Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files

Auteur Topic: Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files  (gelezen 19455 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #90 Gepost op: 18 juli 2013, 11:29:11
Citaat van: Jos v L link=msg=1184235 date=1374138711
Dat ze er niet op gefocust zijn betekend niet dat ze er niets mee doen. Bij de gemiddelde controle zie je toch echt wel dat 9 van de 10 in beslag genomen auto's oudere voertuigen zijn  en niet echt dure bakken. Het gaat dan vaak om bedragen van enkele honderden euro's. Personen in die ''dure bakken'' liggen daar niet zo wakker van. Die bellen een taxi of betalen de schuld ter plaatse. Het zijn vaak de mensen met een laag of modaal inkomen die langs de kant van de weg staan te kijken hoe hun autootje wordt weggesleept.
Dit wil ik toch even nuanceren. Jou auto word niet zomaar voor een paar euro weggesleept, daar zijn bepaalde vanaf grenzen. En inderdaad de mensen met dure bakken die liggen er niet wakker van, maar die zijn wel gelijk een dot geld en tijd kwijt wat ze dan weer zonde vinden. Het is misschien een beetje off topic, maar mijns inziens zijn deze mensen nog steeds in hun hoofd bezig met eind jaren 90. Toen kom alles en moest je ook alles hebben om bij te blijven. Huis, electronica, auto alles moest nieuw en luxe en het liefst gelijk. Daarom leningen aangaan en alles kopen op afbetalen. Als je inkomsten kwijt raakt dan is dat lastig en daar had je eigenlijk aan moeten denken toen jij het kocht. Daarbij is de belastingdienst vaak de beroerste niet en kan je (als je echt wil) een regeling treffen. En ja er zullen best wel ziellige verhalen zijn over het hoe en waarom, maar het is niet van de een op andere dag dat je een paar duizend moet aftikken dus dan kan ik er niet heel veel medelijden mee hebben als ze tegen de lamp lopen. Idem geldt trouwens voor de mensen die hun CJIB boetes niet betalen waardoor ze direct mogen betalen en anders mogen zitten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #91 Gepost op: 18 juli 2013, 11:55:00
Citaat van: Red link=msg=1184240 date=1374139486
Ik heb al heel wat controles met de belastingdienst mee gemaakt maar herken me absoluut niet in de cijfers die jij nu aandraagt.... Waar baseer je die cijfers op?

Eigen waarneming, een vriend bij de belastingdienst en de nodige filmpjes en foto's wat van ik van deze acties terug zie op het www
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #92 Gepost op: 18 juli 2013, 12:03:24
Citaat van: Jos v L link=msg=1184251 date=1374141300
Eigen waarneming, een vriend bij de belastingdienst en de nodige filmpjes en foto's wat van ik van deze acties terug zie op het www
Nou, dan hebben we duidelijk een verschil in waarnemingen.  ^-^
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #93 Gepost op: 18 juli 2013, 12:03:56
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1184243 date=1374139751
Dit wil ik toch even nuanceren. Jou auto word niet zomaar voor een paar euro weggesleept, daar zijn bepaalde vanaf grenzen. En inderdaad de mensen met dure bakken die liggen er niet wakker van, maar die zijn wel gelijk een dot geld en tijd kwijt wat ze dan weer zonde vinden. Het is misschien een beetje off topic, maar mijns inziens zijn deze mensen nog steeds in hun hoofd bezig met eind jaren 90. Toen kom alles en moest je ook alles hebben om bij te blijven. Huis, electronica, auto alles moest nieuw en luxe en het liefst gelijk. Daarom leningen aangaan en alles kopen op afbetalen. Als je inkomsten kwijt raakt dan is dat lastig en daar had je eigenlijk aan moeten denken toen jij het kocht. Daarbij is de belastingdienst vaak de beroerste niet en kan je (als je echt wil) een regeling treffen. En ja er zullen best wel ziellige verhalen zijn over het hoe en waarom, maar het is niet van de een op andere dag dat je een paar duizend moet aftikken dus dan kan ik er niet heel veel medelijden mee hebben als ze tegen de lamp lopen. Idem geldt trouwens voor de mensen die hun CJIB boetes niet betalen waardoor ze direct mogen betalen en anders mogen zitten.

Ik vind de CJIB los staan van dit verhaal. Een belastingschuld is geen boete maar iets wat je opzettelijk of uit onmacht creëert.  Begrijp me niet verkeerd. Als je de boel belazerd en tegen willens en wetens je aangifte verkeerd invult en terug moet betalen of verzuimd gegevens aan te dragen is het dikke schuld eigen bult.  Maar als ik dan zie dat iemand zijn auto ter plekke mag inleveren omdat hij een schuld van 350 euro huurtoeslag heeft open staan, en vervolgens niet meer op zijn werk komt vraag ik me af waar we mee bezig zijn. Ik refereer hierbij naar de uitzending van wegmisbruikers waarbij bovenstaande gebeurde. Mensen met schulden begint steeds meer een gemeengoed te worden. En dat zijn echt niet alleen maar mensen die zaken op afbetaling kopen en in luxe en weelde leven.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #94 Gepost op: 18 juli 2013, 12:05:27
Citaat van: Red link=msg=1184259 date=1374141804
Nou, dan hebben we duidelijk een verschil in waarnemingen.  ^-^

Maakt niets uit... dat houd het hier ook weer leuk en spannend  998765
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #95 Gepost op: 18 juli 2013, 13:09:25
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld; als je een auto kan aanschaffen en rijden, kan je ook geld vrijmaken voor de verzekering en de belasting. Lukt dat niet, dan vind je op Marktplaats altijd wel iemand die die lasten wel kan en wil dragen..

