GRIP 2 Middel hulpverlening (dodelijk ongeval 2 vrachtwagens) A2 - Kerkdriel 16-07-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Middel hulpverlening (dodelijk ongeval 2 vrachtwagens) A2 - Kerkdriel 16-07-2013  (gelezen 7633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: superfly link=msg=1183620 date=1373964105
Kan het verkeerd hebben maar dit gedeelte van de A2 is toch echt 6 baans, 3 rijbanen in elke richting, weer zo'n staaltje nieuws we brengen nieuws klopt wel niet helemaal maar dat herstellen we later wel. Verder vraagje ,heeft de rijrichting Utrecht geen last van rijbaan versmalling/afsluiting agv ongeval?
Is dat zo? Heeft de media het een keer goed krijgen ze alsnog kritiek maar dit keer heb je het zelf bij het verkeerde eind.

Volgens mij liggen hier 2 rijbanen met in totaal 6 rijstroken. Beide rijbanen zijn dus afgesloten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
A2 is daar tweebaans met drie rijstroken aan iedere kant.
Zes rijstroken dus, geen zes rijbanen, zo hebben ze het mij altijd geleerd.

Zo te zien is die Kwantum truck door de middenberm gegaan, en lijkt het busje met het dodelijke slachtoffer daar op is gereden of door is geraakt.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Citaat van: Red link=msg=1183626 date=1373964878
Is dat zo? Heeft de media het een keer goed krijgen ze alsnog kritiek maar dit keer heb je het zelf bij het verkeerde eind.

Volgens mij liggen hier 2 rijbanen met in totaal 6 rijstroken. Beide rijbanen zijn dus afgesloten.

Fout ligt idd in dit geval aan mijn kant. las het ff verkeerd


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Als je de foto's zo bekijkt is er op de ene baan een soort bouwkeet/container op de weg beland en op de andere baan is die Kwantum wagen door de middenberm/vangrail gegaan.

Houden de vangrails (qua sterkte) wel gelijke tred met de ontwikkelingen vrachtvervoer ?


Rewind

  • HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
De Kwantum gebruikt afzetcontainers (met pootjes). De witte vrachtwagen op de twitterfoto is de geschaarde Kwantumcombinatie. De achterste container staat nog op de aanhanger, de voorste container ligt op z'n kant. De vrachtwagen zelf staat nog overeind, weliswaar op een onhandige locatie. De betrokken bestelbus is wel op de zijkant terecht gekomen. (Zie foto's Omroep Gelderland)

Houden de vangrails (qua sterkte) wel gelijke tred met de ontwikkelingen verkeersgedrag?


Rewind

  • HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
In dit geval heeft de vangrail goed zijn werk gedaan, en de kwantum container "gevangen". Zou eruit hebben gezien als deze op de andere rijbaan terecht was gekomen.
Een vangrail houdt redelijk wat kracht bij impact, maar natuurlijk is er ook verschil tussen een 1,500 kg sportauto, of een vrachtauto van een veel hoger gewicht.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Citaat van: rensb link=msg=1183651 date=1373970083
In dit geval heeft de vangrail goed zijn werk gedaan, en de kwantum container "gevangen". Zou eruit hebben gezien als deze op de andere rijbaan terecht was gekomen.
Een vangrail houdt redelijk wat kracht bij impact, maar natuurlijk is er ook verschil tussen een 1,500 kg sportauto, of een vrachtauto van een veel hoger gewicht.

Volgens mij komt de hele combinatie juist van de andere rijbaan en is deze dwars door de middenberm (2x vangrails) gereden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: JelZo link=msg=1183652 date=1373970404
Volgens mij komt de hele combinatie juist van de andere rijbaan en is deze dwars door de middenberm (2x vangrails) gereden.

Ik denk het zelfde Jelzo... als ik het schade beeld zo zie lijkt het wel of er een frontale aanrijding heeft plaatsgevonden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949