GRIP 1 (vliegtuigbom gevonden bij werkzaamheden) Noordeinde - Moerkapelle 09-07-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (vliegtuigbom gevonden bij werkzaamheden) Noordeinde - Moerkapelle 09-07-2013  (gelezen 7746 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Diamondback link=msg=1182189 date=1373403723
Wie kan hier iets over zeggen?

De explosieven opruimingsdienst (EOD) is momenteel ter plekke. Ook de Defensie Pijpleiding Organisatie (DPO) is aanwezig. De DPO is een onderdeel van het Ministerie van Defensie dat belast is met beheer van enkele pijpleidingen in Nederland. Zij zijn aanwezig omdat er - naast de leiding in aanleg, waar aan werd gewerkt - ook een gasleiding en een kerosineleiding liggen die in gebruik zijn. De bom ligt tien meter boven de kerosineleiding. Inmiddels is de druk van die leiding gehaald, maar die leiding ligt nog wel vol.

Even lekker een bommetje weghalen bij een kerosine- en gasleiding. Als ze gaan handelen nádat er iets fout is gegaan zijn ze wellicht te laat om het e.e.a. in gang te zetten. Gezien de ligging bij de A12 lijkt het mij niet onwerkelijk dat die kerosine- en gasleidingen onder de A12 doorgaan.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Mwoah...

5 kilometer... Maak er - afgaande van de positie van het adres op P2000 en Google Earth - maar 500 meter van.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
@Hageneesch:

Die leidingen lagen er om 18:00 ook al.
Ik mag toch hopen dat die aanwezigheid toch echt wel eerder bekend was dan even voor 11 uur.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1182194 date=1373403944
De A12 ligt op ongeveer 5 kilometer afstand van de bomvinding. Lijkt me sterk dat dat gevolgen gaat hebben voor het verkeer op de 12.

Vreemd genoeg stuurt google maps mij naar Noordeinde 71 in Waddinxveen en niet naar het Noordeinde in Moerkapelle. Mijn bovenstaande bewering klopte dus ook niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Diamondback link=msg=1182199 date=1373404075
@Hageneesch:

Die leidingen lagen er om 18:00 ook al.
Ik mag toch hopen dat die aanwezigheid toch echt wel eerder bekend was dan even voor 11 uur.
Klopt, ze kunnen hem daar niet laten boemen, dus moet'ie toch weggehaald worden. En dat is dan toch blijkbaar gevaarlijk.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Vliegtuigbom gevonden in Moerkapelle

ZUIDPLAS - Aan het Noordeinde in Moerkapelle is dinsdagavond een vliegtuigbom gevonden. Dat zou gebeurd zijn tijdens graafwerkzaamheden.
De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is aanwezig om het explosief onschadelijk te maken. Volgens omstanders gaat het om een bom uit de Tweede Wereldoorlog.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Is die kerosineleiding deel van de nato pipeline?


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
23:12:39 09-07-13-ALPHA-A1 NOORDEINDE 71 th MKE Gezondheid (GRIP: 1) 16803 Ritnr: 36078
GRIP 11523803MKA Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD-G Oost)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
@ Hageneesch:

Ook een leuke:

Er is voor zover ik het kan zien via P2000 geen blusvoertuig gealarmeerd - alleen maar functionarissen.


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Citaat van: superfly link=msg=1182204 date=1373404363
Is die kerosineleiding deel van de nato pipeline?

YEP en onderdeel van de hoge druk leiding tussen Rotterdam en Schiphol