De rest er omheen zijn slappe smoezen en verkeerde investeringen.. Er is ook geen plek in Nederland die niet op de fiets te bereiken is..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #96 Gepost op: 18 juli 2013, 13:54:27
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1184274 date=1374145765
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld; als je een auto kan aanschaffen en rijden, kan je ook geld vrijmaken voor de verzekering en de belasting. Lukt dat niet, dan vind je op Marktplaats altijd wel iemand die die lasten wel kan en wil dragen..

De rest er omheen zijn slappe smoezen en verkeerde investeringen.. Er is ook geen plek in Nederland die niet op de fiets te bereiken is..


Lekker makkelijk oordelen als je zelf niet in zo een situatie zit!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #97 Gepost op: 18 juli 2013, 14:04:16
De waarheid is nooit zo ingewikkeld; kan je 't betalen, prima! Kan je 't niet betalen dan moet je op zoek naar andere oplossingen..

En om even op 't topic terug te komen; je moet helemaal niet gek opkijken dat mensen een belastingschuldig open hebben staan en:
* net uit het restaurant komen,
* lekker aan 't stappen zijn geweest,
* een Audi rijden, etc..

Ik heb maar heel weinig mensen aan de kant gezet die echt zielig waren; en op 't moment dat ze me daar wel van overtuigden, haalden ze een gsm uit hun zak om bij een ander te bedelen om geld. Ik bedoel maar..

De mensen die 't echt niet kunnen betalen kom je niet tegen op de A13..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #98 Gepost op: 18 juli 2013, 14:27:58
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1184285 date=1374149056
De waarheid is nooit zo ingewikkeld; kan je 't betalen, prima! Kan je 't niet betalen dan moet je op zoek naar andere oplossingen..

En om even op 't topic terug te komen; je moet helemaal niet gek opkijken dat mensen een belastingschuldig open hebben staan en:
* net uit het restaurant komen,
* lekker aan 't stappen zijn geweest,
* een Audi rijden, etc..

Ik heb maar heel weinig mensen aan de kant gezet die echt zielig waren; en op 't moment dat ze me daar wel van overtuigden, haalden ze een gsm uit hun zak om bij een ander te bedelen om geld. Ik bedoel maar..

De mensen die 't echt niet kunnen betalen kom je niet tegen op de A13..

Ik besef dat we behoorlijk of topic gaan maar wil graag toch nog reageren. Ik vind echt dat je te kort door de bocht gaat. In een Dikke Audi rijden, oke das duidelijk. Geen medelijden. Iemand die echt in de schulden zit heeft geen geld om te stappen of uitgebreid te gaan uiteten eveneens eigen schuld dikke bult, maar dan nog is het voor ons niet te beoordelen  of deze mensen ff lekker zijn gaan uit eten op eigen kosten, of misschien wel uitgenodigd zijn door vrienden of familie omdat ze het niet zo breed hebben.

Mensen die hun baan verliezen en tal van andere opties. Het is vaak kiezen tussen de huur betalen, gas water en licht betalen, zorgpremie betalen of belasting betalen. Denk dat bijna iedereen voor de eerste 2 gaat. Nogmaals we moeten allemaal onze verlichtingen voldoen, maar er zijn nou mensen (en denk veel meer als wij denken) die echt ongevraagd in de knoei komen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #99 Gepost op: 18 juli 2013, 14:31:29
Het komt ook een beetje neer op wat je bekijkt als armoede hoor.  Voor ontwikkelingslanden ligt dit op $1.25 per dag per persoon geloof ik, in ontwikkelde landen zijn er een heleboel zaken gewoon geworden, zoals het hebben van een tv, een koelkast, een telefoon ( veel mensen hebben tegenwoordig alleen een mobieltje). Zeker gezinnen kunnen bijna niet zonder deze dingen.
Ik denk dat het hebben van een mobiele telefoon geen graadmeter is voor de draagkracht van mensen.

Het hebben van een auto is niet per definitie noodzakelijk, maar mensen met lage inkomens (die nu veelal in de problemen komen) moeten vaak verder van hun weg af wonen door huur-/koopprijzen en worden dus gedwongen te reizen voor hun werk (en zoals al eerder opgemerkt is de trein duur! en soms niet toereikend).

Weet je, het gaat niet om de mensen met de audi/bmw/mercedes/ferrari, maar juist om de mensen die al problemen hebben en dan het vervoersmiddel kwijtraken waarmee ze die problemen zouden kunnen oplossen/ waardoor de schulden alleen nog maar groter worden want, geen vervoer, niet werken, dus meer schulden. en dan huurachterstand, betalingachterstand op het huis etc.  Het is een vicieuse cirkel en die wordt versterkt door het innemen van de auto.  
Als de belastingdienst slim is nemen ze die auto niet in als dat voor die persoon de enige manier is het hoofd boven water te houden
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis