Lange wapenstok, ja of nee?

Auteur Topic: Lange wapenstok, ja of nee?  (gelezen 34274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #110 Gepost op: 3 februari 2013, 01:14:40
Sinds 1-1-2012 is het wallen gebied geen veiligheidsrisoco gebied meer en is het gebruik van de lange lat zelfs verboden! Immers dit mag alleen in groepsverband onder leiding van een meerdere!! Zie hiervoor de regelgeving.
Dus sindsdien loopt geen enkele diender van de Burgwallen (Nieuwe naam voor robuuste basiseenheid sinds juli 2012) meer met de lange lat, tenzij de IPDV, de 1007, er opdracht toe geeft. Dat kan als de sfeer op straat veranderd of als andere eenheden zoals de ME op de Wallen lopen. Standaard ligt de lange lat NIET in het voertuig, conform (weer) de regelgeving.

Er is een verschil tussen het verbieden van... en de gang van zaken ben ik bang.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #111 Gepost op: 3 februari 2013, 01:35:48
citaat van die lange motormaus:
Het wkt Beursstraat loopt idd nog steeds standaard met de lange lat. Dit komt mede doordat het wallengebied is aangewezen als veiligheidsrisicogebied. De rest van de wkts van district 1(Centrum) hebben bij mij weten standaard de lange lat in het vtg liggen.

Sinds 1-1-2012 is het wallen gebied geen veiligheidsrisoco gebied meer en is het gebruik van de lange lat zelfs verboden! Immers dit mag alleen in groepsverband onder leiding van een meerdere!! Zie hiervoor de regelgeving.
Dus sindsdien loopt geen enkele diender van de Burgwallen (Nieuwe naam voor robuuste basiseenheid sinds juli 2012) meer met de lange lat, tenzij de IPDV, de 1007, er opdracht toe geeft. Dat kan als de sfeer op straat veranderd of als andere eenheden zoals de ME op de Wallen lopen. Standaard ligt de lange lat NIET in het voertuig, conform (weer) de regelgeving.

Werk zelf in het mooie vierde district van Amsterdam. Daar lagen tot vorig jaar (officieel) GEEN lange latten in het voertuig. Sedert enkele maanden is dit gelukkig veranderd en mag ieder voertuig lange latten meevoeren. Verbetering!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #112 Gepost op: 4 februari 2013, 14:41:35
Werk zelf in het mooie vierde district van Amsterdam. Daar lagen tot vorig jaar (officieel) GEEN lange latten in het voertuig. Sedert enkele maanden is dit gelukkig veranderd en mag ieder voertuig lange latten meevoeren. Verbetering!

misschien een kleine zijsprong in dit topic. Afgelopen donderdag tegenspel gehad in Ossendrecht. Heb daar met eigen ogen gezien wat voor effect een uitschuifbare wapenstok heeft op het publiek (rellende ROC jeugd)  O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0

METEEN invoeren die spullen. De belgische AE dreigde ingesloten te raken en trok daarop de uitschuifbare wapenstok... klapte deze uit... voor dit gebeurde nog geen meter ruimte tussen te EA-ers en de tegenstanders, daarna FLOEP.... 2-3 meter ruimte...alleen door het uitvouwen van je wapenstok... TOP !!!!
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #113 Gepost op: 5 februari 2013, 11:47:42
misschien een kleine zijsprong in dit topic. Afgelopen donderdag tegenspel gehad in Ossendrecht. Heb daar met eigen ogen gezien wat voor effect een uitschuifbare wapenstok heeft op het publiek (rellende ROC jeugd)  O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0

METEEN invoeren die spullen. De belgische AE dreigde ingesloten te raken en trok daarop de uitschuifbare wapenstok... klapte deze uit... voor dit gebeurde nog geen meter ruimte tussen te EA-ers en de tegenstanders, daarna FLOEP.... 2-3 meter ruimte...alleen door het uitvouwen van je wapenstok... TOP !!!!

Filmpjes?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #114 Gepost op: 5 februari 2013, 22:11:05
Filmpjes?

nop... niet toegestaan in ossendrecht. Ben nog bezig of ik een helmcamera mag gebruiken tijdens de opleiding.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #115 Gepost op: 23 juli 2013, 17:03:14
Bij ons in Rdam ligt in elke DHV/noodhulp 2 lange latten. Best handig af en toe!
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #116 Gepost op: 23 juli 2013, 23:43:25
Ik hoop dat de lange lat gewoon basisuitrusting wordt voor de BPZ... Zeker nu we ''een'' politie zijn, wat mij betreft ook ''een'' regelgeving omtrent dit onderwerp
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #117 Gepost op: 24 juli 2013, 10:19:56
Citaat van: AureliusM link=msg=1125501 date=1360061262
Filmpjes?

Nieuwe wapenstok Politie IJsselland