Actie Greenpeace bij kerncentrale

Auteur Topic: Actie Greenpeace bij kerncentrale  (gelezen 6049 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2005, 18:29:52
Fijne actie.  ;D

Zo zie je maar weer, als je ergens naar binnen wilt lukt het wel.  :)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2005, 18:44:56
Je moet maar op het idee komen. Ik vind die van Greenpeace eigenlijk een beetje vreemde figuren maar ze zetten zie wel in voor een goed doel.

Even nuanceren: je goedbedoelde centjes die je aan een vriendelijke meneer of mevrouw geeft worden onder andere grbuikt om bijvoorbeeld professionele bergbeklimmers in te huren, die niet voor een paar centen komen. En vreemde figuren zijn het allemaal, wat wazig, vind ik.
Actie tegen het doodknuppelen van zeehondjes is goed, maar zulke acties heb ik m'n vraagtekens bij.

En ja Ger@rd, als je ergens naar binnen wil kom je er altijd. Zie maar naar die parachutespringer op de Eiffeltoren. Hoe goed beveiligd ook, er blijven toch 3 mensen achter op die toren...

Ik dacht vanmiddag nog: de Franse geheime dienst was jaren terug zo gek nog niet met die boot. Maar dat mag je eigenlijk alleen denken. 8) :P

Christian


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2005, 18:47:31

En ja Ger@rd, als je ergens naar binnen wil kom je er altijd. Zie maar naar die parachutespringer op de Eiffeltoren. Hoe goed beveiligd ook, er blijven toch 3 mensen achter op die toren...

Die actie was minder goed gepland.  :-X ;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2005, 18:48:17
Ja, da's waar. D'r bleef waarschijnlijk weinig van die gast over. :-\ ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 19 mei 2005, 19:19:56
Fijne actie.  ;D

Zo zie je maar weer, als je ergens naar binnen wilt lukt het wel.  :)

Binnen, binnen???? Ze zijn over het het hek(ken?) heen geklommen en zijn op gebouwen geklommen. Volgens mij zijn ze niet binnen geweest!!

Volgens mij worden dit soort installaties, geheim voor ons, getest door leden van de BBE-M op de beveiliging. Ik weet van een aantal jaren geleden dat ze in Petten door konden dringen tot de radioactieve ruimten. Dat is toen aangepast. Dit heeft destijds (< 10 jaar geleden??) ook het nieuws gehaald. Het lijkt mij sterk dat Borselle in de tussen tijd ook niet getest is... ;)

Dat greenpeace boven op gebouwen geklommen is, so what! Als ze binnen hadden gekomen in de radioactieve ruimten, dan had ik me pas zorgen gemaakt!!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #15 Gepost op: 19 mei 2005, 19:27:09
Ik heb het dus echt niet alleen over greenpeace.  ::) Zware jongens zullen er niet zoveel moeite mee hebben denk ik.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 19 mei 2005, 20:06:49
Ik heb het dus echt niet alleen over greenpeace.  ::) Zware jongens zullen er niet zoveel moeite mee hebben denk ik.

Ik denk het wel!! Je kan misschien wel het kantoor bezetten maar voor de echt risico ruimten wordt het wat problematischer! Vandaar dat greenpeace daar nooit geen poging toe doet.... Mislukt toch en dat is niet positief voor hun berichtgeving ;). Volgens mij moet je eens een rondleiding gaan doen in borselle. Ze hebben wel eens opendagen. De leden op het forum die daar in de buurt wonen kunnen je wel helpen met wat data!  ;)


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #17 Gepost op: 19 mei 2005, 21:38:20
Ik vind het wel creatief van Greenpeace hoe ze het toch elke weer lukken om op de kerncentrale tekomen. ;D

En die actie voerder zal nog wel ff last hebben van zijn beetje van die hond. auwwww

Ik vind het NIET normaal!!!!

Dat iemand een mening heeft over bepaalde onderwerpen “OK” maar dat ze zomaar iemand anders zijn terrein binnendringen en dan ook nog eens de boel onderkliederen vind ik echt niet normaal  >:( >:(

Ik hoop dat bepaalde personen met gemengde gevoelens terug denken aan deze dag, zeker met een flinke beet van een hond in zijn poot.  ;D

Ik vind dat dit soort objecten meer steun van het rijk moeten krijgen qua beveiliging, dit is een zéér aanslag gevoelig object dus ik zou graag zien dat o.a. het leger een zichtbare aanwezigheid krijg bij de kerncentrale.
Dit is in het buitenland al veelal het geval.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2005, 22:28:19
Ik denk het wel!! Je kan misschien wel het kantoor bezetten maar voor de echt risico ruimten wordt het wat problematischer! Vandaar dat greenpeace daar nooit geen poging toe doet.... Mislukt toch en dat is niet positief voor hun berichtgeving ;). Volgens mij moet je eens een rondleiding gaan doen in borselle. Ze hebben wel eens opendagen. De leden op het forum die daar in de buurt wonen kunnen je wel helpen met wat data! ;)
Beveiligen is onmogelijk...... ;) Je kunt het wel zo moeilijk mogelijk maken.... en greenpeace wil niet eens naar binnen, ze weten zelf gerust wel dat dat te gevaarlijk is, en daar komt bij dat ze je binnen niet kunnen zien van buitenaf ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 19 mei 2005, 22:51:12
Beveiligen is onmogelijk...... ;) Je kunt het wel zo moeilijk mogelijk maken.... en greenpeace wil niet eens naar binnen, ze weten zelf gerust wel dat dat te gevaarlijk is, en daar komt bij dat ze je binnen niet kunnen zien van buitenaf ;)

Totaal beveiligen is inderdaad onmogelijk, het gaat om de tijd... Als het maar lang genoeg duurt om bepaalde ruimtes te bereiken zijn er wel andere oplossingen als bouwkundige maatregelen voor mensen die kwaad in zins hebben....  ;)