Roepnummers voertuigen Rode Kruis

Auteur Topic: Roepnummers voertuigen Rode Kruis  (gelezen 8841 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Gepost op: 15 juli 2013, 20:43:21
Afgesplitst uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3310
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1181400 date=1373142492

Dienst: Nederlandse Rode Kruis
Afdeling: Voorst
Roepnummer: 53.54
Kenteken: 85-KJZ-8
Soort voertuig: Personenvervoer
Merk & type: Volkswagen Caddy
mooie auto maar alleen weer verkeerd roepnummer voertuigen eindigen op een 0 of 0-1

nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2013, 12:13:11
Hoe bedoel je precies? Verkeerd hier op het forum vermeld of heeft het voertuig in jouw ogen een verkeerd roepnummer gekregen?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2013, 15:54:01
Citaat van: Koekerdt link=msg=1183980 date=1374055991
Hoe bedoel je precies? Verkeerd hier op het forum vermeld of heeft het voertuig in jouw ogen een verkeerd roepnummer gekregen?
een verkeerd roepnummer moet op een 0 of 0-1 enz eindigen
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2013, 17:16:40
Daar zal ik me niet al te druk om maken als ik jou was. De roepnummers binnen het Rode Kruis zijn tog al een complete chaos, landelijk gezien. Als de juiste mensen maar weten hoe ze die wagen moeten noemen lijkt me dat voldoende.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2013, 01:20:12
Citaat van: Koekerdt link=msg=1184516 date=1374247000
Daar zal ik me niet al te druk om maken als ik jou was. De roepnummers binnen het Rode Kruis zijn tog al een complete chaos, landelijk gezien. Als de juiste mensen maar weten hoe ze die wagen moeten noemen lijkt me dat voldoende.
het is landelijk helemaal geen chaos. maar er wordt een chaos van gemaakt. door maar verkeerde roepnummers te gebruiken door de afdelingen. er zijn landelijke afspraken over roepnummers.

0= voertuig
1= vbd co
2= plv vbd co
3= ncs
4= IL
5 t/m 9 posten

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2013, 15:08:19
Citaat van: nrkvbdnh link=msg=1184816 date=1374362412
0= voertuig
1= vbd co
2= plv vbd co
3= ncs
4= IL
5 t/m 9 posten
Misschien even handig om de afkortingen voluit te schrijven, want ik kan dit dus niet ontcijferen. (Volgens mij heb ik dit al een paar keer eerder gevraagd).  ::)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2013, 16:14:23
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1184929 date=1374412099
Misschien even handig om de afkortingen voluit te schrijven, want ik kan dit dus niet ontcijferen. (Volgens mij heb ik dit al een paar keer eerder gevraagd).  ::)

mee eens, maar hee.... verbindelaars en afkortingen.... breek me de bek niet open....

vbd co = verbindingsdienst coordinator
plv vbd co = plaatsvervangend verbindingsdienst coordinator
ncs = net controle station (CP - centrale post)
IL = inzet leider

Ik begin steeds meer afdelingen tegen te komen waarbij van dit systeem wordt afgeweken. En dat is vast niet omdat ze gewoon vervelend willen doen, dat is omdat dit systeem absoluut niet logisch is. Bijvoorbeeld de inzet leider komt hierbij op de 4e plek terwijl dit egt de belangrijkste man/vrouw van de inzet is. NSC op de 3e plaats terwijl dat het station is wat het meest opgeroepen wordt. Uit de logica van de roepnummers is al gelijk te merken dat de verbindingsdienst vooral zich zelf belangrijk vindt. En dat terwijl ze "slechts" een ondersteunende dienst zijn.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2013, 10:15:37
Citaat van: Koekerdt link=msg=1184950 date=1374416063
mee eens, maar hee.... verbindelaars en afkortingen.... breek me de bek niet open....

vbd co = verbindingsdienst coordinator
plv vbd co = plaatsvervangend verbindingsdienst coordinator
ncs = net controle station (CP - centrale post)
IL = inzet leider

Ik begin steeds meer afdelingen tegen te komen waarbij van dit systeem wordt afgeweken. En dat is vast niet omdat ze gewoon vervelend willen doen, dat is omdat dit systeem absoluut niet logisch is. Bijvoorbeeld de inzet leider komt hierbij op de 4e plek terwijl dit egt de belangrijkste man/vrouw van de inzet is. NSC op de 3e plaats terwijl dat het station is wat het meest opgeroepen wordt. Uit de logica van de roepnummers is al gelijk te merken dat de verbindingsdienst vooral zich zelf belangrijk vindt. En dat terwijl ze "slechts" een ondersteunende dienst zijn.

