Verdachte van tanken zonder betalen veroorzaakt zwaar ongeval A12 - Nootdorp 08-07-2013

Auteur Topic: Verdachte van tanken zonder betalen veroorzaakt zwaar ongeval A12 - Nootdorp 08-07-2013  (gelezen 7610 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Neemt niemand meer een paar flesjes mee in de auto in de zomer en in de winter een deken?
Waar is de zelfredzaamheid?
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Benzinedief veroorzaakt ravage op A12
De A12 vanaf Nootdorp richting Den Haag is maandag afgesloten na een ernstig ongeval met twee auto's.

Een man en een vrouw hadden bij een benzinestation op de A1 bij Muiden getankt en waren daarna zonder betalen verder gereden. Via het kenteken wist de politie de benzinedief te achterhalen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Rijkswaterstaat ‏@Rijkswaterstaat (20:28)

Ongevalsonderzoek #A12 bij Nootdorp duurt langer dan verwacht. Verkeer richting Den Haag volg Rotterdam (A20, A13) of Leiden (N11, A4)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Rijkswaterstaat ‏@Rijkswaterstaat (20:47)

#A12 Utrecht ri Den Haag was dicht bij Nootdorp. De weg is weer vrij


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Het nummer van de benzinedief was bekend, dus die dief is heel makkelijk rustig thuis op te zoeken en verder af te werken. Ik begrijp niet waarom er achtervolgingen zijn van benzinedieven, achtervolgingen met alle consequenties van dien zoals je wel vaker ziet.
Vele politieauto's er achteraan, halsbrekende toeren, vaak brokken en soms nog(onschuldige) slachtoffers ook.
Als het tankstation het nummer doorgeeft aan de Politie kan die toch onmiddellijk weten of het een vals nummerbord is of de auto is gejat. Dat je dan gaat achtervolgen/uitkijken naar kan ik inkomen maar anders gewoon thuis opzoeken of op het bureau uitnodigen die dief.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Het nummer van de benzinedief was bekend, dus die dief is heel makkelijk rustig thuis op te zoeken en verder af te werken. Ik begrijp niet waarom er achtervolgingen zijn van benzinedieven, achtervolgingen met alle consequenties van dien zoals je wel vaker ziet.
Vele politieauto's er achteraan, halsbrekende toeren, vaak brokken en soms nog(onschuldige) slachtoffers ook.
Als het tankstation het nummer doorgeeft aan de Politie kan die toch onmiddellijk weten of het een vals nummerbord is of de auto is gejat. Dat je dan gaat achtervolgen/uitkijken naar kan ik inkomen maar anders gewoon thuis opzoeken of op het bureau uitnodigen die dief.
Wat probeer je nu te zeggen? Als je het nieuwsbericht leest, is het precies gegaan zoals je voorstelt. De dief wilde niet aangehouden/staande gehouden worden en wilde koste wat kost er van door gaan.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Duidelijk een antwoord van iemand die maar deels weet hoe 't te werk gaat. Als een kentekenplaat net gestolen is of vals en er dus geen aangifte/signalering van is dan wordt dat lastig opsporen. Moet je dit soort dieven maar laten gaan? Je mag dus een kenteken stelen/of vervalsen, daarna een ondernemer benadelen (tanken zonder betalen) en gewoon wegrijden? Vaak is de auto ook nog eens ontvreemd. Oftewel het is nooit zomaar een simpele achtervolging voor tanken zonder betalen. En als je een stopteken ook nog eens negeert is er echt wel meer aan de hand. Daarbij ook nog eens een agent bijna omver rijdend..schietwaardige situatie!

Hij kiest ervoor om te vluchten, niet de politie. Die is er om boeven te vangen en niet om ze te laten lopen. Jij en ik zijn er beide niet bij geweest en hebben daar beide een totaal andere menig over. Laten we de feiten maar afwachten...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Thor link=msg=1181916 date=1373309445
Het nummer van de benzinedief was bekend, dus die dief is heel makkelijk rustig thuis op te zoeken en verder af te werken. Ik begrijp niet waarom er achtervolgingen zijn van benzinedieven, achtervolgingen met alle consequenties van dien zoals je wel vaker ziet.
Vele politieauto's er achteraan, halsbrekende toeren, vaak brokken en soms nog(onschuldige) slachtoffers ook.
Als het tankstation het nummer doorgeeft aan de Politie kan die toch onmiddellijk weten of het een vals nummerbord is of de auto is gejat. Dat je dan gaat achtervolgen/uitkijken naar kan ik inkomen maar anders gewoon thuis opzoeken of op het bureau uitnodigen die dief.
Juist, als het allemaal zo makkelijk was als je hier schetst....

Als ik het artikel zo lees
Citaat van: bart007 link=msg=1181878 date=1373303221

De man reed zonder te betalen weg bij een tankstation op de A1 te Muiden. De politie zette het kenteken in het opsporingssysteem, waardoor medewerkers van de verkeerspolitie de auto op de A4 ter hoogte van Leidschendam zagen rijden. De bestuurder van de BMW gaf in eerste instantie gevolg aan het volgteken en het stopteken, maar reed weg op het moment dat de medewerker van de verkeerspolitie uitstapte. Deze moest opzij springen om niet aangereden te worden.
Ik kan me zo voorstellen dat het dikgedrukte deel een verzwarende omstandigheid kan zijn om toch de achtervolging in te zetten. Opzij moeten springen om te voorkomen dat je overhoop gereden wordt lijkt mij toch wel richting een poging zware mishandeling gaan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
En als die bmw nou ook nog eens van diefstal afkomstig is!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Red link=msg=1181923 date=1373311018
Juist, als het allemaal zo makkelijk was als je hier schetst....

Als ik het artikel zo lees Ik kan me zo voorstellen dat het dikgedrukte deel een verzwarende omstandigheid kan zijn om toch de achtervolging in te zetten. Opzij moeten springen om te voorkomen dat je overhoop gereden wordt lijkt mij toch wel richting een poging zware mishandeling gaan.

Inderdaad het dikgedrukte deel wel, dat ben ik helemaal met je eens. Die figuur hoort (voorlopig) helemaal niet meer op de weg thuis.