Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files

Auteur Topic: Flitsteams en politiecontroles veroorzaken schrikreacties en files  (gelezen 19461 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #20 Gepost op: 12 juli 2013, 14:15:01
Het controleren van al dat klootjesvolk dat het lef heeft om maar liefst 4 of 5 km te snel te rijden is echt niet ingegeven door nobele bedoelingen, zogenaamd omdat men begaan is met ons welzijn. Het is gewoon een ordinaire inkomstenbron.

Daarentegen zal ik iedere snelheidsbekeuring zonder morren accepteren als ik weet dat ik te snel gereden heb. Dat is nu eenmaal het 'spel'. De meeste mensen rijden per jaar misschien wel honderden of duizenden keren te snel en worden maar een zeer beperkt aantal keren gepakt.

Maar kom niet aan met zogenaamd gevaar door mensen die 4 of 5 km/u te snel rijden en dat er altijd geflitst zou worden vanwege de veiligheid.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 juli 2013, 14:21:46
Misschien dat we voor het overige flitsen ons kunnen wenden tot dit topic http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=10153 ?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 12 juli 2013, 14:51:37
Ik rij standaard 45 km/u langs een flitspaal in de binnenstad. Met de naald net op of boven de 50 ben je toch te snel enkele tientjes kwijt. Laat staan als ik 125 op de teller heb staan en ik zie een verdacht busje. Met de foutmarge van de meter zelf en de wettelijke correctie zal ik geen bon ontvangen, maar je waagt het er niet op.
Arts  www.alphalog.nl


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #23 Gepost op: 12 juli 2013, 15:55:48
Eigenlijk vraag ik me af waarom men het vaak over "flitsteam" heeft. Alsof daar 10 agenten met een flitser staan. Het is over het algemeen een solo BOA.

Maar de vraag waarom flitsteam ipv boa staat los van het eigenlijke onderwerp.

Ik denk als iedereen de rem aantikt er idd een file ontstaat. Maar als je niet te snel rijdt hoef je ook niet remmen. Ook niet als je in een langzame file rijdt.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #24 Gepost op: 12 juli 2013, 18:57:46
Leuke reacties, we proberen met z'n allen de files terug te dringen, maar dit vinden we geen probleem? 10 km file, enig idee wat dit kost?  Gezien de reactie van woordvoerder Frans heb ik de indruk dat er een aardige strijd gaande is tussen RWS en de LE. "RWS gaat ons als LE toch niet vertellen dat we moeten stoppen???" En dan de desbetreffende BOA de schuld geven?  Bah Frans!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #25 Gepost op: 12 juli 2013, 19:03:57
Eigenlijk vraag ik me af waarom men het vaak over "flitsteam" heeft. Alsof daar 10 agenten met een flitser staan. Het is over het algemeen een solo BOA.

Maar de vraag waarom flitsteam ipv boa staat los van het eigenlijke onderwerp.

Ik denk als iedereen de rem aantikt er idd een file ontstaat. Maar als je niet te snel rijdt hoef je ook niet remmen. Ook niet als je in een langzame file rijdt.
Het zal flitsteam worden genoemd omdat een "vast" team van BOA's zich hiermee bezig houdt.

De meeste mensen tikken hun rem aan, zelfs als ze niet te hard rijden omdat de men bang is voor een boete voor een overschrijding van zo'n 7 km/u. Dit heeft ook niet te maken met het verbeteren van de verkeersveiligheid. Ik denk dat dit ook het bloed doet koken bij de gemiddelde bestuurder. Als het flitsteam de excessen er uit zou halen, trappen minder mensen als een blinde op de rem.
Ik zou er vrede mee hebben als ik word geflitst met een overschrijding van 20 km/u dan eentje van 4 km na correctie.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #26 Gepost op: 12 juli 2013, 19:32:45
Citaat van: Bert65 link=msg=1182927 date=1373648637
Ik zou er vrede mee hebben als ik word geflitst met een overschrijding van 20 km/u dan eentje van 4 km na correctie.

Ik kan uit ervaring(zie mijn avatar) spreken, dat het grootste gros van de overtreders bij een toegestane snelheid van 50 km/u, gemiddeld met een ongecorrigeerde snelheid van 57 tot 65 km/u langs de radarauto/kar rijden. Er zijn altijd uitzondering die er wel snoeihard langs knallen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 12 juli 2013, 19:45:54
Over verkeersveiligheid gesproken... Zal ik voorbeelden van aanrijdingen aanhalen, als gevolg van remacties thv flitscontroles..? Nee, ik doe het niet. Ik geef het stokje maar eens over... Vind het wel best allemaal. Heb mijn zegje ruim gedaan hier op het forum, omtrent het spekken van de staatskas en het hiermee uit het oog verliezen van de verkeersveiligheid.  0098


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #28 Gepost op: 12 juli 2013, 19:47:18
Ik kan uit ervaring(zie mijn avatar) spreken, dat het grootste gros van de overtreders bij een toegestane snelheid van 50 km/u, gemiddeld met een ongecorrigeerde snelheid van 57 tot 65 km/u langs de radarauto/kar rijden. Er zijn altijd uitzondering die er wel snoeihard langs knallen.
Binnen de kom vind ik dat anders alhoewel ik soms bij de weginrichting en de maximale snelheid ook wel vraagtekens zet. Buiten de kom is 7 tot 15 km/u overschrijding niet altijd een halszaak (lijkt mij). Het lijkt wel of RWS en ministerie nu ook door hebben en de maximale snelheid variabel maken (dag en nacht).
Als een geplaatste flitser vreemde en onveilige situaties veroorzaakt, zoals op deA13, zou de boa meteen in moeten pakken.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #29 Gepost op: 12 juli 2013, 19:48:08
Over verkeersveiligheid gesproken... Zal ik voorbeelden van aanrijdingen aanhalen, als gevolg van remacties thv flitscontroles..? Nee, ik doe het niet. Ik geef het stokje maar eens over... Vind het wel best allemaal. Heb mijn zegje ruim gedaan hier op het forum, omtrent het spekken van de staatskas en het hiermee uit het oog verliezen van de verkeersveiligheid.  0098
Ik zeg er ook niets over maar weet wat je bedoelt.