Voertuigen met voorbouwpompen

Auteur Topic: Voertuigen met voorbouwpompen  (gelezen 10713 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Foto Joop

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 9 juni 2005, 21:20:45
Hierbij maar eens een bijdrage van mij.

Ik vind deze Unimog LF8 wel stoer.  :D  8)  De opbouw is van Bachert. Hij staat in een dorpje in Zuid-Duitsland.
(Voor de experts: sorry voor de slechte achtergrond....  :-[ )

De groeten van

Joop

[verwijderd door de admin]

jwpots

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 9 juni 2005, 23:26:08
Hierbij een hele mooie International uit Zele, gefotografeerd onlangs tijdens de optcht in Nieuw Lekkerland. Dit voertuig zal ongetwijfeld van zijn rust genieten en vertroeteld worden.

Groet
Johan

jwpots

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 28 juni 2005, 11:42:02
Hierbij een hele mooie FordsonThames van de brandweer Wijdenes, gemeente Drechterland. Maar of deze nog ergens in den lande bestaat weet ik niet. Ik zie hem namelijk nooit met optochten. De optocht waar deze foto is gemaakt is inmiddels al zo'n 25 jaar geleden. Hij heeft ook nog een broertje gehad bij het korps Hem van de gemeente Drechterland. Van deze wagen bezit ik een niet zo'n mooie foto en van deze wagen weet ik ook niet of deze nog bestaat, maar er is eens beweert dat deze wagen van Hem gesloopt is.
Bijgaand ook de foto van Hem, alhoewel hij geen voorbouwpomp heeft, maar meer om mijn verhaaltje kompleet te maken. De wagen die op de rand van de foto staat is de wagen van Wijdenes.

Groet
Johan

Albert-Jan

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 28 juni 2005, 14:00:05
Hierbij een hele mooie FordsonThames van de brandweer Wijdenes, gemeente Drechterland. Maar of deze nog ergens in den lande bestaat weet ik niet. Ik zie hem namelijk nooit met optochten. De optocht waar deze foto is gemaakt is inmiddels al zo'n 25 jaar geleden. Hij heeft ook nog een broertje gehad bij het korps Hem van de gemeente Drechterland. Van deze wagen bezit ik een niet zo'n mooie foto en van deze wagen weet ik ook niet of deze nog bestaat, maar er is eens beweert dat deze wagen van Hem gesloopt is.
Bijgaand ook de foto van Hem, alhoewel hij geen voorbouwpomp heeft, maar meer om mijn verhaaltje kompleet te maken. De wagen die op de rand van de foto staat is de wagen van Wijdenes.

Groet
Johan

Volgens mij staat deze FordsonThames tegenwoordig in Ederveen als privé bezit. Nog niet zo lang geleden stond hij zelfs te koop. Ik heb eventueel een foto van dit voertuig tijdens de open dag van de brandweer Harskamp vorig jaar. Het voertuig zit er nog steeds goed uit. Hij draagt de naam van bedrijfsbrandweer Ederveen.

Met vriendelijke groet
Albert-Jan

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 28 juni 2005, 17:56:12
Hier dan nog een paar uit Duitsland.

Een Opel Blitz LF8 uit 1958 opgebouwt door Metz. Deze heeft dienst gedaan in Bischofsheim (bij Mainz). Voertuig is momenteel in privébezit.

Dan nog een Mercedes LAF 1113 (Kurzhauber) LF16TS uit 1984 opgebouwt door Lentner. Eigendom van het Bundesland Hessen ingebruik bij de Freiwillige Feuerwehr Bischofsheim. Voorbouwpomp hoort 1600 L/min te geven geeft echter 2500 liter. Ook is hierin nog een draagbare MS. deze geeft 2700 liter. Voertuig is nog in aktive dienst.

Aaldert Koster.
Freiwillige Feuerwehr Bischofsheim

Wij vieren ons 100jarige bestaan in het weekend van 8 tot 10 Juli 2005, waarschijnlijk beide voertuigen aanwezig.

Albert-Jan

• Gast
Reactie #45 Gepost op: 7 juli 2005, 21:10:47
Volgens mij staat deze FordsonThames tegenwoordig in Ederveen als privé bezit. Nog niet zo lang geleden stond hij zelfs te koop. Ik heb eventueel een foto van dit voertuig tijdens de open dag van de brandweer Harskamp vorig jaar. Het voertuig zit er nog steeds goed uit. Hij draagt de naam van bedrijfsbrandweer Ederveen.

Met vriendelijke groet
Albert-Jan

Bij deze de foto. Helaas heb ik het voertuig de laatste tijd niet meer zien staan bij de eigenaar. :'(

Groetjes
Albert-Jan

mario m

• Senior gebruiker
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #46 Gepost op: 8 juli 2005, 13:39:51
Hierbij een hele mooie International uit Zele, gefotografeerd onlangs tijdens de optcht in Nieuw Lekkerland. Dit voertuig zal ongetwijfeld van zijn rust genieten en vertroeteld worden.

Groet
Johan

Dit voertuig is nog in dienst en werd omgebouwd tot slangenwagen.

Mvg,

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 26 juni 2006, 22:51:49
Bij deze de foto. Helaas heb ik het voertuig de laatste tijd niet meer zien staan bij de eigenaar. :'(

Groetjes
Albert-Jan
Nu in bezit van Klarens van Kruistum van Firetrain