Middel hulpverlening (ongeval) A58 R 152 - Goes 08-10-2013

Auteur Topic: Middel hulpverlening (ongeval) A58 R 152 - Goes 08-10-2013  (gelezen 4622 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #10 Gepost op: 9 oktober 2013, 12:29:51
Citaat van: Mattijs link=msg=1208162 date=1381308050
ene
In een van de comments bij dit artikel word aangehaald dat hoe spijtig dit ongeluk ook is, de wegwerker niet na 15:00 op de vluchtstrook had mogen staan. Dit heeft naar idee te maken met de avondspits?

Iemand die hier kort uitleg op heeft?


Ongeval is ruim voor drie uur gebeurt dusssss,commentaar/reactie klopt niet.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #11 Gepost op: 9 oktober 2013, 14:00:11
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1208180 date=1381314591

Ongeval is ruim voor drie uur gebeurt dusssss,commentaar/reactie klopt niet.

Zeg dat er minuut, anderhalf misschien tussen ongeval en alarmeren zit. Dan noem ik dat niet 'ruim'.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #12 Gepost op: 9 oktober 2013, 14:54:56
Belangrijk, voor of na 15:00, echt waar.

Hoe vaak denk je zelf niet dat het fout gaat, als je op de vluchtstrook staat te werken, meerdere keren per jaar schrik ik me wezenloos als er weer een treintje vrachtwagens op me af komt, met de laatste half over de streep, en wonderbaarlijk genoeg loopt het altijd goed af......tot nu toe, maar het is wachten op de volgende klap.

Ik zie ook veel te regelmatig nauwelijks of niet beveiligde busjes van aannemers staan, eigenlijk is het van de zotte dat die mensen gewoon zonder enige vorm van beveiliging op de vluchtstrook hun werk doen, waarom niet standaard een pijl honderd meter achter ze zetten? (Vast te duur)
Nu staan er meestal wat pionnen tot tien meter achter de auto, en dan boem, want het is een zeldzaamheid dat de pionnen verder en volgens de regels geplaatst worden, wat ik er van zie.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Reactie #13 Gepost op: 9 oktober 2013, 14:57:03
Dat bedrijf heeft FedSig Vista's op hun bussen, of die ingeschakeld was weet ik niet..


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #14 Gepost op: 9 oktober 2013, 21:26:09
De balk was ingeschakeld, in de video valt dat ook te zien.

Het ongeval is voor drie uur gebeurt, volgens de berichten die ik weet van het bedrijf (heijmans) uit 14:45 max.
Tevens mocht men op dit gedeelte tot 16:00 uur inspectieronde's houden en de werkzaamheden uitvoeren die hierbij horen.
Dit was geen reguleer werk, dat mag inderdaad tot 15:00 uur op dit baanvak.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #15 Gepost op: 7 mei 2015, 17:01:53
Whatsappende trucker bestraft voor dodelijk ongeluk

Een vrachtwagenchauffeur is veroordeeld voor een dodelijk ongeluk dat hij in oktober 2013 in Zeeland veroorzaakte. Hij kreeg een werkstraf van 240 uur en drie jaar rij-ontzegging, waarvan een jaar voorwaardelijk en een proeftijd van vijf jaar.

Tegen de man uit Huissen was vier maanden cel en twee jaar rij-ontzegging geëist.

Hij reed met zijn truck een wegwerker van 47 uit Yerseke dood, die met een bestelbusje op de vluchtstrook stond om er werkzaamheden uit te voeren. Hij was op slag dood. Het ongeluk gebeurde op de A58 bij Heinkenszand.
Berichtjes

Uit onderzoek van de politie bleek dat de vrachtwagenchauffeur, die toen 25 was, mogelijk was afgeleid doordat hij druk bezig was met sociale media. Hij had in vrij korte tijd meer dan negentig berichtjes verstuurd via WhatsApp en Facebook. Het waren onbelangrijke berichtjes, zei de politie.

http://nos.nl/artikel/2034422-whatsappende-trucker-bestraft-voor-dodelijk-ongeluk.html
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #16 Gepost op: 7 mei 2015, 17:09:36
Dit had wel mat meer mogen zijn lijkt mij. 240 uur voor het doodrijden van iemand omdat je met je smartphone bezig was als beroepschauffeur! Zelfs als je in aanmerking neemt dat hij waarschijnlijk zijn baan als chauffeur kwijt is. (En mogelijk mag hij wel vrachtwagen rijden, zal niet de  eerste keer zijn dat dit gebeurd!)

Even een vraag uit nieuwsgierigheid:Als je een ontzegging krijgt van 3 jaar en een proeftijd van 5 jaar, wanneer gaat die proeftijd in?? Als dat gelijk is, heeft hij de 1e 3 jaar overbrugd zonder problemen, want dan mag je toch niet rijden!


viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #17 Gepost op: 7 mei 2015, 18:43:44
Proeftijd gaat pas in na afloop van de rijontzegging. Die is overigens niet 3 jaar maar 2 jaar plus 1 jaar voorwaardelijk. Als hij zijn rijbewijs na het ongeval nog niet heeft teruggekregen duurt dat nu dus nog maar een paar maanden.