Politie te water bekogeld

Auteur Topic: Politie te water bekogeld  (gelezen 8055 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #20 Gepost op: 26 juli 2013, 12:41:56
Citaat van: zwaailamp link=msg=1186396 date=1374834835
Wat dan? Hele politiemacht optrommelen omdat er iemand een blikkie gooit? Kom op zeg.
Als ik een blikje naar mijn hoofd krijg en er op me gespuugd wordt dan gaat iemand mee.... Punt uit.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #21 Gepost op: 26 juli 2013, 12:42:52
@zwaailamp dit is niet de situatie waar je moet weglopen in dit geval varen. Je bent agent en moet de orde handhaven. Een van de collega's word bespuugt zoals je hoort, het is niet 1 blikje en later op het eind zie en hoor je ook dat er een van plan is een baksteen te gooien. Dit is buiten proporties en waarvoor omdat ze hun werk doen? Hier moet je hard optreden want nu hebben ze zoiets doen we volgende keer weer en dan is die baksteen echt raak.

Hard optreden is niet om wraak of om het hard optreden. Het is om te laten zien wie de baas is op straat.
De-escalerend werken waar kan en (hard) optreden waar moet.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #22 Gepost op: 26 juli 2013, 12:45:12
Citaat van: Red link=msg=1186403 date=1374835316
Als ik een blikje naar mijn hoofd krijg en er op me gespuugd wordt dan gaat iemand mee.... Punt uit.
Zo is dat! en dan schrijven voor beledigen en poging tot mishandeling. Dan zou ik het karwei ook gelijk afmaken ook  098uo O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #23 Gepost op: 26 juli 2013, 12:45:19
Citaat van: zwaailamp link=msg=1186396 date=1374834835
Wat dan? Hele politiemacht optrommelen omdat er iemand een blikkie gooit? Kom op zeg. Dit is meer
de-escalerend te werk gaan. Maar als je hier met je bootje aankomt en je ziet een club jonglui staan, dan weet je hoe dat gaat lopen... Dus bij aanvang van je actie kan je hier al op inspelen.

En er zijn voorbeelden genoeg waaruit blijkt dat zeer hardhandig omtreden geen enkel effect heeft. Zelfs in dictatoriale gebieden niet.

Maar begrijp je dan niet dat dit zeer onbevredigend is voor al die mensen die altijd netjes ja en amen zeggen en doen wat de agent zeg en dan vervolgens netjes de bekeuring in ontvangst mogen nemen? Dat ze nu  het gevoel hebben dat je als je maar zo hufterig en agressief mogelijk reageert met zoveel mogelijk lieden, je ermee weg komt vanwege de de-escalatie?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2013, 12:45:23
Citaat van: Red link=msg=1186403 date=1374835316
Als ik een blikje naar mijn hoofd krijg en er op me gespuugd wordt dan gaat iemand mee.... Punt uit.
precies dat blikje is daar aan toe maar spugen is zoiets smerigs en respectloos. Spugen doen ze maar in een weiland tussen de lama's...
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2013, 12:57:01
Inmiddels staat het filmpje ook op GeenStijl en gaat de meute los: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/plonskraagjes.html#comments
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2013, 12:59:35
Citaat van: pompbediende link=msg=1186406 date=1374835512
Zo is dat! en dan schrijven voor beledigen en poging tot mishandeling. Dan zou ik het karwei ook gelijk afmaken ook  098uo O0

Nou op eind wilt eentje een steen gooien alleen toen stopte het filmen. Als die dat bij mij zou doen dan kreeg die poging zware mishandeling om zijn oren  ;D eigenlijk als je ver wilt gaan poging doodslag  e050 als die die steen zou gooien..
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2013, 13:05:11
Citaat van: Arie link=msg=1186412 date=1374836221
Inmiddels staat het filmpje ook op GeenStijl en gaat de meute los: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/plonskraagjes.html#comments
zucht..  ik durf mijn 13e maand erop in te zetten dat een bepaalde partij weer zeker 10 zetels erbij krijgt... Maar dat Geenstijl kan soms wel lekkere stukjes schrijven. Soms kinderachtig soms de keiharde waarheid dit zit er tussen in.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2013, 13:09:16
Citaat van: MisterQ link=msg=1186415 date=1374836711
zucht..  ik durf mijn 13e maand erop in te zetten dat een bepaalde partij weer zeker 10 zetels erbij krijgt... Maar dat Geenstijl kan soms wel lekkere stukjes schrijven. Soms kinderachtig soms de keiharde waarheid dit zit er tussen in.
;D :D Koop jij van die maand nu maar een commode  ;D :D  O0 098uo
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #29 Gepost op: 26 juli 2013, 13:11:26
Ik denk dat de meesten van die 'reaguurders' stiekem op de hand van de politie zijn, maar dus worden teleurgesteld omdat de kwade genius in deze, de groep jongens, niet flink van repliek gediend werd. Dan krijg je allerlei kritische opmerkingen. Inwendig had ik ook zoiets van %$&$%#@ roep er wat wagentjes bij of twee busjes PP (opnames gemaakt in Scheveningse haven ) en verkoop ze een paar muilperen als ze agressief blijven doen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)