Politie te water bekogeld

Auteur Topic: Politie te water bekogeld  (gelezen 8060 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2013, 00:09:39
Citaat van: MisterQ link=msg=1186238 date=1374784834
MMmm hier was ik terug gegaan hoor. Dat schelden tot daar aan toe maar me bekogelen met voorwerpen.
Meldkamer om assistentie.. alleen 10 aanhoudingen ben je wel ff bezig met typen.. :'(

10 aanhoudings verbalen en 1 bevindingen. Zo gebeurd. Het is het wel waard iig.  998765


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2013, 00:18:19
Citaat van: AureliusM link=msg=1186281 date=1374790179
10 aanhoudings verbalen en 1 bevindingen. Zo gebeurd. Het is het wel waard iig.  998765

Dat zeker  >:D
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2013, 02:25:45
En zodra je doorpakt op dit soort types gaan ze huilie huilie lopen doen en is er altijd wel een gewillige advocaat die van dader, slachtoffer maakt http://www.omroepwest.nl/nieuws/25-07-2013/advocaat-scooterrijder-mishandeld-door-politie
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2013, 02:53:14
Citaat van: Arie link=msg=1186304 date=1374798345
En zodra je doorpakt op dit soort types gaan ze huilie huilie lopen doen en is er altijd wel een gewillige advocaat die van dader, slachtoffer maakt http://www.omroepwest.nl/nieuws/25-07-2013/advocaat-scooterrijder-mishandeld-door-politie

Daar moet je toch bijna van kotsen zo advocaat. Je kan niet met maar soms ook niet zonder ze.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2013, 09:06:40
Afgezien van alle spierballen taal was het volgens mij vooral de bedoeling om die jongen uit het water te krijgen ivm zijn eigen veiligheid. Als je zo autoritair gaat lopen doen vanaf een boot, weet je ten eerste dat dat niet werkt, ten tweede dat je geen enkele maatregel kan nemen als ze niet luisteren, en ten derde dat die gast zeker niet mee gaat werken voor de ogen van zijn vriendjes.
Uiteindelijk klimt die jongen zelf het water uit, al met al het gewenste resultaat.

Zijn er eigenlijk technieken bij de waterpolitie om iemand vanaf een boot aan te houden die in het water ligt, of is het dan vooral wachten tot iemand uitgeput raakt en wel mee moet werken?


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2013, 11:33:00
Citaat van: pompbediende link=msg=1186240 date=1374785073
totaal mee eens!  Dit is oa de reden waarom de Nederlandse politie zijn slappe imago niet zal kwijt raken, we incasseren hier echt veel te veel, hier moet men echt hard optreden in mij ogen.  :'(

Juist! Ongelofelijk voor mij als buitenstaander dat hier niet tegen opgetreden wordt.  Je als politie laten uitschelden en bekogelen en dan doodleuk weg varen  :-X
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #16 Gepost op: 26 juli 2013, 12:13:49
Citaat van: Jos v L link=msg=1186365 date=1374831180
Juist! Ongelofelijk voor mij als buitenstaander dat hier niet tegen opgetreden wordt.  Je als politie laten uitschelden en bekogelen en dan doodleuk weg varen  :-X
En zo komt politie NL inderdaad nooit van dat slappe imago af. Gemiste kans!


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #17 Gepost op: 26 juli 2013, 12:31:51
Citaat van: tcf link=msg=1186384 date=1374833629
En zo komt politie NL inderdaad nooit van dat slappe imago af. Gemiste kans!
Helaas is dat imago al gemaakt...en dat was in korte tijd gebeurd  :-\  Er van afkomen door op de juiste momenten op te treden ( zoals dat hier moest ) kan dat enigzins veranderen. Dat hoeft echt niet altijd met een verbaal of wapenstok te gebeuren, maar naar mijn idee begint dat met niet met je te laten sollen of 'over je heen te laten lopen'. Als men voel dat dat kan is de situatie al vaak onhoudbaar en krijg je dit soort situaties.  98uiye :(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #18 Gepost op: 26 juli 2013, 12:33:55
Citaat van: Jos v L link=msg=1186365 date=1374831180
Juist! Ongelofelijk voor mij als buitenstaander dat hier niet tegen opgetreden wordt.  Je als politie laten uitschelden en bekogelen en dan doodleuk weg varen  :-X

Wat dan? Hele politiemacht optrommelen omdat er iemand een blikkie gooit? Kom op zeg. Dit is meer
de-escalerend te werk gaan. Maar als je hier met je bootje aankomt en je ziet een club jonglui staan, dan weet je hoe dat gaat lopen... Dus bij aanvang van je actie kan je hier al op inspelen.

En er zijn voorbeelden genoeg waaruit blijkt dat zeer hardhandig omtreden geen enkel effect heeft. Zelfs in dictatoriale gebieden niet.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #19 Gepost op: 26 juli 2013, 12:36:25
Citaat van: zwaailamp link=msg=1186396 date=1374834835
Wat dan? Hele politiemacht optrommelen omdat er iemand een blikkie gooit? Kom op zeg. Dit is meer
de-escalerend te werk gaan. Maar als je hier met je bootje aankomt en je ziet een club jonglui staan, dan weet je hoe dat gaat lopen... Dus bij aanvang van je actie kan je hier al op inspelen.

En er zijn voorbeelden genoeg waaruit blijkt dat zeer hardhandig omtreden geen enkel effect heeft. Zelfs in dictatoriale gebieden niet.
Sorry hoor, maar als je al met deze gedachte de dienst in gaat zal het echt nooit veranderen  :(  Natuurlijk is elke situatie anders en moet je per keer bekijken waar je wijs aan doet, maar het bovenstaande klopt in deze situatie niet echt bij het filmpje.  :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid