Zeer Grote brand (rietgedekte boerderij) Dommelerdijk - Dalfsen 23-07-2013

Auteur Topic: Zeer Grote brand (rietgedekte boerderij) Dommelerdijk - Dalfsen 23-07-2013  (gelezen 6366 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

EricSeugling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Citaat van: Thor link=msg=1185443 date=1374580106
1x6" en 2x4" toevoer.

en nog twee vieren op het fietspad aan de andere kant van de bomenrij, zie een eerdere foto


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Royofzo link=msg=1185407 date=1374574046
Grote uitslaande brand in boerderij #dalfsen @rtvoost pic.twitter.com/QUu3H5dULJ



Vanaf het eerste moment min of meer al onbegonnen werk voor de gearriveerde brandweer.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: EricSeugling link=msg=1185449 date=1374580533
en nog twee vieren op het fietspad aan de andere kant van de bomenrij, zie een eerdere foto

Inderdaad. Was niet op de eerdere foto, conclusie op een enkele foto kun je eigenlijk niets baseren.
Overigens zijn het wel 4 " en geen 3 " ?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
RTV OOST meldt dat ook de tweede boerderij als verloren moet worden beschouwd. Nog geen sein brand meester gegeven. Koeien uit de stal en lopen veilig in de wei.

N.B.in die buurt temp 32 graden,wind Oost 2.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
p2kflex
14:53:15 23-07-13-ALPHA-GRAAG OPKOMEN VOOR AFLOS 1651 DALFSEN
0611438BRW IJsselland (Zwolle Hoofdpost) (Chauffeurs opkomst)


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Thor link=msg=1185458 date=1374581668
Inderdaad. Was niet op de eerdere foto, conclusie op een enkele foto kun je eigenlijk niets baseren.
Overigens zijn het wel 4 " en geen 3 " ?





Het zijn mijn eigen foto's ;-)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1185474 date=1374586022


Het zijn mijn eigen foto's ;-)

Jouw foto's geven een goed overzicht van wat er overal via de verdeelstukken naartoe gaat en waarmee.
Misschien interessant materiaal voor de brandweer bij een evaluatie van deze brand en als illustraties bij een eventueel rapport en instructiedoeleinden. Werkt makkelijker, sneller dan het maken van schema's en natuurlijk foutloos.
Ik denk dat de brandweer hier zeker wel belangstelling voor zal hebben, moeite van het proberen waard als ze zelf niet op het idee mochten komen/alreeds zijn gekomen !


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Voertuigenlijst

Tankautospuiten
2030 TS Dalfsen
2031 TS Nieuwleusen
2040 TS Dalfsen
2240 TS Ommen

Redvoertuigen
1651 HW Zwolle

Haakarmvoertuigen + bakken
2285 + 2266 HA + SLH/DP (3km) Ommen
2685 + 2684 HA +VZH Heino

Waterwagens
2260 Water/schuimblusvoertuig Ommen

Verzorgingsvoertuigen
2682 Verzorgingsvrachtwagen Heino

WVD
1607 DB Zwolle
2306 DB Dedemsvaart

Ademlucht
1601 DB Zwolle

Personeel/materiaalwagens
2080 PM Dalfsen

Dienstvoertuigen
1890 OvD Dalfsen - Staphorst - Zwartewaterland
1020 Adviseur Gevaarlijke Stoffen
1090 Hoofd Sectie Brandweer
1091 Hoofd officier van Dienst Zuidoost

Aflos
2633 TS Luttenberg
2332 TS de Krim
2532 TS Wesepe
1235 TS Vollenhove
1990 OvD Dalfsen - Staphorst - Zwartewaterland
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Thor link=msg=1185477 date=1374586899
Jouw foto's geven een goed overzicht van wat er overal via de verdeelstukken naartoe gaat en waarmee.
Misschien interessant materiaal voor de brandweer bij een evaluatie van deze brand en als illustraties bij een eventueel rapport en instructiedoeleinden. Werkt makkelijker, sneller dan het maken van schema's en natuurlijk foutloos.
Ik denk dat de brandweer hier zeker wel belangstelling voor zal hebben, moeite van het proberen waard als ze zelf niet op het idee mochten komen/alreeds zijn gekomen !

Het ziet er voor mij, als leek, prima uit. Er is geen probleem geweest met de waterwinning. Een flink volle sloot voldeed prima voor de WTS. TS Dalfsen stond er al om de kleinere slangen te vullen.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1185480 date=1374587186
Het ziet er voor mij, als leek, prima uit. Er is geen probleem geweest met de waterwinning. Een flink volle sloot voldeed prima voor de WTS. TS Dalfsen stond er al om de kleinere slangen te vullen.

Belangstelling voor en gezond verstand doet wonderen, dus dat "als leek" is nmm maar zeer betrekkelijk.
Bovendien het is allemaal niet zo moeilijk als het soms door orakel HV wordt voorgesteld/gemaakt.

Ja en zoals ik al eerder opmerkte die brandweer stond eigenlijk vanaf de aankomst voor een vrijwel onmogelijke opgave bij deze twee gebouwen, daar kunnen ook WTS en niet tegenop wat je er ook naartoe pompt als het eenmaal goed brandt dan gaat het door !