Ik vind het in filmpjes vaak lastig te beoordelen of een hond aanvalt of gewoon enthousiast is.. Als ik bij een vriend van mij binnen kom komt die hond ook op me afgerend en gesprongen.
Dat terzijde, snap ik dat een agent zichzelf verdedigt (al zie ik toch liever eerst een beet, dat geneest wel weer, maar als het zeker is dat ie aanvalt/ Ander agressief gedrag is uiteraard ook voldoende om je te verdedigen) . Die in het eerste filmpje vind ik wel weer overdreven reageren, zoals je in dat andere filmpje ziet is 1 kogel genoeg.
Dat genadeschot waar sommige het over hebben vind ik belachelijk. Die in dat eerste filmpje, ja dan wel, die heeft zoveel lood in zich, maar die in het andere filmpje niet, 1 kogel, bij mensen kunnen artsen dat oplossen, dus bij honden misschien ook wel.
Ik zou wel willen weten wat de procedure is na het neerschieten van een hond. De dierenambu erbij is logisch, maar als ik agent was en een hond neergeschoten zou hebben zou ik ook een hondengeleider erbij willen hebben (met spoed) omdat die misschien iets beter met een hond om kunnen gaan dan sommige normale dienders (iig de dienders die schieten) , die kunnen het getroffen beest misschien nog kalmeren en rustig maken in afwachting van de (niet spoed) dierenambulance.