Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files

Auteur Topic: Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files  (gelezen 19774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #110 Gepost op: 18 juli 2013, 18:46:00
Sterker nog. Er kan pas bekeurd worden vanaf 4 km/u te hard. Bonnen voor 2 of 3 km/u bestaan niet.  ::)


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #111 Gepost op: 18 juli 2013, 18:56:20
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1184348 date=1374161110
Jos, ik denk dat onze meningen betreft deze vorm van journalistiek/krant redelijk op één lijn liggen, want mensen met een schuld worden niet "opgepakt".

Ik begrijp zeker dat het vervelende gevolgen heeft voor iemand als zijn auto vanwege een schuld wordt afgenomen. Maar mensen die aantoonbaar een auto nodig hebben kunnen voorkomen of een uitzondering krijgen om hun auto te behouden. Dit doe  je namelijk door een regeling te treffen bij de belastingsdienst, zoals je bijv. zelf al aangeeft "loonbeslag".

Degene met schulden is de aangewezen persoon om zo'n regeling voor te stellen en niet de belastingsdienst of elke andere organisatie. Nu wachten de mensen nog teveel af op wat komen gaat en met als gevolg dat de auto een keer wordt ingenomen bij een controle.

Zoals door Golly reeds aangehaald is het voor mensen met schulden van erg moeilijk om hulp in te roepen, maar ik denk dat er geen land ter wereld is wat je zoveel hulp kan bieden bij een schuldsanering als in Nederland. Maar de mensen hebben de regie deels allemaal zelf in de hand, ook het voorkomen van inname van je voertuig.

Tja, de opgelegde straffen zijn helaas een compleet andere materie dan dit soort schulden.

Nee precies, het wordt nou neergezet alsof jullie ze als criminelen behandelen.  
Tja het belastingverhaal  blijft een heel moeilijk en gevoelig iets. Ik kan er ook eigenlijk niet meer veel aan toe voegen. Anders krijgen we straks een welles nietes spelletje. Ik respecteer jouw mening even goed  O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #112 Gepost op: 18 juli 2013, 19:00:21
Citaat van: stln01 link=msg=1184358 date=1374162336
Wanneer je de maximumsnelheid aanhoudt heb je circa 4% tellerfout + 7 km/h (<100km/h) of 8km/h (>100km/h) speling. En dan gaat er nog correctie (3km/h cq 3%) vanaf.
Zo sneu zijn die bonnen in werkelijkheid niet.
Circa 4%? Zou kunnen hoor, maar mijn persoonlijke ervaring met diverse auto's die ik tot nu toe gehad heb is dat ze nog wel iets meer afwijken. M'n huidige auto doet op de teller ongeveer 107 als ik 100 op de TomTom aanhoud. Vorige auto's zaten ook een beetje in die buurt.

Al met al moet ik toch tegen de 120 km/u aanzitten wil ik een boete kunnen scoren bij een max. snelheid van 100 km/u. Op zich een aardige marge dus, maarja nadeel is dan weer dat, als je dat weet, je in trajectcontroles ( ik dan ) de teller ook rond de 118 houd, even niet opletten en je hebt die boete voor een paar kilometer te hard weer te pakken  :D Maarja dan moet je t ook gewoon accepteren en niet zeuren, de marges zijn meer dan redelijk.  :P


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #113 Gepost op: 18 juli 2013, 23:42:53
Citaat van: 7194 link=msg=1184366 date=1374165960
Sterker nog. Er kan pas bekeurd worden vanaf 4 km/u te hard. Bonnen voor 2 of 3 km/u bestaan niet.  ::)

Wel daar waar 130km/u is toegestaan, daar kan al vanaf 1 km/u na correctie bekeurd worden..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #114 Gepost op: 19 juli 2013, 10:50:22
Citaat van: DiNozzo link=msg=1184431 date=1374183773
Wel daar waar 130km/u is toegestaan, daar kan al vanaf 1 km/u na correctie bekeurd worden..

Er kan ALTIJD vanaf 1 km/u na correctie bekeurd worden. Alleen wordt er een andere correctie op 130 km trajecten gebruikt waadoor er niet vanaf 139 km, maar "al" vanaf 136 km bekeurd wordt

Wat 7194 probeert te zeggen is dat je niet bekeurd wordt wanneer je de maximum snelheid met slechts 1, 2 of 3 km/u overschrijdt, omdat de marge altijd minimaal 3 km/u is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #115 Gepost op: 19 juli 2013, 11:51:35
Citaat van: scorpio link=msg=1184463 date=1374223822
Er kan ALTIJD vanaf 1 km/u na correctie bekeurd worden. Alleen wordt er een andere correctie op 130 km trajecten gebruikt waadoor er niet vanaf 139 km, maar "al" vanaf 136 km bekeurd wordt

Wat 7194 probeert te zeggen is dat je niet bekeurd wordt wanneer je de maximum snelheid met slechts 1, 2 of 3 km/u overschrijdt, omdat de marge altijd minimaal 3 km/u is.

