ver te zoeken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Diamondback link=msg=1181899 date=1373305729
Anderzijds gaan er wel een paar mensen fijn een stukje rennen.
En niemand van alle onwelgewordene heeft natuurlijk het weerbericht gezien en dus geen maatreelen genomen voor een plan b.

Zelfredzaamheid is weer ver te zoeken.
Daar heb je gelijk in, ook van de deelnemers mag je gezond boeren verstand verwachten om aan dit soort simpele zaken te denken zoals drinkwater. Maar je maakt je als organisatie niet erg gelieft om er vervolgens 2,50 neer te laten tellen voor een flesje water.
Ik dacht zo dat men nu toch wel beter zou moeten weten na die ellende in Nijmegen met die vierdaagse. ::)


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Als het goed is is dit in de vergunning geregeld dat mocht de temperatuur boven de x aantal graden komt de organisator gratis drinkwater tappunten ter beschikking stelt. alleen zijn ze niet verplicht dit kenbaar te maken. Je mag je dus als deelnemer melden bij de organisatie hiervoor. Dit tijdens grote evenementen al vaker meegemaakt dat mensen hier om kwamen vragen.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Ik heb al aardig wat hardloop evenementen gedaan en ik heb er nog geen een meegemaakt waar geen gratis water werd versterkt, in ieder geval tijdens de loop. Maar waar je ziet is dat door het steeds populairder worden van hardlopen er steeds meer slecht voorbereidde deelnemers zijn, maar ook dat er steeds meer evenementen zijn. Lijkt er op dat ook bepaalde organisaties geld willen slaan uit de hardloop- hype.