Daarbij kun je als je nummers minder koppelt aan functies veel flexibeler met roepnummers omgaan. Hoef je gelijk minder snel door te nummeren tot 5 cijferige roepnummers.

Binnen mijn afdeling hebben wij meerdere series roepnummers. Als je dan de 3 moet gebruiken voor het NCS en de 1 voor verbindingen etc. is het zonde van de roepnummers als de 00 al het NCS is.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

RemcoV

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2013, 10:51:55
Citaat van: nrkvbdnh link=msg=1184816 date=1374362412
het is landelijk helemaal geen chaos. maar er wordt een chaos van gemaakt. door maar verkeerde roepnummers te gebruiken door de afdelingen. er zijn landelijke afspraken over roepnummers.

0= voertuig
1= vbd co
2= plv vbd co
3= ncs
4= IL
5 t/m 9 posten

Jij bent natuurlijk van de verbindingen, maar in het cursusboek staat het net even anders...

Citaat
4. Roepnummers Afdelingen
WR.20 t/m WR 89 Afdelingen
WR.A0 Voertuig
WR.A1 Coördinator Verbindingen Afdeling
WR.A2 Plv. Coördinator Verbindingen Afdeling
WR.A21 t/m WR.A29 Medewerkers Verbindingen Afdelingen
WR.A3 NCS Afdeling
WR.A31 t/m WR.A39 Portofoons afdeling
WR.A41 t/m WR.A49 Portofoons afdeling
WR.A51 t/m WR.A59 Portofoons afdeling
WR.A61 t/m WR.A69 Portofoons afdeling
WR.A4 Coördinator Noodhulp
WR.A5 Plv. Coördinator Noodhulp
WR.A6 t/m WR. A9 Eigen invulling

Daarbij komt nog dat volgens het cursusboek het 4e cijfergebruik voor de Regio net weer even anders is:

Citaat
3. Roepnummers Regio’s
WR.00 NCS Regio
WR.01 Regio Coördinator Verbindingen
WR.02 plv. Regio Coördinator Verbindingen
WR.03 t/m WR.09 Medewerker Verbindingen Decentraal
WR.10 NCS Actie Centrum
WR.11 Regio Coördinator Noodhulp
WR.12 Hoofd G.E.
WR.121 t/m WR.129 Sigma teams
WR.13 Hoofd O. & V.
WR.131 t/m WR.139 O&V teams*1
WR.14 Hoofd VWI
WR.141 t/m WR.149 VWI teams
WR.15 Consulent
WR.161 t/m WR.199 Grootschalige Evenementen Regionaal
WR.17 Hoofd Evenementen Hulp
WR.18 Plv. Regio Coördinator Noodhulp
WR.20 t/m WR.89 Afdelingen
WR.90 MKA
WR.91 t/m WR.99 Diensten buiten het NRK
Zijn er meer dan 8 afdelingen of meerdere districten in een regio, deze dan geclusterd per
district in de regio doornummeren in een opvolgende reeks roepnummers.
Voorbeeld: W2.20 t/m W2.80 en dan verder W3.20 t/m W3.80 in de zelfde regio.
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2013, 13:51:54
Citaat van: RemcoV link=msg=1185115 date=1374483115
Jij bent natuurlijk van de verbindingen, maar in het cursusboek staat het net even anders...

Daarbij komt nog dat volgens het cursusboek het 4e cijfergebruik voor de Regio net weer even anders is:

Wat jij schrijft bij roepnummers afdelingen komt overeen met wat nrkvbdnh schrijft. Primair was het de bedoeling dat alle voertuigen van een afdeling een 4 cijferige roepnummer kreeg waarvan het laatste cijfer een 0 was. dit is jaren zo geweest. Landelijke en provinciale voertuigen hebben dit niet. Een mooi voorbeeld de VC. Deze eindigt altijd op een 7 (80.07 van Brabant, 30.07 van NH en 10.07 van het Landelijk Bureau verenigingskantoor. Momenteel met de wijzigingen binnen het NRK zal het helemaal een zooitje worden, nu de provinciale verbindingen zijn opgedoekt en alles onder een regionaal service center vlag gaat vallen. De structuur welke er was klopt niet meer. Ik weet dat er mensen bezig zijn om roepnummers e.d. weer te structureren. Zal wel een hele kluif worden om alle poppetjes dezelfde richting uit te krijgen en 1 landelijke standaard te krijgen. Het NRK is namelijk ook 1 vereniging....
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw