Buitenlandse ervaringen

Auteur Topic: Buitenlandse ervaringen  (gelezen 2270 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

harold

  • Gast
Gepost op: 14 augustus 2005, 23:26:56
Het valt me op dat er hier aardig wat mensen rondlopen met buitenlandse ervaringen op zijn/haar deskundigheidsgebied.

Het leek me interessant om eens te inventariseren wie allemaal stage heeft gelopen in het buitenland, in het buitenland heeft gewerkt als hulpverlener.
Zo krijgen we aardig in beeld hoe "kleurrijk" de kennis en ervaring is die hier op dit forum met elkaar wordt gedeeld!




harold

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2005, 23:32:01
Te beginnen met mezelf:

Gewerkt op Aruba als EMT.
Werkzaam in Nederland (Rotterdam, Den Haag)
Stage gelopen bij ambulancediensten in Alkmaar en Den Haag.
Stage gelopen bij ambulancediensten in Santo Domingo (Dominikaanse Republiek) en Brussel.

Bekend met de ambulancesystemen op de Nederlandse Antillen (vijf eilanden), San Juan (Puerto Rico), Newark, Barcelona, Athene, Londen, Miami, Antwerpen.

De komende twee jaar staan een aantal buitenlandse ervaringen op de planning.


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2005, 01:14:10
Te beginnen met mezelf:

Gewerkt op Aruba als EMT.
Werkzaam in Nederland (Rotterdam, Den Haag)
Stage gelopen bij ambulancediensten in Alkmaar en Den Haag.
Stage gelopen bij ambulancediensten in Santo Domingo (Dominikaanse Republiek) en Brussel.

Bekend met de ambulancesystemen op de Nederlandse Antillen (vijf eilanden), San Juan (Puerto Rico), Newark, Barcelona, Athene, Londen, Miami, Antwerpen.

De komende twee jaar staan een aantal buitenlandse ervaringen op de planning.

Hoi Harrold,

Even nieuwsgierig hoor, Heb je deze stage's zelf geregeld omdat je het leuk vond of ging het van iets uit. Lijkt mij ook wel wat om eens in een buitenlandse keuken te kijken. En hoe pak je dat aan. gewoon brutaal zijn en contact opnemen?


harold

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2005, 01:24:37
Verschillend...meestal heb ik zelf initiatief getoond, contacten gelegd en gedaan wat ik moest doen om het voor mekaar te krijgen. Met een goeie motivatie en een actieve houding kom je een heel end. Altijd in het kader van mijn opleiding of werk.

In Santo Domingo ben ik beland via het Rode Kruis. Ik werd gevraagd om mee te doen aan een uitwisselingsproject.

De komende twee jaar ga ik in het kader van mijn opleiding 2x5 maanden stage lopen in het buitenland, en in de zomer van 2006 ga ik twee maanden in Spanje werken.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2005, 13:06:16
Hoi,

Ik heb mijn verpleegkundig opleiding in engeland gedaan, ben nu sinds 10 jaar in NL. Ik heb ook diverse keren meegereden met de ambu in de VS en engeland. Ik wil eigenlijk ook een keer in Belgie, maar dit is lastig omdat ik daar niemand ken.

Dat was het zo...

Carl.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2005, 14:48:30
Ik heb 8 maanden stage gelopen in een ziekenhuis in Antwerpen voor mijn verpleegkunde opleiding
Nurse powerrrrr


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2005, 20:01:59
Enkele diensten meegedraaid in Miami (gewoon via email en telefoon gevraagd voor ik die kant op ging) tijdens een vakantie, en recent nog op Curacao.

Verder enkele malen in Egypte (ik ken daar toevallig iemand die er werkt) en momenteel werk ik geregeld in Belgie maar echt stage kan ik dat niet noemen.

Een langere stage op Curacao staat nog op de planning, maar 'n stage in London lijkt me ook wel leuk.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2005, 20:17:36
heb je toevallig fotos van miami en zou je die willen plaatsen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2005, 20:18:09
heb je toevallig fotos van miami en zou je die willen plaatsen?
Doe dit soort berichten even via de PM.  ;)