GRIP 2 Middel hulpverlening (dodelijk ongeval 2 vrachtwagens) A2 - Kerkdriel 16-07-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Middel hulpverlening (dodelijk ongeval 2 vrachtwagens) A2 - Kerkdriel 16-07-2013  (gelezen 7560 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: grizz link=msg=1183654 date=1373970607
Ik denk het zelfde Jelzo... als ik het schade beeld zo zie lijkt het wel of er een frontale aanrijding heeft plaatsgevonden...

mmm hoor net dat de bestelbus frontaal op de afgevallen container is gereden. Dit door het eerder scharen van de vrachtwagen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
KERKDRIEL - Op de snelweg A2 bij Kerkdriel is dinsdag een dode en een zwaargewonde gevallen bij een ernstig verkeersongeval. Een vrachtwagen kreeg een klapband en schoot door de middenberm heen. Daarbij verloor de wagen een container, waar vervolgens een bestelbusje tegenaan reed. De bestuurder van het busje kwam daarbij om het leven.
...lees meer op Omroep Brabant


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
p2kflex
14:22:17 16-07-13GROUP-1RIJKSWEG A2 V.A UTRECHT << >> DEN BOSCH IVM GROOT ONGEVAL ZEKER TOT 20.00 UUR IN BEIDE RICHTINGEN AFGESLOTEN !!!
0120095MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Ambulances Totaal)
0120998MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
If you can dream it, you can do it.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Wel opvallend dat ambulances uit Amsterdam deze melding krijgen, het ligt toch behoorlijk eindje buiten hun regio!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Als een Amdu uit Amsterdam daar in de buurt is na dat men bijvoorbeeld een overplaatsing gedaan heeft en leeg is op de terugweg dan ziet de CPA Centralist dat en kan daar gebruik van maken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: enrico1972 link=msg=1183710 date=1373979880
Als een Amdu uit Amsterdam daar in de buurt is na dat men bijvoorbeeld een overplaatsing gedaan heeft en leeg is op de terugweg dan ziet de CPA Centralist dat en kan daar gebruik van maken.

Ik vermoed meer dat het voor de ambulances een waarschuwing is om niet in de file etc. terecht te komen als ze die kant op zou moeten.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Geloof dat ik nog niet helemaal wakker was ( nachtdienst gehad ) toen ik reageerde.  e050
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #27 Gepost op: 17 juli 2013, 04:45:03
Grote ravage na dodelijk ongeval
Laatste update: 16-07-2013 | 16:44 Woordvoering: Oost-Nederland - mediadesk Zuid

Kerkdriel
Bij een verkeersongeval op de A2 ter hoogte van Kerkdriel is dinsdagmorgen een 62-jarige inwoner van Schijndel om het leven gekomen.


Een vrachtauto met aanhanger met daarop twee containers was, komende vanuit de richting Den Bosch, door nog onbekende oorzaak door de middenberm geschoten. De vrachtauto was daarbij gekanteld en een container schoof de rijbaan op. De 62-jarige man uit Schijndel, die daar in een bestelbusje reed, kon de container niet meer ontwijken en reed er in volle vaart tegenaan.
De chauffeur van de vrachtauto, een 32-jarige inwoner van Moergestel, raakte bij het ongeval ernstig gewond. Hij is overgebracht naar her Universitair Medisch Centrum in Utrecht.
Door de afdeling Verkeersongevallen Analyse van de politie is ter plaatse onderzoek verricht. Verder zal nog technisch onderzoek aan de vrachtauto worden gedaan.

Verkeersstremming
Door het ongeval moest de A2 in beide richtingen worden afgesloten. Later konden twee rijstroken in de richting van Utrecht worden vrijgegeven. Door de berging van de vrachtauto en de lading, en het feit dat een deel van de snelweg opnieuw geasfalteerd moet worden, is de A2 in zuidelijke richting dinsdagavond nog tot zeker 20.00 uur afgesloten. Het verkeer is de hele dag omgeleid vanaf het verkeersplein Deil.

BRON: http://www.politie.nl/nieuws/2013/juli/16/02-kerkdriel-%E2%80%93-grote-ravage-na-dodelijk-ongeval.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen