Zeer grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) Edisonstraat - Zoetermeer 07-07-2013

Auteur Topic: Zeer grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) Edisonstraat - Zoetermeer 07-07-2013  (gelezen 6260 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: BHN849 link=msg=1181776 date=1373278226
maar ik heb sterk de indruk dat brandweer Haaglanden graag zelf de eigen broek ophoudt.

Er zal geen incident in Zoetermeer voorbijgaan of je hebt wel weer wat te mopperen.
Je weet het verschil tussen basisbrandweereenheden en ondersteunende eenheden en hun bijbehorende opkomsttijden?


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Citaat van: Hunter link=msg=1181786 date=1373280621
Er zal geen incident in Zoetermeer voorbijgaan of je hebt wel weer wat te mopperen.
Je weet het verschil tussen basisbrandweereenheden en ondersteunende eenheden en hun bijbehorende opkomsttijden?

Ik plaats enkele kritische kanttekeningen, ik vind het jammer dat je dat afdoet als 'mopperen'.
Ja, dat weet ik. Maar weet je ook dat er in Zoetermeer jarenlang een standaardprocedure was om een DPU te alarmeren bij middelbrand op een bedrijventerrein (zoals Zoeterhage)?
Men wist dat de waterwinning gewoon onvoldoende is. Dan verbaas ik me erover dat er een dompelpompunit gevraagd wordt die pas na een half uur ter plaatse kan zijn.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


guest12562

  • Gast
Komt allemaal goed als HM en HGL samen gaan toch?  ::)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Breathe link=msg=1181867 date=1373301800
Komt allemaal goed als HM en HGL samen gaan toch?  ::)

De meldkamers, ja. Alleen schijnt dat weer uitgesteld te zijn, op zijn vroegst ergens in het najaar.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik vind Willem zijn kritische vragen terecht.

Mijn vraag is waarom heb je ergens een DPU (of ander voertuig) staan als je deze niet 24 uur per dag, 365 dagen in het jaar kan inzetten onder normale omstandigheden. Als er een springbemanning van beroeps op dit voertuig zit maar geen vrijwilligers beschikbaar zijn kan het voertuig beter op een kazerne geplaatst worden waar het voertuig wel altijd inzetbaar is. Misschien iets voor de Post Benthuizen?!  :P

Citaat van: Hunter link=msg=1181786 date=1373280621
Er zal geen incident in Zoetermeer voorbijgaan of je hebt wel weer wat te mopperen.
Je weet het verschil tussen basisbrandweereenheden en ondersteunende eenheden en hun bijbehorende opkomsttijden?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1181900 date=1373305778
Misschien iets voor de Post Benthuizen?!  :P
En zij redden het wel om een DPU 24/7 te kunnen leveren? Zonder zelf buiten dienst te moeten.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Over Benthuizen was maar een geintje hoor.

Zij staan bijna altijd in dienst. Ik heb het maar 1 of 2 keer gehoord dat ze buiten dienst stonden en dat kwam dan door het ontbreken van een B. Ze zaten daar ff krap in maar zijn bezig (of al klaar) met opleiden. En als ze zelf geen B hebben dan regelen ze een B. Ik heb er zelf ook een paar keer gewerkt.

En gezien de snelle uitruktijden van BHN zullen naast de 6 man op de TS nog wel genoeg mensen overblijven voor de DPU. Maar goed het gaat in dit item verder niet over BHN.

Citaat van: Peter71 link=msg=1181907 date=1373307883
En zij redden het wel om een DPU 24/7 te kunnen leveren? Zonder zelf buiten dienst te moeten.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: BartStudentFO link=msg=1181764 date=1373273919
Gingen er ook eenheden via Delft naar Zoetermeer aangezien hier bijna de halve nacht de sirenes af en aan reden maar hier niks was gebeurd?
Rond die tijd gingen ook meerdere ambulances en een stuk of 10-15 politievoertuigen naar Leidschendam http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/28-overige/16818-in-schakenbos-leidschendam

Misschien heb je politie voertuigen voorbij horen toeteren ?

Peen
Redacteur van


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
http://www.youtube.com/watch?v=aG38oCvMGZ8#ws

Zeer grote brand in pizzeria aan de Edisonstraat

Zoetermeer – Rond de klok van 22.45 uur is bij de brandweer de melding binnengekomen van een binnenbrand aan het bedrijventerrein Edisonstraat in Zoetermeer. Eenmaal ter plaatse bleek het te gaan om een brand bij een pizzeria.

De brandweer die ter plaatse is gekomen heeft opgeschaald naar middelbrand, grote brand en uiteindelijk zelfs zeer grote brand om de eigenlijke brand te bestrijden en om de naastgelegen panden open te breken om te controleren of de brand was doorgeslagen. Twee ambulances zijn ter plaatse gekomen om het aanwezige personeel te controleren op eventuele rookinhalatie.







Foto's: Marcel Hillebrand / 112Haaglanden.info
Foto's geplaatst met toestemming van rechthebbende