Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files

Auteur Topic: Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files  (gelezen 19459 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2013, 11:06:02
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1182767 date=1373584534
Mijns inziens veroorzaakt niet het flitsteam de file maar de halve garen die op de rem trappen omdat ze óf te hard rijden óf uit voorzorg even wat bijremmen.
Ze staan er om de te-hard-rijdende-bestuurders te pakken, die te-hard-rijdende-bestuurders willen geen prent dus hops in de ankers; gevolg = file.
Lekker blijven staan met die flits-bussen wat mij betreft!! Sterker nog, prik er nog maar een paar bij op de bekende punten waar men te hard rijdt.

Dan mag je mij eens uitleggen waarom dan 95% van de boete's gaan over snelheiden van een paar km te hard vanaf 107/127/137 begint hij al te flitsen.
Dit zijn de irritatie bonnen.
Kijk als het nu om overschrijdingen gaat van 20+ km's oké.
Komt de verkeersveiligheid ook weer ten goede zitten we tenminste niet steeds op de km teller te kijken voor een paar flut km's.
Ben zelf meer een voorstander van te hard rijdende ook gelijk staande te houden en hun te wijzen op de snelheid dan stomweg alleen een phototje maken.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2013, 12:12:46
Citaat van: amstaf3 link=msg=1182812 date=1373619962
Dan mag je mij eens uitleggen waarom dan 95% van de boete's gaan over snelheiden van een paar km te hard vanaf 107/127/137 begint hij al te flitsen.
Dit zijn de irritatie bonnen.
Kijk als het nu om overschrijdingen gaat van 20+ km's oké.
Komt de verkeersveiligheid ook weer ten goede zitten we tenminste niet steeds op de km teller te kijken voor een paar flut km's.
Ben zelf meer een voorstander van te hard rijdende ook gelijk staande te houden en hun te wijzen op de snelheid dan stomweg alleen een phototje maken.
Wat een flauwe kul. Te hard is gewoon te hard, zo moeilijk is dat niet. Als je te laat bent dan had je maar eerder moeten vertrekken. Als je te hard rijdt dan bega je gewoon een fout, net zoals door rood rijden of inhalen bij een doorgetrokken streep. En zoals bij elke overtreding moet dat bestraft worden, waarom zouden we anders nog regels maken?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2013, 12:29:10
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1182767 date=1373584534
Mijns inziens veroorzaakt niet het flitsteam de file maar de halve garen die op de rem trappen omdat ze óf te hard rijden óf uit voorzorg even wat bijremmen.
Ze staan er om de te-hard-rijdende-bestuurders te pakken, die te-hard-rijdende-bestuurders willen geen prent dus hops in de ankers; gevolg = file.
Lekker blijven staan met die flits-bussen wat mij betreft!! Sterker nog, prik er nog maar een paar bij op de bekende punten waar men te hard rijdt.
Juist!

De hardrijders die normaal gesproken op je bumper hangen of je altijd links en rechts voorbij knallen, trappen nu ineens massaal op de rem omdat ze bang zijn voor een VW busje wat langs de kant van de weg staat. Ga dan ook gewoon met dezelfde gang door zodat de rest van Nederland gewoon op tijd naar de warme prak kan.

Gewoon blijven flitsen zeg ik..


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2013, 12:43:35
Amstaf3 verteld geen flauwekul maar een persoonlijke mening waarvan ik zeker weet dat duizenden mensen deze delen in Nederland. Of ik nou te hard rij of niet. Het is een feit dat mensen gewoon uit automatisme de rem aanraken of het gas los laten als ze een flitser zien. En ja dat doe ik ook, en velen met mij.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2013, 12:48:13
Citaat van: Jos v L link=msg=1182836 date=1373625815
Amstaf3 verteld geen flauwekul maar een persoonlijke mening waarvan ik zeker weet dat duizenden mensen deze delen in Nederland.
Ook een mening kan flauwekul zijn,een eigen mening is niet heilig of perfect...
Citaat
Of ik nou te hard rij of niet. Het is een feit dat mensen gewoon uit automatisme de rem aanraken of het gas los laten als ze een flitser zien. En ja dat doe ik ook, en velen met mij.
Daar heb ik niets over gezegd. Ik had het puur over het verhaal van Amstaf3


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2013, 13:32:56
Citaat van: DvdW link=msg=1182838 date=1373626093
Ook een mening kan flauwekul zijn,een eigen mening is niet heilig of perfect...Daar heb ik niets over gezegd. Ik had het puur over het verhaal van Amstaf3

En wie beslist wat flauwekul is of niet? Leg de stelling voor aan NL en kan je nu al vertellen wat de uitkomst is  ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2013, 13:52:39
We weten allemaal wat de oorzaak is. Daar veranderen we niets aan, dat is gewoon menselijk gedrag.

De grote vraag is meer hoe we ermee omgaan; gaan we weg en helpen we de doorstroming weer op gang of blijven we stug staan en hopen we dat we toch nog een paar bonnetjes kunnen scoren?

En om met dat laatste te beginnen; zakelijk gezien lijkt 't me al nutteloos om te blijven staan. Daarnaast vind ik de doorstroming sowieso al belangrijker dan handhaving. Flitsen doe je dus niet op plekken waar je de doorstroming zwaar belemmert.

Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 12 juli 2013, 14:04:34
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1182848 date=1373629959
Flitsen doe je dus niet op plekken waar je de doorstroming zwaar belemmert.
Nee, helaas zie ik ze in het noorden vaak op plekken waar het makkelijk kassa is.
Waar ik wel heel blij om ben is dat wij geen 5 baans wegen hebben met traject controles, waar je 100 mag rijden. 098uo


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2013, 14:08:01
Citaat van: Sylvester link=msg=1182853 date=1373630674
Nee, helaas zie ik ze in het noorden vaak op plekken waar het makkelijk kassa is.
...en dus blijkbaar vaak te hard gereden wordt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 12 juli 2013, 14:13:58
Citaat van: Frank. link=msg=1182854 date=1373630881
...en dus blijkbaar vaak te hard gereden wordt.
Ja, vaak op plekken waar je bijvoorbeeld eerst 80 km/u mocht en nu 60 km/u. Op de bebording na is er vaak niks veranderd.