Ahum. Er zijn geen boetebedragen vastgesteld voor overtredingen van 0 tot 3 km/u behalve daar waar 130 is toegestaan.. Daarom is de drempel ook 37, 57, 108 etc. Na correctie blijft er dan 4 km/u overschrijding over. Enkel in de 130 kan er al vanaf 136km/u geverbaliseerd worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #116 Gepost op: 27 juli 2013, 17:44:54
Ik heb niet echt alles gelezen maar een aantal opmerkingen wel, oa dat het niet de schuld is van de flitsboa maar van te hard rijdende mensen die afremmen bij het zien van.

Dit is meten met twee maten, mensen remmen zowiezo af bij het zien van flitsapparatuur, of ze nu te hard rijden of niet.
Dat krijg je als je je flitsapparatuur zo afstelt dat er al bij 7-3 correctie al verbaliseert word op kenteken.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #117 Gepost op: 27 juli 2013, 19:22:04
Citaat van: Security guard link=msg=1186785 date=1374939894
Ik heb niet echt alles gelezen maar een aantal opmerkingen wel, oa dat het niet de schuld is van de flitsboa maar van te hard rijdende mensen die afremmen bij het zien van.

Dit is meten met twee maten, mensen remmen zowiezo af bij het zien van flitsapparatuur, of ze nu te hard rijden of niet.
Dat krijg je als je je flitsapparatuur zo afstelt dat er al bij 7-3 correctie al verbaliseert word op kenteken.

En dat is dan de schuld van de politie.  Als ik jouonderschrift lees,  dan heb jij ook geleerd dat een bestuurder zelf verantwoordelijk is voor zijn acties...
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #118 Gepost op: 31 juli 2013, 19:45:27
Citaat van: Security guard link=msg=1186785 date=1374939894
Ik heb niet echt alles gelezen maar een aantal opmerkingen wel, oa dat het niet de schuld is van de flitsboa maar van te hard rijdende mensen die afremmen bij het zien van.

Dit is meten met twee maten, mensen remmen zowiezo af bij het zien van flitsapparatuur, of ze nu te hard rijden of niet.
Dat krijg je als je je flitsapparatuur zo afstelt dat er al bij 7-3 correctie al verbaliseert word op kenteken.

Wat jij doet is meten met twee maten: er zijn grenzen en of die grens nou bij 70 of 73 of 75 of 77 ligt dat maakt niet uit, het is een grens en dat blijft het ook. Ookal verschuif je hem (naar eigen inzicht) het is een grens.

Maar mbt het verkeer is dat kennelijk (voor velen) anders, daar zijn de grenzen volgens velen naar eigen inzicht wel of niet geldig. Je rijdt door rood want anders duurt het te lang, die paar meter vluchtstrook voor de uitvoeger mag ik gebruiken omdat het file is. Als motorrijder mag je wel over de verdrijfingsvlakken en doorgetrokken strepen rijden. Met een fiets hoef ik geen licht aan als het donker is. En als taxi chauffeur mag ik overal mijn wagen stil zetten, ookal is het in een bocht of op een zebrapad.  

Om maar weer eens ouderwets op z'n moppers af te sluiten: als je (en dat is niet persoonlijk aan wie dan ook gericht maar in het algemeen) in het bezit bent van roze papiertje dan heb je ooit geleerd wat de grenzen binnen het verkeer zijn en dan weet je ook dat je straf kan krijgen als je je niet aan die grenzen houdt. Accepteer dat of lever dat roze papiertje in en ga met de trein. Dan kom je ook waar je zijn moet maar ben je geen last meer voor anderen op de weg!  >:(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #119 Gepost op: 1 augustus 2013, 22:57:49
Citaat van: moppersmurf link=msg=1187939 date=1375292727
Wat jij doet is meten met twee maten: er zijn grenzen en of die grens nou bij 70 of 73 of 75 of 77 ligt dat maakt niet uit, het is een grens en dat blijft het ook. Ookal verschuif je hem (naar eigen inzicht) het is een grens.

Maar mbt het verkeer is dat kennelijk (voor velen) anders, daar zijn de grenzen volgens velen naar eigen inzicht wel of niet geldig. Je rijdt door rood want anders duurt het te lang, die paar meter vluchtstrook voor de uitvoeger mag ik gebruiken omdat het file is. Als motorrijder mag je wel over de verdrijfingsvlakken en doorgetrokken strepen rijden. Met een fiets hoef ik geen licht aan als het donker is. En als taxi chauffeur mag ik overal mijn wagen stil zetten, ookal is het in een bocht of op een zebrapad.  

Om maar weer eens ouderwets op z'n moppers af te sluiten: als je (en dat is niet persoonlijk aan wie dan ook gericht maar in het algemeen) in het bezit bent van roze papiertje dan heb je ooit geleerd wat de grenzen binnen het verkeer zijn en dan weet je ook dat je straf kan krijgen als je je niet aan die grenzen houdt. Accepteer dat of lever dat roze papiertje in en ga met de trein. Dan kom je ook waar je zijn moet maar ben je geen last meer voor anderen op de weg!  >:(

Amen !!