GRIP 1 Zeer grote brand (leegstaande school) Drostenburg - Amsterdam 16-07-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (leegstaande school) Drostenburg - Amsterdam 16-07-2013  (gelezen 15592 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Ikzelf ben ook ter plaatse gegaan. Ik vertrok vanaf Amstelveen-centrum, waar een grote rookwolk waar te nemen was.

Tijdens het aanrijden was er schuin achter de Amsterdam-ArenA te zien dat de brand in de wijk erachter woedde.



Bij aankomst waren er al grote delen van de wijk afgezet met linten. Normale linten, maar ook gele linten met asbestwaarschuwingen.

Aangekomen in het persvak zag je pas echt goed hoe hevig de brand was. De brand sloeg er al aardig uit en de rookontwikkeling was enorm. Ook viel het me op dat de politie al druk bezig was om de afzettingen te organiseren. Er was wel een overvloed aan agenten in burger.

de brand verminderde de hele avond al niet, integendeel: hij laaide alleen maar op.
Er werd specifiek om hoogwerkers gevraagd, waarna de hoogwerker van Mijdrecht en Zaanstad ter plaatse kwamen.

dit zijn enkele foto's. Voor meer foto's en een video verwijs ik jullie door naar mijn eigen website:
http://amstelveensnieuws.nl/2013/07/17/zeer-grote-brand-in-school-amsterdam-zuid-oost


Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Badhoevedorp, Rijsenhout en Halfweg zijn niet ter plaatse geweest. Kregen geen auto vol. Aldus een brandweerman die vannacht ter plaatse was voor aflossing.


Brandnetel

  • brandweermensch
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,487
Mytylschool voor begin schooljaar weerin goede staat

De Mytylschool in Zuidoost waar dinsdag een deel van de oudbouw uitbrandde is voor het begin van het schooljaar weer klaar voor gebruik.

Geluk bij een ongeluk was dinsdag dat het om een deel van de school ging dat niet meer in gebruik is. De nieuwbouw bleef onbeschadigd door de brand.

Een deel van de school dat voor het voorgezet onderwijs gebruikt wordt, is wel beschadigd door alle rook die bij de brand om de hoek kwam kijken. De Mytyl Tyltylschool begint morgen met verbouwen en verwacht dat dit deel van de school voor het einde van de zomervakantie weer gebruikt kan worden.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/107467/uitgebrande-school-voor-begin-schooljaar-weer-in-gebruik