Middel Waterongeval (persoon te water) Aan de Rijn - Renkum 27-07-2013

Auteur Topic: Middel Waterongeval (persoon te water) Aan de Rijn - Renkum 27-07-2013  (gelezen 6940 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1186821 date=1374949539
Dus men houdt op één post/plaats genoeg duikers geoefend om 3 WO's te bemannen? Is het dan niet slimmer om die "drie" WO-bemanningen te verspreiden over drie plaatsen?

Kost 2 extra duikbussen. Dit is puur financieel.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1186821 date=1374949539
Dus men houdt op één post/plaats genoeg duikers geoefend om 3 WO's te bemannen? Is het dan niet slimmer om die "drie" WO-bemanningen te verspreiden over drie plaatsen?

Arnhem-Noord werkt met een 24/7 beroeps bezetting. Daarbij hoort ook dat de WO 24/7 direct uitrukbaar is door de beroepsbezetting. Er vanuit gaande dat men werkt met 3 ploegen heb je dus al 3 bezettingen voor de WO. Daarbij heb je nog reservemensen en heb je vrijwilligers die de WO normaliter moeten bezetten wanneer de beroepsbezetting al reeds op pad is met andere voertuigen. Alles bij elkaar heb je dus een beste groep mensen nodig om die WO inzetbaar te houden.

Normaliter kan men daardoor zonder bijzondere extra kosten prima 3 teams inzetten. Daarbij hoeven ze maar 1 voertuig uitrukgereed te houden, wat ook weer ontzettend veel geld scheelt.

Vroeger had wageningen ook een Duikteam. Maar deze is wegbezuinigd omdat men vind dat er met duikteams te weinig levens worden gered. Men kon echter op deze manier wel nog op een goedkope manier veel duikers terplaatse krijgen in een redelijk kort tijdsbestek.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Dank voor de uitleg over de post, het is mij nu duidelijk (behalve de bezuiniging op WO's).

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186824 date=1374949914
Arnhem-Noord werkt met een 24/7 beroeps bezetting. Daarbij hoort ook dat de WO 24/7 direct uitrukbaar is door de beroepsbezetting. Er vanuit gaande dat men werkt met 3 ploegen heb je dus al 3 bezettingen voor de WO. Daarbij heb je nog reservemensen en heb je vrijwilligers die de WO normaliter moeten bezetten wanneer de beroepsbezetting al reeds op pad is met andere voertuigen. Alles bij elkaar heb je dus een beste groep mensen nodig om die WO inzetbaar te houden.

Normaliter kan men daardoor zonder bijzondere extra kosten prima 3 teams inzetten. Daarbij hoeven ze maar 1 voertuig uitrukgereed te houden, wat ook weer ontzettend veel geld scheelt.

Vroeger had wageningen ook een Duikteam. Maar deze is wegbezuinigd omdat men vind dat er met duikteams te weinig levens worden gered. Men kon echter op deze manier wel nog op een goedkope manier veel duikers terplaatse krijgen in een redelijk kort tijdsbestek.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Mij is het duidelijk dat jullie beide niet goed op de hoogte zijn van de financiën bij een brandweer.

De personeelskosten zijn veruit de grootste kosten bij de brandweer, eigenlijk bij elke organisatie. Daarom vroeg ik ook naar het personeel. Want met zo veel personeel kan het beter zijn 3 WO's te hebben.

Dus dat als jullie aangeven dat het (puur) financieel is dan neem ik dat niet serieus.

Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1186822 date=1374949902
Kost 2 extra duikbussen. Dit is puur financieel.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186824 date=1374949914

riromic

• bhv
  • Senior gebruiker
Syriër verdronken in de Rijn

Een man van 24 uit Syrië die vanmiddag tijdens het zwemmen in de Rijn bij Renkum in de problemen was geraakt, is in het ziekenhuis overleden. Dat meldt de politie.

De man uit Dronten was met een groepje aan het zwemmen. Zij waarschuwden de hulpdiensten toen hij in moeilijkheden kwam. Duikers van de brandweer haalden de man weer boven water.

Het slachtoffer werd gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later overleed.

http://nos.nl/artikel/534082-syrier-verdronken-in-de-rijn.html

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1186826 date=1374950776
Mij is het duidelijk dat jullie beide niet goed op de hoogte zijn van de financiën bij een brandweer.

De personeelskosten zijn veruit de grootste kosten bij de brandweer, eigenlijk bij elke organisatie. Daarom vroeg ik ook naar het personeel. Want met zo veel personeel kan het beter zijn 3 WO's te hebben.

Dus dat als jullie aangeven dat het (puur) financieel is dan neem ik dat niet serieus.

Tuurlijk mag jij het niet serieus nemen wat ik zeg.  :) Maar een WO op een andere (vrijwillige) beroeps plaatsen kost ook een hoop geld voor personeel. Immers heb je altijd minimaal 250% bezetting nodig om een gegarandeerde uitruk te hebben. Die opleidingen kosten behoorlijk veel. In het geval van Arnhem zijn de duikers eral, zijn ze al opgeleid en zijn ze ook al werkzaam voor de brandweer Arnhem. De enige extra kosten zijn dus nog bijscholing en uitrukkosten.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Dan heb je mijn bericht niet goed begrepen. Ik zeg toch ook dat personeel veel geld kost maar auto's niet!

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186829 date=1374951006
Tuurlijk mag jij het niet serieus nemen wat ik zeg.  :) Maar een WO op een andere (vrijwillige) beroeps plaatsen kost ook een hoop geld voor personeel. Immers heb je altijd minimaal 250% bezetting nodig om een gegarandeerde uitruk te hebben. Die opleidingen kosten behoorlijk veel. In het geval van Arnhem zijn de duikers eral, zijn ze al opgeleid en zijn ze ook al werkzaam voor de brandweer Arnhem. De enige extra kosten zijn dus nog bijscholing en uitrukkosten.

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Zijn er nog meer beroeps kazernes in die regio? Want dan is het een kwestie van beroeps personeel verschuiven en een WO aanschaffen.. Weinig kosten, meer dekking, minder alarmerings- en opschalingsproblemen, = snellere hulp.

Helaas zal het zo simpel niet gaan worden, gezien de landelijke discussies over WO's, en het verdwijnen van steeds meer duikteams..

Jansen75

• Junior gebruiker
  • **
  • respect voor alle die opkomen voor andere

Als Wageningen nog duikers had gehad was hier mogelijk een leven gered, immers de kazerne ligt maar 3,3 km van ongeval locatie ( + opkomst tijd ) 8 min rijden
Arnhem 15,6 km beroeps uitruk gereed maar 23 min rijden

Vinkendrecht

• Forum gebruiker
  • Centralist GMC ZHZ; Bevelvoerder Brw Dordrecht
    • Vinkendrecht
Tja, Als....
Als het slachtoffer daar niet was gaan zwemmen, was hij niet verdonken.
groeten, Martin Vink Dordrecht