Middelhulpverlening (Beknelling vrachtwagen) Ophelialaan/Burg Kasteleinweg - Aalsmeer 22-07-2013

Auteur Topic: Middelhulpverlening (Beknelling vrachtwagen) Ophelialaan/Burg Kasteleinweg - Aalsmeer 22-07-2013  (gelezen 4212 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
p2kflex
13:49:24 22-07-13GROUP-1HV 1 VERKEERSONGEVAL (+Inc.net: 1+) (bevrijding zwaar,Beknelling) (vrachtwagen) (MIDDEL HV) , Ophelialaan 100 AALSMEER [ ASV1 ]
MHV0100106BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen) (BvD)
MHV0100119BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen) (Lichtkrant)
MHV0100115BRW Amsterdam-Amstelland (Amstelveen) (TS/WO)
MHV0102998BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK


Foto: George Bakker / brandweer Kennemerland ©
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK

Ernstig ongeval N196 Aalsmeer

http://www.spanknieuws.nl/?p=3213

Bron: Spanknieuws.nl
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
http://maps.google.nl/maps?q=Ophelialaan,+Aalsmeer,+Noord-Holland&hl=nl&ll=52.263285,4.760149&spn=0.005719,0.016512&sll=52.267422,4.801025&sspn=0.091501,0.264187&oq=oph+Aalsmeer,+Noord-Holland&hnear=Ophelialaan,+Aalsmeer,+Noord-Holland&t=m&z=17&layer=c&cbll=52.263467,4.759966&panoid=gjDX7VEHzJhfjqGoF_cmBA&cbp=12,317.46,,0,1.93

Op de eerste foto is te zien dat het stoplicht schuin (los) hangt, zo'n beetje boven de ambulance.
Wordt er hier rekening mee gehouden dat deze los kan komen als men gaat knippen rondom de paal (als er dus beweging is daar waar de paal staat)?
Nou weegt zo'n ding niet niks en is het dus niet veilig om daar te staan (zowel voertuig als personen).
We moeten er niet vanuit gaan dat zo'n beugel het zomaar begeeft, maar je weet het maar nooit.
Ik vraag me af of het iemand van de HV'ers is opgevallen.

Hoe kijken onze brandweerlieden rondom/naar boven bij een aanrijding tegen een pilaar of paal?
En hoe worden zo'n "risicogebieden" afgezet? Of wordt dit niet gedaan?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: rensb link=msg=1185207 date=1374497073

Op de eerste foto is te zien dat het stoplicht schuin (los) hangt, zo'n beetje boven de ambulance.
Wordt er hier rekening mee gehouden dat deze los kan komen als men gaat knippen rondom de paal (als er dus beweging is daar waar de paal staat)?
Nou weegt zo'n ding niet niks en is het dus niet veilig om daar te staan (zowel voertuig als personen).
We moeten er niet vanuit gaan dat zo'n beugel het zomaar begeeft, maar je weet het maar nooit.
Ik vraag me af of het iemand van de HV'ers is opgevallen.

Hoe kijken onze brandweerlieden rondom/naar boven bij een aanrijding tegen een pilaar of paal?
En hoe worden zo'n "risicogebieden" afgezet? Of wordt dit niet gedaan?

Gezien de gangbare diameter van de pijp waar men verkeerdlichten aan ophangt zal deze vast zitten met 2 stuks M16 bouten. Die breken niet zo maar spontaan af. (M10 is bij 8.8 - meest gangbare soort - al goed voor 10 ton trekbelasting) Daarbij zijn dit meestal kapbeugels (die vallen mooi om de pijp heen) en mocht daar een bout van breken dan kan de beugel nog niet opendraaien zonder de tweede bout los te draaien (mits juist gemonteerd) Als met al moet je dus een behoorlijke inspanning plegen voor een verkeerdlicht naar beneden komt omdat de beugel het begeeft.
Meer voor de handliggend is dat de beugel onvoldoende vast heeft gezeten zodat door de klap tegen de paal het uiteinde van de opstelling een behoorlijke zwiep heeft gemaakt waardoor de beugel heeft kunnen verschuiven / verdraaien.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend