Middelbrand (berm) Lindtsedijk - Zwijndrecht 12-07-2013

Auteur Topic: Middelbrand (berm) Lindtsedijk - Zwijndrecht 12-07-2013  (gelezen 2079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 14 juli 2013, 13:49:37
Citaat van: G.Mans link=msg=1183264 date=1373800858
Voor zover ik weet is het schuim onschadelijk voor het milieu...
Zover ik weet is schuim gewoon milieubelastend ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2013, 20:03:26
Ziet er meer uit dat ze het systeem doorgespoeld hebben wat in indergeval gebruikelijk is na het gebruik van schuim. Je moet het dan ergens heen spuiten met de monitor en dat doe je meestal richting de grond. Het systeem heeft een minimale druk nodig om te spoelen


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2013, 20:18:46
Je hebt tegenwoordig ook schuim dat 'gewoon' biologisch afbreekbaar is en dus niet of nauwelijks milieubelastend is. Ik weet echter niet welk soort schuim er in de SB gebruikt wordt, dus dat is iets voor de forumleden uit de buurt....... ;)

Deze leverancier pretendeert dat het 'ideale schuim' inderdaad niet slecht voor het milieu is:

Citaat
•100% fluorvrij en 100% biologisch afbreekbaar
•de hoogst mogelijke bluskracht en blusrating (1A)
•zowel voor watermengbare (zoals alcohol of biodiesel) als niet-watermengbare stoffen (zoals kerosine)
•overal te gebruiken, dus in de industrie, brandweer, luchthavens, etc
•vorstbestendig
•gemakkelijk bij te mengen bij water
•bruikbaar met standaard al bestaande straalpijpen, schuimmakers en sprinklers
•tegen zo laag mogelijke kosten

http://www.ansul.nl/index.cfm/go/Bluefoam/
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2013, 21:15:25
Citaat van: Danny722 link=msg=1183323 date=1373825926
Je hebt tegenwoordig ook schuim dat 'gewoon' biologisch afbreekbaar is en dus niet of nauwelijks milieubelastend is. Ik weet echter niet welk soort schuim er in de SB gebruikt wordt, dus dat is iets voor de forumleden uit de buurt....... ;)

Deze leverancier pretendeert dat het 'ideale schuim' inderdaad niet slecht voor het milieu is:

http://www.ansul.nl/index.cfm/go/Bluefoam/

Ik sluit me hierbij aan :)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2013, 21:34:08
Citaat van: Danny722 link=msg=1183323 date=1373825926
Deze leverancier pretendeert dat het 'ideale schuim' inderdaad niet slecht voor het milieu is:

http://www.ansul.nl/index.cfm/go/Bluefoam/

Ze pretenderen ook dat het schuim het ideale blusmiddel is, en dat het veel beter werkt al water. We weten allemaal wat daar nog waar van is.  :|
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #15 Gepost op: 14 juli 2013, 21:49:51
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1183334 date=1373830448
Ze pretenderen ook dat het schuim het ideale blusmiddel is, en dat het veel beter werkt al water. We weten allemaal wat daar nog waar van is.  :|

Dat klopt, dat van het ideale schuimmiddel durf ik ook niet met zekerheid te zeggen. Dat er soorten schuim zijn die (vrijwel) niet milieubelastend zijn wel. En daarbij: inderdaad moeten schuimvormende armaturen na gebruik gereinigd worden om te voorkomen dat het overgebleven schuim schade aanricht. Dat zal in dit geval dus gebeurd zijn. Het lijkt wellicht veel schuim, maar dit heb je in een paar seconde bereikt met een SB (of LD-schuimstraal) :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding